Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου, 2022

Lloyd’s List «The top 100 ports 2022»: Στην 33η θέση παγκοσμίως έπεσε ο Πειραιάς

Στην 33η θέση παγκοσμίως στη διακίνηση containers βρέθηκε το λιμάνι του Πειραιά το 2021, σύμφωνα την ετήσια έκθεση των Lloyd’s List . Η πτωτική του πορεία είναι συνεχής. Πιο συγκεκριμένα από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων το 2021 5,31 εκατομμύρια teu, έναντι 5,43 εκατομμύρια teu το 2020.

Όπως επισημαίνεται από τους Lloyd’s, το λιμάνι του Πειραιά σημείωσε για δεύτερη συνεχή χρονιά μείωση της διακίνησης, εξαιτίας της πανδημίας Covid, της συμφόρησης στα λιμάνια αλλά και των blank sailings που εξακολουθούν να υφίστανται.

Σύμφωνα με τους Lloyd’s η συνολική μείωση που οφείλεται κατά 2,3% στην κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων προήλθε από τη μείωση κατά 4,1% της διακίνησης στις προβλήτες II και III που διαχειρίζεται θυγατρική της Cosco Shipping Ports, η οποία ήταν λίγο κάτω από 4,7 εκατομμύρια teu στο τέλος του 2021.

Οι δύο τερματικοί σταθμοί έχουν συνολική δυνατότητα διακίνησης άνω των 7,2 εκατ. teu.

Αυτή η πτώση αντισταθμίστηκε από την αύξηση κατά 13,9% teu στη μικρότερη προβλήτα I, την οποία διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ο οποίος επίσης ελέγχεται μετοχικά από την Cosco και από τον οποίο διακινήθηκαν 615.510 teu.

Όπως και 2020, η ανάπτυξη της προβλήτας Ι το 2021 ήταν αποτέλεσμα της αύξησης των όγκων.

Ο ΟΛΠ πρόσθεσε επίσης πέντε γερανούς στοίβαξης το 2021, συν έναν νέο γερανό super-post-panamax που θα του επιτρέψει να εξυπηρετεί πλοία των 20.000 teu, αναφέρουν χαρακτηριστικά οι Lloyd’s.

Η πτωτική πορεία στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ συνεχίζεται και το 2022.

Στο επτάμηνο Ιανουάριος – Ιούλιος διακινήθηκαν 2,535 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας μείωση 9,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Τον μήνα Ιούλιο διακινήθηκαν 391.500 εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας μείωση 12% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021.

Το top 10

Το top 10 των λιμανιών για το 2021 παρέμεινε σταθερό σε σύγκριση με το 2020.

Οι πρώτες εννέα θέσεις αφορούν λιμάνια της Ασίας εκ των οποίων επτά κινεζικά, ενώ το Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο της Ευρώπης, κλείνει τη δεκάδα.

Στην πρώτη θέση διατηρήθηκε το λιμάνι της Σαγκάης με 47,03 εκατομμύρια teu και άνοδο κατά 8,1%.

-Ακολούθησε το λιμάνι της Σιγκαπούρης με 37,47 εκατομμύρια αύξηση 1,6% και

-το Nigbo τρίτο με 31,07 εκατομμύρια teu.

-στην τέταρτη θέση το Shenzen με 28,76 εκατομμύρια teu

-στην πέμπτη το Guangzhou με 24,18 εκατομμύρια teu,

-στην έκτη το λιμάνι του Qingdao με 23,7 εκατομμύρια teu

-στην έβδομη θέση βρίσκεται το λιμάνι της Νοτίου Κορέας, το Busan, με 22,7 εκατομμύρια teu,

στην όγδοη είναι το λιμάνι του Tianjin, όπου διακινήθηκαν 20,26 εκατομμύρια τeu.

-στην ένατη το Xoνγκ Κονγκ, που είναι το μοναδικό λιμάνι της πρώτης δεκάδας που κατέγραψε πτώση (-0,9%) στη διακίνηση teu σε σχέση με το 2020, ενώ, τέλος

-στη 10η θέση το Ρότερνταμ από όπου διακινήθηκαν 15,3 εκατομμύρια teu.

Στο α εξάμηνο του 2022 η πρώτη δεκάδα παραμένει σταθερή, με μόνη εξαίρεση ότι το λιμάνι του Qingdao έχει «προσπεράσει» αυτό του Guangzhou στην πέμπτη θέση.

(Visited 1 times, 2 visits today)
By