Ενόψει της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, αναφέρθηκε στα βασικά χαρακτηριστικά του μέσου σταθερής τροχιάς.
Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης, μιας και σύμφωνα με τον σχεδιασμό το πρώτο εισιτήριο θα κοπεί στις 30 Νοεμβρίου.
Ενόψει της λειτουργίας του μέσου σταθερής τροχιάς, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ επισήμανε ότι το Μετρό θα έχει 4 βασικά χαρακτηριστικά: ασφάλεια, αισθητική, τεχνολογία και πολιτισμό.
Σχετικά με την ασφάλεια, ανέφερε ότι κάθε σύστημα φέρει τον πιο σύγχρονο μηχανισμό ασφαλείας παγκοσμίως, δίνοντας το παράδειγμα driverless συρμών. «Αυτοί είναι κατηγορίας 4, δηλαδή πέρα από οδηγό δεν θα υπάρχει ούτε συνοδός, ενώ ελέγχονται και καθοδηγούνται από ένα υπερσύγχρονο Κέντρο Ελέγχου».
Επιπλέον, στάθηκε στις αυτόματες θύρες επί των επιβαθρών, που διασφαλίζουν ότι «δεν υπάρχει περίπτωση ένα παιδάκι να φύγει από το χέρι της μητέρας του και να πέσει στις ράγες, ή κάποιος να πέσει επίτηδες ή κατά λάθος».
Θέλησε δε να διαβεβαιώσει τους πολίτες της Θεσσαλονίκης ότι δεν υπάρχει ο παραμικρός προβληματισμός για την ασφάλεια του Μετρό, και ότι πρέπει να αισθάνονται ασφαλείς και ότι έρχονται σε ένα όμορφο αισθητικά περιβάλλον.
Ειδική αναφορά έκανε στον Σταθμό Βενιζέλου, χαρακτηρίζοντάς τον «τον πιο όμορφο σταθμό», δεδομένου ότι θα αποτελεί τη ζωντανή συνύπαρξη Μετρό με Αρχαία.
«Σε συνεργασία με την Υπουργό Πολιτισμού και όλες τις συνεργαζόμενες υπηρεσίες αποσπάσαμε με προσοχή τις αρχαιότητες, τις συντηρήσαμε και τις επανατοποθετήσαμε στις ίδιες ακριβώς θέσεις που βρέθηκαν».
Μετρό Θεσσαλονίκης
Αναφερθείς στους συρμούς, ο κ. Κουρέτας επισήμανε ότι το Μετρό θα ξεκινήσει με 18 συρμούς και τα δρομολόγια θα εκτελούνται ανά 2,5 λεπτά, ενώ μόλις προστεθούν οι 15 επιπλέον συρμοί και λειτουργήσει και η επέκταση προς Καλαμαριά, η συχνότητα θα πέσει στο 1,5 λεπτό.
Τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης θα αναλάβει η κοινοπραξία THEMA που έχει συσταθεί από τις εταιρείες ATM S.p.A. και Egis Projects S.A.S. και στην οποία θα επιβάλλεται… penalty εφόσον δεν τηρούνται κάποιοι όροι της σύμβασης. Επί παραδείγματι, εφόσον η άφιξη ενός συρμού καθυστερήσει, ή δεν λειτουργήσει ένα σύστημα τότε θα υφίσταται πρόστιμο, γεγονός που διασφαλίζει την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του Μετρό.
Ακολουθούν τα βασικά χαρακτηριστικά του Μετρό Θεσσαλονίκης
13 Σταθμοί
9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, και χωρητικότητα 450 ατόμων, ενώ είναι σε εξέλιξη η προμήθεια 15 επιπλέον συρμών
Μέγιστη ικανότητα μεταφοράς 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση
Αμαξοστάσιο έκτασης 52.000 τμ., με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στην περιοχή της Πυλαίας
Εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση 254.000 επιβάτες
Σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τους συρμούς, μέσω του πιο σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης.
Η βασική γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, και ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.