Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Μεγάλος Περίπατος: Με κίνηση η πρώτη καθημερινή της «μισής» Πανεπιστημίου

Με μία από τις πιο σοβαρές ανατροπές στην καθημερινότητα των διερχόμενων από το κέντρο της Αθήνας ξεκίνησε η υλοποίηση του σχεδίου για τον Μεγάλο Περίπατο: Η Πανεπιστημίου στενεύει κατά το ήμισυ, από το ύψος της Βουκουρεστίου έως την Αιόλου. Εκατομμύρια Αθηναίοι αλλά και επισκέπτες της πρωτεύουσας καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες κυκλοφορίας.

Τις πρώτες ώρες, πάντως, των αλλαγών σε μια καθημερινή η κίνηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη στην Αμαλίας, στην κάθοδο της Βασίλισσης Σοφίας από τον Ευαγγελισμό, στην Ηλιουπόλεως αλλά και στην άνοδο της Λεωφόρο Συγγρού από το ύψος της Καλλιθέας όπως φαίνεται στο χάρτη με την εικόνα της κίνησης στις 10:00.

xartis-kinsii3

Ο Δήμος Αθηναίων πανηγυρίζει, τόσο για την έναρξη των έργων στην Πανεπιστημίου, όσο και για τη μετατροπή της Βασιλίσσης Όλγας σε ζώνη «προτεραιότητας πεζών και ποδηλατών» όπως αναφέρεται.

Ο Δήμαρχος, πάντως, Κώστας Μπακογιάννης, με σχετική ανάρτησή του στο facebook, αναγνωρίζει ότι οι αλλαγές θα προκαλέσουν, μοιραία, αντιδράσεις: «Εδώ και περίπου 35 χρόνια συζητάμε τις αλλαγές στην Πανεπιστημίου. Μας πήρε μια γενιά για να το δοκιμάσουμε, αλλά ήρθε η ώρα να το κάνουμε.

Από σήμερα το πρωί [σσ: Κυριακή 14 Ιουνίου] τρεις από τις έξι λωρίδες αποδίδονται στους πεζούς και τους ποδηλάτες σε 7.000τμ ελεύθερου δημόσιου χώρου, που θα ομορφύνουν με παγκάκια και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες με πράσινο.

Δημιουργείται για πρώτη φορά στην Αθήνα μία ασφαλής, υπέροχη ποδηλατική διαδρομή που ενώνει το Σύνταγμα με την Ομόνοια. Και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα κινούνται ανεμπόδιστα και γρήγορα.

Κάθε αρχή είναι δύσκολη, αλλά ποιος θα μπορούσε σήμερα να φανταστεί αλλιώς την Δ. Αρεοπαγίτου, την Απ. Παύλου ή την Ερμού; Ίσως χρειαστεί λίγη υπομονή στην αρχή, για να φτάσουμε σε μία Αθήνα που δεν θα αποκλείει κανέναν. Ανοιχτή για όλους».

Σε μια πρώτη αξιολόγηση των μέχρι στιγμής παρεμβάσεων για τον Μεγάλο Περίπατο, στα στοιχεία που χρήζουν βελτίωσης είναι η προειδοποιητική σήμανση για τους ανυποψίαστους οδηγούς οχημάτων, καθώς και η προβληματική επιβίβαση του κοινού σε λεωφορεία και τρόλεϊ στις στάσεις της Πανεπιστημίου εμπρός από τα Προπύλαια.

Σε ό,τι αφορά στο πρώτο, δεν υπάρχει εμφανής και έγκαιρη προειδοποίηση για όσους εισέρχονται στο κέντρο ότι εκτελούνται έργα επί κεντρικών οδών. Αν κάποιος αγνοεί ή έχει προς στιγμήν λησμονήσει τον Μεγάλο Περίπατο, πιθανότατα θα βρεθεί εγκλωβισμένος στο αναμενόμενο μποτιλιάρισμα των πρώτων ημερών.

Ενδεχομένως θα έπρεπε να έχει δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στον παράγοντα της επί τόπου προειδοποίησης, δεδομένου ότι οδοί όπως πχ η Πανεπιστημίου είναι σύμφυτοι με την καθημερινότητα, επί δεκαετίες. Οποιαδήποτε μεταβολή σε βαθιά ριζωμένες συνήθειες της πόλης προϋποθέτει και απαιτεί αυξημένη ενημέρωση.

Το δεύτερο σημείο, αυτό της προβληματικής στάσης των ΜΜΜ στο Πανεπιστήμιο, είναι μια συγκοινωνιολογική «ανορθογραφία», η οποία θα πρέπει να αποκατασταθεί.

Διότι, δεν μπορεί να αποτελεί λύση το να διακόπτεται η κυκλοφορία, κυριολεκτικά στη μέση του δρόμου, από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που σταματούν για να παραλάβουν επιβάτες. Αυτό γίνεται σήμερα, καθώς τα οχήματα δεν έχουν πρόσβαση στην προκαθορισμένη στάση.

Για την εξυπηρέτηση και την ασφάλεια του κοινού, όπως και για τη μείωση της επιβάρυνσης στην κυκλοφορία της μισής, πλέον, Πανεπιστημίου, θα χρειαστεί σίγουρα μια διαφορετική διευθέτηση για τις στάσεις των ΜΜΜ.

Και επ” αυτού θα αποδειχθεί στην πράξη η λειτουργικότητα και τα αντανακλαστικά του Δήμου, στο πλαίσιο των υπό εκτέλεση έργων για το Μεγάλο Περίπατο. Έργα τα οποία, όπως διαρκώς επαναλαμβάνει ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης, γίνονται «χωρίς μπουλντόζες» και με τη διαρκή ανατροφοδότηση από τους ίδιους τους πολίτες.

By