Τρίτη, 4 Οκτωβρίου, 2022

Μιχ. Τσικνάκης: Το επιθετικό επενδυτικό πλάνο της Cosmos Sport και τα νέα καταστήματα JD Sports

Περίπου τέτοια εποχή πέρυσι η είδηση ότι η βρετανική αλυσίδα αθλητικών ειδών με διεθνή παρουσία JD Sports εξαγόραζε το 80% της Cosmos Sport, το δημιούργημα της οικογένειας Τσικνάκη, δημιουργούσε προσδοκίες για έναν νέο μεγάλο πόλο στον τομέα των αθλητικών ειδών.

Περίπου έναν χρόνο μετά την εξαγορά του 80% της Cosmos Sport, του δημιουργήματος της οικογένειας Τσικνάκη, από τη βρετανική αλυσίδα αθλητικών ειδών JD Sports πλέον η «μάχη» στην αγορά των αθλητικών ειδών παίρνει «φωτιά».

Χθες σε μία πανηγυρική εκδήλωση πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος με το σήμα της JD Sports στη χώρα μας, το οποίο βρίσκεται στο Smart Park και οι προσδοκίες τόσο των Βρετανών στελεχών της μητρικής που παραβρέθηκαν όσο και της διοίκησης της Cosmos Sport από την επιθετική διεκδίκηση μεγαλύτερων μεριδίων ήταν κάτι παραπάνω από έκδηλες.

Παρά τις αναταράξεις στο οικονομικό περιβάλλον που προκαλεί ο πληθωρισμός έως τώρα η ελληνική θυγατρική εμφανίζει να έχει θετικές επιδόσεις «πατώντας» παράλληλα και στο μεγάλο επενδυτικό σχέδιο, το οποίο εφαρμόζεται το τελευταίο έτος και το οποίο, όπως έλεγε στο newmoney ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Μιχάλης Τσικνάκης, θα κλιμακωθεί τη νέα χρονιά.

Το πλάνο έχει ως «αιχμή» την επέκταση του δικτύου της Cosmos Sport που πλέον, με το πρώτο κατάστημα JD Sports, έχει φθάσει τα 71 καταστήματα (σσ στην εταιρεία ανήκουν επίσης τα καταστήματα με τα brands Sneaker 10 και Slam Dunk’). Μία επέκταση που αφορά τόσο το brand της Cosmos Sport όσο και αυτό της μητρικής.

Σύμφωνα με τον κ. Τσικνάκη ως το τέλος της χρονιάς θα ανοίξουν άλλα δύο καταστήματα JD Sports, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ μέχρι το καλοκαίρι του 2023 ο συνολικός αριθμός τους θα φθάσει τα 5 με 6. Αντίστοιχα στην Κύπρο το πρώτο κατάστημα JD Sports αναμένεται να ανοίξει το α’ τρίμηνο του 2023 με προοπτικής ως το καλοκαίρι να φθάσουν τα τρία καταστήματα.

«Στόχος είναι να μπούμε σε όλες τις μεγάλες πόλεις αλλά και σε εμπορικά κέντρα», σημείωσε ο κ. Τσικνάκης.

Τα καταστήματα με το σήμα της μητρικής ακολουθούν ακριβώς το ίδιο μοντέλο στησίματος και λειτουργίας με αυτό στα υπόλοιπα 4000 καταστήματα της JD Sports διεθνώς. Κάτι που σημαίνει πως η εμπειρία του καταναλωτή μέσα απ’ τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρονται θα διαφέρει απ’ αυτή του Cosmos Sport. Βασικά σημεία διαφοροποίησης είναι οι περισσότερες συλλογές μεγάλων brands που φτιάχνονται αποκλειστικά για τα καταστήματα JD Sports, αλλά και η πληθώρα των προϊόντων που κατασκευάζονται με σήματα που ελέγχει η βρετανική αλυσίδα.

Σε ο,τι αφορά την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της Cosmos Sport, σύμφωνα με τον κ. Τσικνάκη, θα συνεχιστεί με τον ίδιο επιθετικό ρυθμό. Ήδη την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η λειτουργία ενός καταστήματος στη Λευκωσία και σε περίπου ένα μήνα ενός αντίστοιχου στην Ξάνθη. «Συνολικά για το 2023 σχεδιάζουμε να ανοίξουμε άλλα 10 με 12», σημειώνει εκφράζοντας την πεποίθηση του ότι παρά τις νέες δυσκολίες στο οικονομικό περιβάλλον και το φρένο που έχουν αρχίσει να πατούν οι καταναλωτικές δαπάνες, η Ελλάδα όχι μόνο θα διατηρήσει μία καλύτερη ισορροπία έναντι των υπολοίπων ευρωπαϊκών αγορών αλλά και θα είναι σε θέση να ανακάμψει γρήγορα.

«Δυστυχώς τα μηνύματα απ’ τις μεγάλες οικονομίες και την αντίδραση των Κεντρικών Τραπεζών δείχνουν ότι είναι μπροστά μας δυσκολότερες μέρες. Ωστόσο πιστεύω ότι θα είμαστε σε καλύτερη θέση», λέει ο κ. Τσικνάκης.

Εξάλλου ο ίδιος ξέρει πολύ καλά ότι η αναταραχή δημιουργεί παράλληλα και ευκαιρίες. Η ίδια η Cosmos Sport αποτελεί success story μέσα στη μεγάλη οικονομική κρίση της χώρας.

Πάντως χθες η JD Sports, που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, μπορεί να ανακοίνωσε κερδοφορία για το α’ εξάμηνο που ήταν στο μέγιστο του εύρους των εκτιμήσεων της εν τούτοις προειδοποίησε ότι οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι τους προσεχείς μήνες είναι ο πληθωρισμός και η διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα. Σημειωτέον πως η αλυσίδα ανακοίνωσε χθες αύξηση εσόδων 14%, στα 4,42 δισ στερλίνες από 3,89 δις στερλίνες που ήταν στο α’ τρίμηνο του 2021. Τα προ φόρων κέρδη υποχώρησαν στα 298,3 εκατ. στερλίνες, από 364,6 εκατ. ένα χρόνο πριν.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By