Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Κερδίζουν έδαφος οι online ξενοδοχειακές κρατήσεις

Όλο και περισσότερους πελάτες κερδίζουν οι online κρατήσεις των ελληνικών ξενοδοχείων, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα Axia Hospitality και Nelios, για το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Με βάση τα δεδομένα των δύο εταιρειών από Google Αnalytics, WebHotelier, OTA’s Εxtranets, και PMS ξενοδοχείων για 260 καταλύματα διαφόρων μεγεθών και αστέρων στους περισσότερους προορισμούς της Ελλάδας, καταγράφεται αύξηση 73,15% στις κρατήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Πέρα από την εντυπωσιακή αύξηση στις κρατήσεις μέσω smartphone αύξηση της τάξης του 58,85% παρατηρείται και στις κρατήσεις μέσω desktop ενώ 55,26% έχουν αυξηθεί οι κρατήσεις μέσω tablet.

Αυξημένη καταγράφεται μάλιστα και η ψηφιακή επίδοση των καταλυμάτων, τα εσόδα δηλαδή που προκύπτουν από τις online κρατήσεις. Αναλυτικότερα, η αύξηση των online κρατήσεων σχεδόν δπλασίασε και τα έσοδα( αύξηση 112%) και χάρη στο γεγονός πως οι εν λόγω κρατήσεις είναι απαλλαγμένες από τις προμήθειες των tour operators (φυσικών και ψηφιακών). Σε μια εποχή που το κινητό είναι μέρος της καθημερινότητας, τα ξενοδοχεία είναι απαραίτητο να εμπλουτίσουν τη mobile διάστασή τους. Σύμφωνα με την έρευνα, το 95% των εσόδων προήλθαν από κρατήσεις μέσω κινητών, το 73% μέσω των υπολογιστών και το 72% μέσω των κρατήσεων που έγιναν με tablet.

Ωστόσο η αύξηση στα έσοδα οφείλεται και στην μικρή αύξηση που κατέγραψε η μέση τιμή πώλησης δωματίου. Συγκεκριμένα η μέση τιμή πώλησης δωματίου αυξήθηκε κατά 12% στην περίπτωση των Κυκλάδων κατά 7% στην περίπτωση των νησιών του Ιονίου, κατά 13% στην Αθήνα και κατά 3% στο υπόλοιπο Αιγαίο.

Οι ψηφιακές κρατήσεις φέρνουν στη χώρα μακρινές και δυναμικές αγορές.

Θετικά μεταβαλόμενη είναι η εισροή τουριστών από χώρες της Μέσης Ανατολής, με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα να καταγράφουν αύξηση των απευθείας κρατήσεων κατά 250%. Ακολουθούν οι ΗΠΑ (κατά 132%), η Φινλανδία (κατά 104%), ο Καναδάς (κατά 100%), και η Αυστραλία (κατά 95,51%), χωρές δήλαδη όπου η ψηφιοποίηση παρουσιάζει μεγάλη διείσδυση. Το top 10 των χωρών ως προς την αύξηση ρεκόρ στις απευθείας κρατήσεις του συμπληρώνουν ο Λίβανος (66,67%) η Ελβετία (66.35%) η Αργεντινή κατά 60% η Γερμανία κατά 56,71% και το Ισραήλ κατά 54,43%.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ποσοστά, η μεγαλύτερη αύξηση των online κρατήσεων αφορά την Αθήνα. Για το πρώτο τετράμηνο του έτους οι online κρατήσεις για την πρωτεύουσα έφτασαν το 74% ενώ το 26% προήλθε από τα παραδοσιακά εκτός διαδικτύου κανάλια. Αρκετά μεγάλο, αν και μικρότερο σε σχέση με την Αθήνα, είναι και το ποσοστό των online κρατήσεων για τις Κυκλάδες και τα Ιόνια Νησιά με ποσοστό 65,4% έναντι του 34,6% των παραδοσιακών offline καναλιών και 64,02% έναντι του 35,98% των offline αντίστοιχα.

Σταθερή άνοδος του Ιονίου στις προτιμήσεις των τουριστών

Αρκετά καλά κινήθηκαν και το πρώτο τετράμηνο του έτους οι πληρότητες των ξενοδοχείων στο σύνολο της χώρας. Πρωταθλητές στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι τα νησιά του Ιονίου με αύξηση της μέση πληρότητας κατά 65% αλλά και οι Κυκλάδες με αύξηση κατά 62%. Αρκετά καλά κινήθηκε και το υπόλοιπο Αιγαίο με αύξηση 19%, ενώ η Αθήνα σημείωσε μικρότερη αύξηση αφού ήδη από την προηγούμενη χρονιά κατέγραψε υψηλές πληρότητες. Η διατήρησή της πληρότητάς της σε τόσο υψηλά επίπεδα αποδεικνύει ότι η Αθήνα καθιερώνεται στη λίστα με τις κορυφαίες σε επισκεψιμότητα ευρωπαϊκές μητροπόλεις.

Τέλος, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία, οι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας μένουν κατάτι παραπάνω σε σχέση με πέρυσι. Στην περίπτωση του Αιγαίου και του Ιονίου, οι τουρίστες αύξησαν την διαμονή τους κατά 1,5 ημέρα σε σχέση με το 2017, εκτός από τις Κυκλάδες, όπου η μέση διάρκεια διαμονής κινήθηκε στα περσινά επίπεδα.

Η Axia Hospitality και η Nelios

Η Axia Hospitality με 5 χρόνια παρουσίας στην αγορά εξειδικεύεται στη διαχείριση των πωλήσεων και των κρατήσεων. Αυτή τη στιγμή έχει συμβόλαια συνεργασίας με περισσότερα από 60 ξενοδοχεία σε 20 προορισμούς ανά την Ελλάδα. Η Nelios προσφέρει υπηρεσίες για όλο το φάσμα του digital marketing των τουριστικών επιχειρήσεων. Οι υπηρεσίες της διεθνώς βραβευμένης εταιρείας που περιλαμβάνουν από το σχεδιασμό websites ξενοδοχείων και SEO, μέχρι digital campaigns και διαχείριση και δημιουργία περιεχομένου για τα social media, επί της ουσίας βελτιστοποιούν στο έπακρο την εικόνα ενός ξενοδοχείου στο διαδίκτυο, ενώ παράλληλα ενισχύουν εντυπωσιακά τις απ’ ευθείας κρατήσεις του.

By