Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Μείωση των κόκκινων δανείων κατά 1,3 δισ. πέτυχε η Attica Bank

Στη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών και την ενίσχυση της κεφαλαιακής βάσης της Attica Bank αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας, Θεόδωρος Πανταλάκης, στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης την Τετάρτη.

Η μείωση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (NPEs) είναι εμφανής στα μεγέθη της τράπεζας για το 2017 και θα απεικονιστούν πιο έντονα το 2018 με την ολοκλήρωση της αποαναγνώρισης του χαρτοφυλακίου της δεύτερης συναλλαγής, ανέφερε ο CEO στην ομιλία του προς τους μετόχους. «Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, η Attica Bank μείωσε το μέγεθος των NPEs της, κατά 1,3 δισ. ευρώ και αποτελεί – μέχρι στιγμής – τη μοναδική τράπεζα που κατάφερε να βρει μια αποτελεσματική λύση ως προς τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων», είπε χαρακτηριστικά.

Ο δείκτης NPEs προς χορηγήσεις διαμορφώνεται σήμερα στο 45%, έναντι 49% που είναι για τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.  Στο πλαίσιο της περαιτέρω κεφαλαιακής θωράκισης της Τράπεζας, τον Μάιο του 2018, πραγματοποιήθηκε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 88,9 εκατ. ευρώ, ποσό που της επιτρέπει να υλοποιήσει το πρόγραμμά της.

Στόχος της Τράπεζας για το 2018 είναι η συνέχιση της προσπάθειας για την περαιτέρω μείωση των μη NPEs μέσω της δεύτερης τιτλοποίησης ύψους 700,5 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2017 και αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα. Η συναλλαγή αυτή σηματοδοτεί την δραστική εξυγίανση του χαρτοφυλακίου γεγονός που θα της επιτρέψει να απελευθερώσει επιπλέον πόρους για τη χρησιμοποίησή τους σε άλλους τομείς της παραγωγικής δραστηριότητας.

Τέλος, συνεχίζονται οι επαφές με ενδιαφερόμενους επενδυτές σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο, με στόχο την δημιουργία επιπλέον αξίας για τους μετόχους της τράπεζας, δήλωσε ο κ. Πανταλάκης.

«Ψηφιοποιείται» το μοντέλο λειτουργίας

Στην ψηφιοποίηση της στρατηγικής της στρέφεται δυναμικά η Attica Bank, κατευθύνοντας τους πόρους της από τις υποστηρικτικές (back office) υπηρεσίες στις πωλήσεις, ώστε να μετατραπούν τα καταστήματα σε «πωλησιακό μηχανισμό», όπως επισήμανε ο κ. Πανταλάκης.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός περιλαμβάνει εναλλακτικά ψηφιακά δίκτυα παροχής τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών, ΑΤΜ τελευταίας γενιάς, e-kiosk και παρουσία της Τράπεζας σε κάθε γεωγραφική περιοχή της χώρας με σειρά καινοτόμων υπηρεσιών. Επιπλέον, σχεδιάζονται ψηφιακά καταστήματα ώστε το παραδοσιακό δίκτυο να μετατραπεί σταδιακά σε σημεία παροχής ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί, επίσης, στην αναβάθμιση του συστήματος Internet Banking, το οποίο αναμένεται να τεθεί στην παραγωγή στο αμέσως επόμενο διάστημα, στη δημιουργία σύγχρονου συστήματος mobile-banking και στη σταδιακή επέκταση σε όλο το δίκτυο καταστημάτων της χρήσης της ηλεκτρονικής υπογραφής (e-signature).

Παράλληλα, δρομολογείται η αποδοχή καρτών της τράπεζας σε περισσότερες από 60 μεγάλες συνεργαζόμενες αλυσίδες και επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους, ενώ παράλληλα είναι σε εξέλιξη έργο μετατροπής των καρτών των πελατών για ανέπαφες συναλλαγές. Τέλος, έχει αναπτυχθεί και διατίθεται με μεγάλη επιτυχία από τον Μάρτιο του 2018 ένα νέο προϊόν καρτών η Debit Business Card, η οποία απευθύνεται στους εταιρικούς πελάτες της και τα στελέχη τους.

3+1 προτεραιότητες για το μέλλον

  • Η διεύρυνση της υγιούς πελατειακής της βάσης στο χώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
  • Η  αναβάθμιση των παρεχόμενων ψηφιακών υπηρεσιών μέσω της οποίας επιδιώκεται τόσο την αύξηση του μεριδίου αγοράς, όσο και στην ενίσχυση της κερδοφορίας της Τράπεζας, αυξάνοντας ταυτόχρονα το βαθμό ικανοποίησης των πελατών.
  • Ο ανασχεδιασμός όλων των λειτουργιών της τράπεζας με βάση τις βέλτιστες τραπεζικές πρακτικές και γνώμονα την κερδοφορία και την αποδοτικότητα.
  • Η ανάπτυξη εργασιών τραπεζοασφαλειών μέσω αποκλειστικής συνεργασίας με ηγετικό ασφαλιστικό όμιλο, αξιοποιώντας το υφιστάμενο δίκτυο πωλήσεων, τα νέα ψηφιακά καταστήματα και υπηρεσίες, καθώς επίσης και την διασύνδεσή της με άλλα εταιρικά δίκτυα και συνεργάτες
By