Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

LVMH: Βουτιά στη μετοχή καθώς οι καταναλωτές απομακρύνονται από τα είδη πολυτελείας

Επιβραδύνθηκε ο ρυθμός πωλήσεων της LVMH το γ’ τρίμηνο, καθώς φαίνεται οι καταναλωτές απομακρύνονται από τα προϊόντα υψηλής ποιότητας, συνέπεια της πανδημίας και όλων των αναταραχών που επέφερε. Οι μετοχές σημείωσαν βουτιά έως και 8,5 στις πρωινές συναλλαγές.

Τα οργανικά έσοδα της σημαντικής μονάδας μόδας και δερμάτινων ειδών, η οποία περιλαμβάνει Louis Vuitton και Christian Dior, αυξήθηκαν κατά 9%, κάτω των προσδοκιών, σύμφωνα με τους αναλυτές, οι οποίοι ανέμεναν αύξηση 11,2%.

Όσον αφορά τις πωλήσεις της μονάδας κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών, αυτές μειώθηκαν κατά 14%, πολύ χειρότερα από τις εκτιμήσεις.

«Μετά από τρία εξαιρετικά χρόνια, η ανάπτυξη συγκλίνει προς αριθμούς που είναι περισσότερο σύμφωνοι με τον ιστορικό μέσο όρο», δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής της LVMH, Jean Jacques Guiony, κατά την τριμηνιαία παρουσίαση των αποτελεσμάτων.

Σημειώνεται ότι η μετοχή της LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, υποχώρησε έως και 8,5% στις συναλλαγές του Παρισιού, παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη ενδοημερήσια πτώση εδώ και σχεδόν δύο χρόνια.

Η αγαπημένη μετοχή των επενδυτών τα τελευταία χρόνια, είχε ήδη χάσει κάποια λάμψη καθώς η ανάκαμψη της Κίνας καθυστερεί, ενώ η ζήτηση από τους Αμερικανούς καταναλωτές μειώθηκε.

Παράλληλα, η αξία του ομίλου πολυτελείας έχει υποχωρήσει κατά περίπου 110 δισεκατομμύρια ευρώ (117 δισεκατομμύρια δολάρια) από το ρεκόρ του Απριλίου.

Η LVMH παραχώρησε τώρα τη θέση της πιο πολύτιμης εταιρείας της Ευρώπης, στη δανέζικη φαρμακευτική εταιρεία Novo Nordisk, στην κατάταξη του περασμένου μήνα.

Ο ηγέτης στην πολυτέλεια και η κατάσταση των μετοχών του, δίνει το κλίμα και για μετοχές αντιπάλων του όπως τη Hermes International και τη Gucci Kering, οι οποίες ανέφεραν επίσης υποχώρηση σήμερα.

Αύξηση στα Sephora

Οι πωλήσεις της LVMH στην Ασία, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας, αυξήθηκαν 11% – πολύ χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις για το γ’ τρίμηνο, σηματοδοτώντας ότι η Κίνα μπορεί να είναι πιο αδύναμη από το αναμενόμενο.

Η μόνη μονάδα που κατέγραψε πωλήσεις πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών ήταν η επιλεκτική λιανική πώληση, η οποία περιλαμβάνει την αλυσίδα καλλυντικών Sephora.

Ερωτηθείς για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης του Dior, της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας μόδας του ομίλου, ο Guiony ανέφερε ότι είχε τριπλασιαστεί σε μέγεθος σε λιγότερο από επτά χρόνια.

«Κάποια στιγμή, οι ρυθμοί ανάπτυξης θα πρέπει να ομαλοποιηθούν», σημείωσε.

«Μην περιμένετε η επωνυμία να συνεχίσει να αυξάνεται κατά 30% ετησίως για πάντα. Αυτό δεν θα συμβεί», τόνισε, προσθέτοντας ότι ο Dior θα συνεχίσει να προσφέρει υψηλή ποιότητα.

Την ίδια στιγμή, ο Guiony ανέφερε ότι η μάρκα κοσμημάτων της Bulgari τα πήγε λίγο καλύτερα το γ’ τρίμηνο, λόγω της μεγαλύτερης έκθεσής της στην Ασία σε σύγκριση με την Tiffany, η οποία έχει μεγαλύτερο αποτύπωμα στις ΗΠΑ.

Η οργανική αύξηση των εσόδων στις ΗΠΑ ήταν μόνο 2% την συγκεκριμένη περίοδο.

Συνολικά, η LVMH σημείωσε αύξηση 9% οργανικών εσόδων, κάτω από τις εκτιμήσεις.

«Αυτό είναι σημάδι συνεχούς μετριοπάθειας, καθώς οι καταναλωτές συνέρχονται από την μετά-covid ευφορία», δηλώνει ο αναλυτής της Bernstein, Λούκα Σόλκα.

By