Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Κόντρα Sony-Microsoft για τις τιμές των παιχνιδομηχανών

Η Sony και Microsoft προσεγγίζουν την τεράστια αγορά του gaming από εντελώς διαφορετική πλευρά.

ps4-1Στη παρουσίαση της νέας κονσόλας παιχνιδιών η Sony επέλεξε να πει αυτά που ήθελαν να ακούσουν οι σκληροπυρηνικοί gamers, ποντάροντας για πρώτη φορά και στη χαμηλότερη τιμή του Playstation 4 -399 έναντι 499 ευρώ.

Μετά τις τελευταίες,  ανακοινώσεις γίνεται ξεκάθαρο ότι Sony και Microsoft προσεγγίζουν την τεράστια αγορά του gaming από εντελώς διαφορετική πλευρά. Η Sony φαίνεται να προχωράει με βήματα σημειωτόν, ενώ η Microsoft προσανατολίζεται πρωτίστως στην αμερικανική αγορά, όπου και κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια.

Και οι δύο βλέπουν τα έσοδα τους να μειώνονται, καθώς οι απώλειες προς την πλευρά των φορητών συσκευών (smartphones και tablets) μεγαλώνουν χρόνο με τον χρόνο.

Οι φορητές συσκευές φαίνεται να κερδίζουν ένα νέο κοινό, που απλά θέλει να επεκτείνει τα όρια της ψυχαγωγίας του εν κινήσει, με παιχνίδια απλά, κατανοητά, φτιαγμένα στα μέτρα και τις δυνατότητες των συσκευών αυτών.

Το κοινό αυτό αποδέχεται την πραγματικότητα της μόνιμης διασύνδεσης ειδικά των smartphones, έχοντας ήδη συμφωνήσει και εκπαιδευτεί στη διαδικασία απόκτησης και αγοράς περιεχομένου μέσω των on line καταστημάτων.

Στο κοινό αυτό φαίνεται ότι  θέλει να απευθυνθεί η Microsoft, βάζοντας στο μοντέλο λειτουργίας του  νέου Xbox. Το Xbox One για να λειτουργήσει στο βασικό κομμάτι των παιχνιδιών θα απαιτεί ουσιαστικά μόνιμη σύνδεση στο Internet, καθώς προβλέπεται ένα check in της συσκευής στους serves της εταιρείας κάθε 24 ώρες.

Και οι δυο εταιρείες θέλουν παράλληλα να μετατρέψουν τις κονσόλες τους σε ένα κέντρο ψηφιακής ψυχαγωγίας για όλη την οικογένεια, βλέποντας τη γιγάντωση της νόμιμης on line διανομής περιεχομένου, από υπηρεσίες όπως το Netflix.

Ενώ η Microsoft δείχνει μεγάλη προσοχή στην προβολή των συγκεκριμένων δυνατοτήτων της δικής της κονσόλας, η Sony αρνείται να φωνάξει ότι το Playstation δεν είναι μόνο μια παιχνιδομηχανή.

Δυο στιγμιότυπα από την παρουσίαση της Δευτέρα είναι χαρακτηριστικά του τρόπου με τον οποίο η Sony βλέπει τα πράγματα και ειδικά σε ότι έχει να κάνει με την αμερικανική αγορά, όπου τα τελευταία χρόνια έρχεται δεύτερη:

– Ο χρόνος που  δόθηκε σε κορυφαίο στέλεχος  της Sony Pictures να μιλήσει για τη δυνατότητα του Playstation 4 να μεταφέρει περιεχόμενο (όπως ταινίες και τηλεοπτικές σειρές) σε υψηλή ανάλυση στην οθόνη του χρήστη ήταν περίπου τρία λεπτά σε σύνολο δυο ωρών.

– Έχασε την ευκαιρία  να πανηγυρίσει με κάθε τρόπο την παρουσία του «βασιλιά» Λε Μπρον Τζέιμς των Μαϊάμι Χιτ, με αφορμή την προβολή στιγμιοτύπων από το επερχόμενο NBA 2K14. Οταν, μάλιστα, αυτές τις ημέρες είναι σε εξέλιξη οι τελικοί των πλέι οφ του αμερικανικού πρωταθλήματος, μεταξύ Μαϊάμι και Σαν Αντόνιο.

Η  Sony, από την άλλη πλευρά, κέρδισε το χειροκρότημα των παρευρισκόμενων οπαδών της, ανακοινώνοντας με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι το δικό της Playstation 4 θα συνεχίσει να παίζει χωρίς κανέναν περιορισμό παιχνίδια από δεύτερο χέρι, απαντώντας στην προσπάθεια της Microsoft να ελέγξει την μεγάλη αγορά των μεταχειρισμένων, δίνοντας τη δυνατότητα στους δημιουργούς να ζητάνε την on line καταβολή κάποιου αντιτίμου, όταν ένας τίτλος αλλάζει χέρια, δηλαδή εγγεγραμμένο χρήστη στο δίκτυο της.

Σε λίγα χρόνια από σήμερα ο μεγάλος  όγκος του λογισμικού και του  περιεχομένου, για λόγους αντιμετώπισης  της πειρατείας, μείωσης του κόστους διανομής και δυνατότητας χρήσης σε τερματικά μηχανήματα χαμηλού κόστους, θα διακινείται μέσω του «υπολογιστικού σύννεφου», με τους καταναλωτές να αποκτούν ουσιαστικά τα δικαιώματα χρήσης προγραμμάτων, παιχνιδιών, μουσικής και ταινιών.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By