Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου, 2023

Made in Greece ηλεκτρικά σκούτερ: Γιατί όχι;

Όποιος αγαπάει την αυτοκίνηση ένα πράγμα ονειρεύεται να δει στη χώρα μας. Τα πρώτα οχήματα ευρείας παραγωγής που να κατασκευάζονται επί ελληνικού εδάφους. Και η μικροκινητικότητα θα μπορούσε να είναι η ιδανική ευκαιρία για να μπει στο παιχνίδι η Ελλάδα. Made in Greece ηλεκτρικά «παπιά»; Γιατί όχι;

Αν κάτσεις και το σκεφτείς λίγο πιο σφαιρικά, λίγο πιο ψύχραιμα, ίσως να καταλήξεις πως στην πραγματικότητα η Ελλάδα δε χρειάζεται ένα αυτοκίνητο ως εθνικό προϊόν.

Είναι μία χώρα με πάνω από το μισό πληθυσμό της συγκεντρωμένο σε δύο μεγάλα αστικά κέντρα και μία αγορά όπου τα δίτροχα ποσοστιαία την κατατάσσουν ανάμεσα στις κορυφαίες της Ευρώπης. Οπότε, γιατί να υπάρχει τόση πρεμούρα για ένα αυτοκίνητο και όχι για μία μοτοσικλέτα;

Σε μία χώρα που η ατμομηχανή της είναι ο τουρισμός, σε μία χώρα που η «βαριά» βιομηχανία δουλεύει στο ρελαντί, οποιοδήποτε ChaosNext e.go ή Keraboss μοιάζει σαν μία ευκαιρία ώστε να βγάλει κανείς τα απωθημένα του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είτε ανήκει στους lovers, είτε στους haters.

Αν κάτσει όμως κανείς και σκεφτεί τα δεδομένα θα ήταν μάλλον προτιμότερο να μιλούσαμε για μία made in Greece μοτοσικλέτα παρά για ένα αυτοκίνητο. Ειδικότερα όταν πρόκειται για κάτι από τα παλιά (βλέπε Pony), για κάτι εξωπραγματικό (Chaos), για κάτι ανέφιχτο (e.Go Life), για κάτι ερασιτεχνικό (Keraboss)…

Εδώ υπάρχει μια πραγματική ευκαιρία. Η ευκαιρία της μικροκινητικότητας σε συνδυασμό με την ηλεκτροκινητικότητα. Η ευκαιρία της παραγωγής σε ελληνικό έδαφος από ηλεκτρικά πατίνια μέχρι και ηλεκτρικά σκούτερ.

Βλέπετε, η παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι απλούστερη τόσο στη διαδικασία της όσο και στην απαίτησή της για προμηθευτές αφού υπάρχουν πολύ λιγότερα μηχανικά μέρη. Ένα το κρατούμενο…

Και αν η Τουρκία δημιούργησε την TOGG για μεγάλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Ελλάδα μπορεί να χτίσει την δική της για μικρά ηλεκτρικά δίτροχα που θα δώσουν πραγματικές λύσεις για όσους αναζητούν φτηνά και ευέλικτα ατομικά μέσα μετακίνησης. Και σε συνδυασμό με την αύξηση του τουρισμού στην πρωτεύουσα και όχι μόνο.

<

Βλέπετε, η παραγωγή ενός ηλεκτρικού δίτροχου είναι πολύ απλούστερη από την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Και αυτό επειδή απαιτείται μικρότερης έκτασης παραγωγική μονάδα και χαμηλότερη επένδυση σε πρώτες ύλες και προμήθειες, λόγω των μικρότερων σε όγκο μπαταριών κ.α. Ακόμη και αν π.χ. ένα ηλεκτρικό scooter ήταν ακριβότερο από τα κινεζικά, σίγουρα οι περισσότεροι -από την ετικέτα του και μόνο- θα το προτιμούσαμε. Δύο τα κρατούμενα.

Επειδή όμως τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, βάλτε τα δύο κρατούμενα μαζί και αν κάνετε την πράξη θα δείτε πως χρόνος, υπάρχει ακόμη. Έστω και λίγος… Αυτό που δεν ξέρω είναι αν υπάρχει η θέληση, παρόλα τα όλα εμπόδια που υπάρχουν.

Τα οποία θα μπορούσαν να ξεπερασθούν με τα κατάλληλα κίνητρα, όπως η πριμοδότηση της παραγωγής προϊόντων μικροκινητικότητας με φοροαπαλλακτικά μέτρα, με μειωμένες εργοδοτικές εισφορές κ.α. Χρόνος, υπάρχει…

(Visited 1 times, 1 visits today)
By