Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Μία τάση που κερδίζει συνεχώς έδαφος στο luxury travel

Τι είναι η ξυπόλυτη πολυτέλεια και ποιος είναι ο κορυφαίος προορισμός στην Ελλάδα

Οι ταξιδιωτικές τάσεις που αναπτύχθηκαν μέσα στην πανδημία του κορωνοϊού ή και μετά από αυτήν, πολλές φορές εστιάζουν στο αυθεντικό, στην ευζωία και στο τι πραγματικά έχει νόημα, είτε πρόκειται για μια μονοήμερη απόδραση, είτε για πολυήμερες διακοπές σε μακρινές χώρες.

Μία από αυτές τις τάσεις, στο luxury travel ειδικότερα, είναι η ξυπόλυτη πολυτέλεια, η οποία δίνει στον επισκέπτη χώρο να χαλαρώσει, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να επιμελείται την εικόνα ή τις κινήσεις του. Παλαιότερα θα ήταν ίσως σχεδόν αδιανόητο για τους τουρίστες πολυτελείας να αποχωριστούν τα tailor made παπούτσια τους, το μακιγιάζ ή το κομμωτήριο. Σήμερα ωστόσο, η ξυπόλυτη πολυτέλεια «επιτρέπει» τα ξέπλεκα μαλλιά και τα γυμνά πόδια, ενώ ο τουρίστας εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται ως VIP.

Συνηθέστεροι προορισμοί ξυπόλυτης πολυτέλειας, όπως αναφέρουν τα ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού, είναι οι εξωτικοί προορισμοί που προσφέρουν resorts πολυτελείας, όπως είναι για παράδειγμα οι Μαλδίβες, οι Μπαχάμες, η Ινδονησία και η Τανζανία, αλλά και ευρωπαϊκοί προορισμοί με εξαιρετικά ξενοδοχεία που παρέχουν εμπλουτισμένες εμπειρίες διακοπών, όπως είναι η Γαλλία και η Ιταλία. Στη χώρα μας, κορυφαίος προορισμός για διακοπές ξυπόλυτης πολυτέλειας, θεωρείται η Μύκονος.

Εκτός από τα resorts 5 αστέρων, οι luxury ταξιδιώτες αποζητούν και εμπλουτισμένες εμπειρίες που δεν περιλαμβάνουν υλικά αγαθά μεγάλης αξίας και που θα μείνουν ανεξίτηλες στη μνήμη τους. Γι’ αυτό και δύο από τους πιο διαδεδομένους τύπους ταξιδιών για τους λάτρεις της ξυπόλυτης πολυτέλειας, είναι το σαφάρι και τα ταξίδια περιπέτειας. Αυτά τα δύο, αντιπροσώπευσαν εξάλλου και το μεγαλύτερο τμήμα πολυτελών ταξιδιών το 2022, με 34,2% του μεριδίου αγοράς και έσοδα 461,65 δισ. δολαρίων. Άλλες παραλλαγές τύπων ταξιδιών, όπως τα καταφύγια ευεξίας, σημειώνουν επίσης αύξηση σε δημοτικότητα.

Τι σημαίνει όμως αυτό για τις τουριστικές επιχειρήσεις που προσφέρουν ή θέλουν να δραστηριοποιηθούν στις luxury διακοπές; Πράγματι, η παγκόσμια αγορά πολυτελών ταξιδιών είναι τεράστια, όχι όσον αφορά στον αριθμό των επισκεπτών, αλλά στο υψηλό επίπεδο αγοραστικής δύναμης που επιδεικνύουν οι ταξιδιώτες πολυτελείας. Το θετικό για τις τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν σε αυτό το κορυφαίο 5% των επισκεπτών, είναι ότι οι δαπάνες τους φαίνεται να αυξάνονται κάθε χρόνο. Η παγκόσμια αγορά πολυτελούς τουρισμού είχε εκτιμώμενα συνολικά έσοδα 1.308,15 δισ. δολαρίων το 2022 και προβλέπεται ότι θα ανέλθει σε 3.023,78 δισ. δολάρια μέχρι το 2032.

Εκτός από το γεγονός ότι είναι έτοιμοι να ξοδέψουν έως και 3.000 δολάρια ανά διανυκτέρευση, με τη μέση δαπάνη να υπολογίζεται στα 500 δολάρια ανά διανυκτέρευση, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, οι ταξιδιώτες πολυτελείας πραγματοποιούν επίσης υπερδιπλάσιο αριθμό ταξιδιών συγκριτικά με τον μέσο ταξιδιώτη.

Πάντως, ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη στην ταξιδιωτική αγορά πολυτελείας, είναι ότι ενώ ο υπόλοιπος κόσμος μπορεί να επηρεάζεται οικονομικά από παγκόσμια γεγονότα όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία και η αύξηση στο κόστος ζωής, οι εύποροι ταξιδιώτες διαθέτουν υψηλά εισοδήματα που εξακολουθούν να διατίθενται στις αγορές.

By