Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024

Μην αγοράσετε supercar πριν διαβάσετε αυτό

Οι οδηγοί των πανάκριβων supercars θα περνούν από ειδικά μαθήματα, θα έχουν ειδικές άδειες, πολύ αυστηρές ποινές και δεν θα μπορούν ούτε το ESP να βγάλουν off όταν κινούνται σε δημόσιο δρόμο.

Μεγάλος προβληματισμός επικρατεί τον τελευταίο καιρό -και με αφορμή την αποστειρωμένη οδήγηση της ηλεκτροκίνησης- σχετικά με την ανάγκη εφαρμογής κάποιων κανόνων που θα διέπουν την κίνηση των supercars σε δημόσιους δρόμους.

Τα πολλά ατυχήματα που συμβαίνουν με τέτοιου τύπου οχήματα έχουν προβληματίσει τις αρχές παγκοσμίως, οι οποίες αναζητούν τρόπους ώστε να περιορίσουν την αναρχία που επικρατεί ανάμεσα στους οδηγούς τους και να τους υποχρεώσουν να υπακούσουν και αυτοί στους βασικούς κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.

Και τα «όργανα» άρχισαν από τη μακρινή Αυστραλία. Οι λάτρεις της γρήγορης οδήγησης και οι συλλέκτες σπάνιων αυτοκινήτων που θέλουν να οδηγήσουν ένα υπεραυτοκίνητο στην πολιτεία της Νότιας Αυστραλίας θα πρέπει να αποκτήσουν σχετική άδεια από την 1η Δεκεμβρίου 2024.

Η αυστραλιανή δικαιοδοσία ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα την υιοθέτηση του νέου συστήματος αδειοδότησης, καθώς και αυστηρότερες ποινές για τους επικίνδυνους οδηγούς.

Ο κανόνας προτάθηκε το περασμένο καλοκαίρι, μετά τον τραγικό θάνατο της Sophia Naismith. Η 15χρονη σκοτώθηκε από τον οδηγό μιας Lamborghini Huracan ενώ περπατούσε σε ένα μονοπάτι έξω από ένα εστιατόριο.

Πλέον οι οδηγοί supercars όπως η Huracan θα πρέπει να αποκτήσουν την “άδεια U” για “οχήματα εξαιρετικά υψηλής ισχύος” (UHPV). Όπως υπολογίζεται περίπου 200 μοντέλα θα εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή.

Η Νότια Αυστραλία ορίζει ως UHPV κάθε όχημα με μικτή μάζα οχήματος μικρότερη από 4.500 κιλών που έχει λόγο ισχύος προς βάρος μεγαλύτερο από 375 ίππους ανά τόνο. Τα λεωφορεία και οι μοτοσικλέτες θα εξαιρεθούν από αυτόν τον κανόνα.

Ενδεικτικά, η Lamborghini Huracan έχει λόγο ισχύος προς βάρος 397 ίππους ανά τόνο, αλλά μία BMW Μ3 έχει 302 ίππους ανά τόνο, πράγμα που σημαίνει ότι οι οδηγοί της δεν χρειάζονται την ειδική άδεια.

Όποιος θέλει να αποκτήσει την άδεια της κατηγορίας U θα πρέπει να ολοκληρώσει ένα διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που βρίσκεται ακόμη υπό ανάπτυξη.

Το μάθημα θα επιδιώξει να διασφαλίσει ότι οι οδηγοί των supercars γνωρίζουν τους κινδύνους που συνδέονται με τον χειρισμό αυτών των οχημάτων, καθώς και τα κοινά χαρακτηριστικά τους.

Επιπλέον, οι οδηγοί των supercars θα πρέπει να διατηρούν ενεργοποιημένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως το ABS, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και το σύστημα ελέγχου σταθερότητας.

Εάν τα απενεργοποιήσουν σε δημόσιους δρόμους, μπορεί να αντιμετωπίσουν πρόστιμα έως και 3.000 ευρώ!

Στόχος των αρχών είναι να δώσουν ένα μήνυμα σε όσους έχουν supercars ότι έχουν και μεγαλύτερη ευθύνη για το πως κινούνται στους δρόμους και δεν μπορούν λόγω ενός τόσο ισχυρού μηχανήματος να περιφρονούν τους νόμους και τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.

By