Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Μητσοτάκης: Αναγνωρίστηκε με επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα

Την υπερψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την «Αναβάθμιση του Σχολείου» ζήτησε την Τετάρτη από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας, ωστόσο, στην αρχή της παρέμβασής του, ειδική αναφορά στη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τις θαλάσσιες ζώνες.

«Η Ελλάδα υπέγραψε την πρώτη στην ιστορία συμφωνία για ΑΟΖ. Σε συνεργασία με την Ιταλία, ορίστηκαν θαλάσσιες περιοχές» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Πρόσθεσε δε, πως με οδηγό το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας αναγνωρίστηκε με τον πλέον επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα, όπως και τα ηπειρωτικά εδάφη.

Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο που βρίσκεται υπό συζήτηση στη Βουλή, λέγοντας πως ο κορωνοϊός καθυστέρησε την εισαγωγή του στη Βουλή.

«Αλλά δεν εμπόδισε το διάλογο με τους φορείς και τη δημόσια διαβούλευση» τόνισε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως παρά τις ρητορικές εξάρσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, ο «κοινοβουλευτισμός λειτούργησε και λειτουργεί».

Στρέφοντας τα «πυρά» του προς την αντιπολίτευση, ο κ. Μητσοτάκης είπε:

«Προσπαθώ να καταλάβω για τους έξι πυλώνες του νομοσχεδίου, πού στηρίζονται οι ενστάσεις της αντιπολίτευσης. Ξεκινάμε από κάτω προς τα πάνω. Για παιδιά που θα μπουν στην Α’ Δημοτικού το 2020 και θα ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους το 2032. Θα πρέπει όλοι μαζί να σχεδιάζουμε γι αυτό το μέλλον αλλάζει με μεγάλη ταχύτητα. Να εμπλουτίσουμε το γνωσιακό επίπεδο, τι και πώς διδάσκουμε τα παιδιά μας», πρόσθεσε.

Τόνισε δε, πως πρέπει να «εμπλουτίσουμε το περιεχόμενο σπουδών, το τι τους διδάσκουμε».

Εξάλλου, ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς τους που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα. «Ό,τι δεν μπορεί να αλλάζει, παραλύει» τόνισε.

«Στη διάρκεια της κρίσης ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες. Διδασκόμενοι αλλά κυρίως διδάσκοντες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Για να κάνουν πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση» σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε μιλάμε για τη συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών», είπε.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση. «Αλλά δεν υπάρχουν και υπεύθυνοι πολίτες δίχως γνώση και ανοιχτό μυαλό» είπε και προσέθεσε: «Και όλα αυτά τα προσφέρει ένα σύστημα εκπαίδευσης σύγχρονο, ανοιχτό σε όλους. Ένα σύστημα εκπαίδευσης το οποίο θα δίνει εξίσου μεγάλο βάρος στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές σπουδές. Ένα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων».

«Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης τόνισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: «Ο λιτός τίτλος του νομοσχεδίου δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά κυρίως αναβάθμιση ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμιά μας».

Ο πρωθυπουργός διάβασε από το βήμα της Βουλής, ένα απόσπασμα γραμμένο από τον Δημήτρη Γληνό το 1927, «έναν αριστερό οραματιστή της Παιδείας», όπως είπε. Το απόσπασμα αυτό εξήρε τη σπουδαιότητα του πρότυπου σχολείου στην καλλιέργεια των ειδικών δεξιοτήτων που έχουν τα παιδιά.

«Η Αριστερά αντιλήφθηκε ότι το πρότυπο σχολείο θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν ιμάντα κοινωνικής κινητικότητας, που θα έδινε τη δυνατότητα σε παιδιά από οικονομικά αδύναμες οικογένειες να μπορούν να εκμεταλλευθούν τις ιδιαίτερες δεξιότητές τους», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης.

Αναρωτήθηκε δε: «Γιατί τα παιδιά αυτά δεν θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στα πρότυπα σχολεία; Υπάρχουν χαρισματικά παιδιά και τα χαρίσματά τους στα μαθηματικά, τη μουσική ακόμη και τη γυμναστική θα πρέπει να καλλιεργούνται, να εξελίσσονται. Το πειραματικό σχολείο μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε νέα μοντέλα εκπαίδευσης, τα οποία θα εμπλουτίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας».

«Εξακολουθώ να μην αντιλαμβάνομαι την επίμονη θέση του ΣΥΡΙΖΑ να μην υπάρξει στήριξη στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία», είπε, στρέφοντας τα βέλη του εναντίον της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Δεν θα κάνουμε πίσω στο ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε από το βήμα της Βουλής ότι η κυβέρνηση δεν θα κάνει πίσω στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καταλογίζοντας στο ΣΥΡΙΖΑ μια «αδικαιόλογητη φοβία» ως προς την εφαρμογή της.

«Δεν μπορώ να καταλάβω τι φοβάστε και τι έχει να φοβηθεί ο εκπαιδευτικός, όταν του εμπιστευόμαστε ό,τι πολυτιμότερο έχουμε: τη γνώση των παιδιών μας», είπε ο πρωθυπουργός.

Ο πρωθυπουργός έκλεισε την ομιλία του στη Βουλή, ζητώντας την υπερψήφιση του νομοσχεδίου για την Παιδεία και κάνοντας αναφορά σε μια ρήση του συγγραφέα και επίσης αριστερού μεταρρυθμιστή της Παιδείας, Αλέξανδρου Δελμούζου, την οποία είχε κάνει ο ίδιος στους σπουδαστές του Μαράσλειου Διδασκαλείου, το 1925.

«Το σχολείο στέκει απάνω από κάθε πρόσκαιρη κομματική διαπάλη, απάνω από κάθε αντίθεση κοινωνικών τάξεων. Αντικρίζει το σχολείο την ολότητα και το εθνικό σύνολο, τονώνοντας το αίσθημα αυτό και καλλιεργώντας την πολυμερή αυθυπαρξία του. Το σχολείο έχει την πεποίθηση πως όταν ο απόφοιτός του βγει στην κοινωνία, δεν θα ενεργεί εναντίον της ολότητας της κοινωνίας σε όποια κοινωνική τάξη κι αν ανήκει».

By