Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου, 2024

Κερδίζουν έδαφος οι έξυπνες συσκευές για το σπίτι

Αύξηση κατά 31% το 2018 καταγράφουν οι «έξυπνες οικιακές συσκευές» ενώ και την επόμενη τετραετία οι πωλήσεις τους αναμένεται να έχουν διψήφια ανάπτυξη.

Με ταχύτατους ρυθμούς δείχνει να αναπτύσσεται η αγορά των έξυπνων συσκευών για το σπίτι(smart home) αφού οι καταναλωτές τις εμπιστεύονται όλο και περισσότερο.

Σύμφωνα με το τριμηνιαίο Smart Home Tracker Device της International Data Corporation (IDC) οι «έξυπνες οικιακές συσκευές» καταγράφουν αύξηση κατά 31% το 2018 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα 644 εκατομμύρια τεμάχια ενώ μέχρι το 2022 η παγκόσμια αγορά συσκευών Smart Home θα ανέλθει σε 1,3 δισ. συσκευές, θα κινηθεί δηλαδή με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 20,8%.

To οικοσύστημα των smart home devices μέχρι στιγμής αποτελείται από «έξυπνα» ηχεία, προϊόντα ψυχαγωγίας βίντεο, συνδεδεμένο φωτισμό, «έξυπνους» θερμοστάτες και προϊόντα παρακολούθησης/σφάλειας.

Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη υπό-κατηγορία της αγοράς των έξυπνων συσκευών, θα είναι τα «έξυπνα ηχεία» με ενσωματωμένους βοηθούς φωνής, όπως το Amazon Echo και το Google Home. Όπως προκύπτει από την ανάλυση της IDC η αγορά των έξυπνων ηχείων θα κινηθεί με μέσο ετήσιο ποσοστό ανάπτυξης 39%, που αντιπροσωπεύει σχεδόν 100 εκατ. τεμάχια το 2018 και 230 εκατ. συσκευές μέχρι το 2022.

Εξίσου δυναμικά θα κινηθούν ωστόσο και οι συσκευές παρακολούθησης/ ασφάλειας στο σπίτι, δηλαδή οι αισθητήρες πόρτας/παραθύρων, οι κάμερες IP, οι έξυπνες κλειδαριές κλπ. Σύμφωνα με την έρευνα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 19,4% της αγοράς Smart Home μέχρι τα τέλη του 2022, καταγράφοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 27,3%.

Παρόμοιες ρυθμούς ανάπτυξης θα καταγράψει σύμφωνα με τις προβλέψεις και η κατηγορία του συνδεδεμένου φωτισμού και προϊόντων όπως οι «έξυπνοι» θερμοστάτες. Έως το 2022 αναμένεται να κινηθεί με ρυθμό ανάπτυξης 27% ετησίως κατά μέσο, με τα προϊόντα φωτισμού να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεων. Οι θερμοστάτες, ενώ είναι δημοφιλείς στη Βόρεια Αμερική, θα αντιμετωπίσουν πιο περιορισμένη ανάπτυξη στον υπόλοιπο κόσμο.

Τέλος με διψήφιο μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης, της τάξης του 11%, θα κινηθούν και οι πωλήσεις των προϊόντων Video Entertainment, που αποτελούνται, κυρίως, από «έξυπνες» τηλεοράσεις, και θα φτάσουν τα 458 εκατ. συσκευές έως το 2022.

Παρά τις ευοίωνες προβλέψεις για την αγορά των έξυπνων συσκευών βέβαια υπάρχουν παράγοντες που φρενάρουν τη μαζικότερη ανάπτυξη των υποδομών και υπηρεσιών Smart Home. Σύμφωνα με την IDC, η ιδιωτικότητα και η ασφάλεια παραμένουν οι κυρίαρχοι λόγοι, που αποθαρρύνουν τη μαζικότερη υιοθέτηση των «έξυπνων» οικιακών συσκευών. Ωστόσο, η IDC διατηρεί θετική πρόβλεψη για τη συγκεκριμένη αγορά, καθώς εκτιμά ότι η ευκολία στη χρήση των «έξυπνων» οικιακών συσκευών θα αντισταθμίσει αυτές τις ανησυχίες.

«Η ασφάλεια και η προστασία της ιδιωτικής ζωής είναι ζητήματα κορυφαίας σημασίας για τους περισσότερους καταναλωτές, όταν εξετάζουν την αγορά «έξυπνων» οικιακών συσκευών. Εκτός από την ύπαρξη κατάλληλων λύσεων ασφάλειας κατά την κυκλοφορία των συσκευών στην αγορά, οι πωλητές πρέπει, επίσης, να ανταποκρίνονται στις ανησυχίες των καταναλωτών, εκπαιδεύοντας τους κατάλληλα και αυξάνοντας την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τα οφέλη», αναφέρει η IDC.

By