Κυριακή, 18 Μαΐου, 2025

Λάτσης: Συγχωνεύει τις θυγατρικές συντήρησης πολυτελών σκαφών στην Ελλάδα

Σε συγχώνευση της θυγατρικής εταιρείας PrivatSea Projects, που ασχολείται με το σχεδιασμό και τη διαχείρισης ναυπήγησης πολυτελών σκαφών, με την Talos Shipyards and Marine Services, την θυγατρική που διαχειρίζεται ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία στην Ανατολική Μεσόγειο, προχωράει ο όμιλος Λάτση. Και οι δύο εταιρείες είναι κατά 100% θυγατρικές της PrivatSea M.S. Holding Limited, μιας εκ των μεγαλύτερων εταιρειών διαχείρισης πολυτελών σκαφών στον κόσμο με έδρα τη Γενεύη και γραφεία σε Λονδίνο, Μονακό, Αθήνα και στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας. Ο όμιλος διαχειρίζεται μερικά από τα γνωστότερα πολυτελή σκάφη στον κόσμο και παρέχει συνολικές υπηρεσίες, που φτάνουν μέχρι τη συντήρηση και τη μετασκευή τους. Συμπληρωματικά λειτουργεί η θυγατρική του ομίλου Lamda Development που διαχειρίζεται μαρίνες πολυτελών σκαφών σε Φλοίσβο, Άγιο Κοσμά και Κέρκυρα. Οι δύο τελευταίες βρίσκονται υπό επέκταση / αναβάθμιση.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του ομίλου Λάτση η Talos Shipyards θα απορροφήσει την PrivateSeaProjects. Σύμφωνα με την έκθεση αποτίμησης της εταιρείας συμβούλων / ελεγκτών ΕΥ, η εκτιμηθείσα αξία της PrivatSea Projects ανέρχονταν σε 29,57 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2024. Η δε καθαρή θέση αυτής ανέρχονταν κατά την 31.12.2024 στα 12,84 εκατ. ευρώ. Στη χρήση 2024 η εταιρεία παρουσίασε κύκλο εργασιών 7,6 εκατ. ευρώ από 4,95 εκατ. ευρώ το 2023 ενώ τα κέρδη προ φόρων άγγιξαν τα 2,9 εκατ. από μόλις 768.000 ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

H Talos Shipyards, το ναυπηγείο πολυτελών σκαφών του ομίλου Λάτση στην περιοχή της Ελευσίνας, παρουσίασε το 2024 κύκλο εργασιών 5,7 εκατ. ευρώ, ελαφρά χαμηλότερα από τα 5,96 εκατ. του 2023. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 2,4 εκατ. από 2,8 εκατ. το 2023.

Από τις λογιστικές καταστάσεις του 2024 μαθαίνουμε πως «τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2024 βεβαιώθηκε από την αρμόδια ΔΟΥ και την Κτηματική Υπηρεσία Νήσων και Δυτικής Αττικής ποσό συνολικού ύψους € 4.372.694,92, το οποίο αφορά σε οφειλές για χρήση αιγιαλού-παραλίας κατά τα έτη 2007 έως 2024. Η βεβαίωση του ποσού, βασίστηκε στο υπ’αριθμ. 15-6/6/2014 πρωτόκολλο καθορισμού αποζημίωσης για χρήση δημοσίου κτήματος που είχε εκδοθεί από την Κτηματική Υπηρεσία Δυτικής Αττικής για την περίοδο 1/7/2007 – 30/6/2014 και στην απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών με αρ. πρωτ. 156882 ΕΞ 2023 / 25.10.2023 για το συμβατικό αντάλλαγμα της περιόδου από 1/7/2014 έως το 2027. Η εταιρεία προχώρησε σε ρύθμιση της οφειλής σε 12 έντοκες μηνιαίες δόσεις, που διαμόρφωσαν το συνολικό ποσό πληρωμής σε €4.461.023,36, συμπεριλαμβανομένου ποσού τόκων ύψους €88.328,44. Εντός της χρήσης του 2024 εξοφλήθηκαν εμπρόθεσμα οι 11 από τις 12 δόσεις, ενώ τον Ιανουάριο 2025 πραγματοποιήθηκε η πλήρης εξόφληση της οφειλής με την αποπληρωμή της τελευταίας δόσης».

Η PrivatSea αποτελεί συνέχεια της Sete Yacht Management που είχε ιδρυθεί το 1998 προκειμένου να ενοποιήσει δραστηριότητες διαχείρισης πολυτελών σκαφών που ξεκίνησαν από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 (το 1949), όταν ο Γιάννης Σπ. Λάτσης αγόρασε το πλοίο «Laurana» για μικρές κρουαζιέρες στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Ο Γ. Λάτσης ίδρυσε το 1963 την εταιρεία διαχείρισης σκαφών «Αλκυωνίδες» και σύντομα μετονόμασε το πλοίο σε «Νεράιδα» μετά από ψηφοφορία που έγινε επί του σκάφους παρουσία πολιτικών, δημοσιογράφων και του Νικόλαου Πλαστήρα, όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα της PrivatSea. Η «Νεράιδα» έμεινε στην ιστορία καθώς λειτούργησε μέχρι το 1974 με το πιο συνηθισμένο δρομολόγιο να είναι το Πειραιάς – Αίγινα – Μέθανα – Πόρος – Ύδρα – Ερμιόνη – Σπέτσες, αλλά και με παρακάμψεις ώστε να δέσει σε Λεωνίδιο, Μονεμβάσια, Σαλαμίνα και Ναύπλιο. Σήμερα η «Νεράιδα» λειτουργεί ως μουσείο.

Η εταιρεία πολυτελών σκαφών «Αλκυωνίδες» του Γιάννη Λάτση λειτουργούσε με πέντε ξύλινα πλοία που εξυπηρετούσαν τα νησιά του Αιγαίου και τη Μεσόγειο. Όλα είχαν κατασκευαστεί σε ναυπηγεία του Περάματος. Το 1977 ο Γ. Λάτσης αγόρασε την θαλαμηγό «Henriette», μήκους 53 μέτρων και κατασκευής του 1949, επένδυση που σηματοδότησε τη διεύρυνση της παρουσίας του ομίλου στη διαχείριση πολυτελών σκαφών.

By