Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Mastercard: «Μπροστά» στις ανέπαφες συναλλαγές η Ελλάδα

Ολοένα περισσότεροι Έλληνες χρησιμοποιούν κάρτα για να κάνουν τις πληρωμές λογαριασμών και τις αγορές τους, και μάλιστα για μικρά ποσά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Mastercard την Τρίτη, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Empowering you to the Digital Economy», οι συναλλαγές με πλαστικό κρίμα εκτινάχθηκε κατά 45% το 2017, σε όρους όγκου συναλλαγών, ενώ η μέση αξία της συναλλαγής με κάρτα μειώθηκε κατά 35%. «Τα στοιχεία αυτά είναι πολύ θετικά αλλά η Ελλάδα έχει ακόμη πολύ μεγάλα περιθώρια διείσδυσης των καρτών στις πληρωμές, επισήμανε η κ. Άσπα Πολυμέρη, Διευθύντρια Χώρας της Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα.

Με τη «βοήθεια» των capital controls, η πραγματική τομή ήρθε στις εγχώριες πληρωμές το 2015 –καταγράφοντας άλμα 70%– αλλά συνεχίζεται έως σήμερα, με την Ελλάδα να αναρριχάται από την τελευταία θέση μεταξύ των κρατών της ΕΕ κατά πέντε θέσεις το 2018, με τη χρήση καρτών να υπερβαίνει το 10% ως ποσοστό επί του ΑΕΠ. Υπάρχει, ωστόσο, πολύ ακόμη δρόμος να γίνει μέχρι να αγγίξει τον μέσο ευρωπαϊκό μέσο όρο (20%) –πόσω μάλλον να πλησιάζει το Ηνωμένο Βασίλειο που βρίσκεται στην πρώτη θέση με 50% περίπου.

Όπως επισήμανε δε ο αντιπρόεδρος Επιχειρησιακής Ανάπτυξης της Mastercard, Γκαμπριέλ Γκίτα, το ηλεκτρονικό λιανεμπόριο φαίνεται να καταγράφει διψήφια αύξηση στην Ελλάδα, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, με τους καταναλωτές να γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί.

Εντυπωσιακή εξάπλωση των ανέπαφων συναλλαγών στην Ελλάδα

Σύμφωνα με τη Mastercard, η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πιο ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές στις ανέπαφες συναλλαγές, με τα τελευταία στοιχεία να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά: 58% των συναλλαγών με κάρτα στο φυσικό κόσμο πραγματοποιούνται πλέον ανέπαφα, καταγράφοντας αύξηση υψηλότερη από 180%, τον τελευταίο χρόνο (σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2017).

Η Mastercard επισήμανε ότι η δυναμική αυτή πρέπει να αξιοποιηθεί ευρέως στην ενεργοποίηση της δυνατότητας ανέπαφων συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου, όπως ήδη υλοποίησε και παρουσίασε στην ελληνική αγορά η Alpha Bank, μέσω του ψηφιακού της πορτοφολιού myAlpha wallet. Σημείωσε δε ότι όλες οι τράπεζες ετοιμάζουν –ή έχουν δρομολογήσει– εφαρμογές ψηφιακού πορτοφολιού στις υπηρεσίες mobile banking που προσφέρουν στους πελάτες τους.

By