H Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου ερευνά τη Google λόγω της σχεδόν μονοπωλιακής δύναμης της εταιρείας στην online διαφήμιση.
Έχουν περάσει μόνο λίγοι μήνες που η Google κρίθηκε «αθώα» από την έρευνα της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC) για το κατά πόσο πριμοδοτεί ή όχι τις δικές του υπηρεσίες στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Σύμφωνα με πληροφορίες όμως, ο ιντερνετικός κολοσσός θα βρεθεί άμεσα αντιμέτωπη σε νέα έρευνα της FTC αντιμονοπωλιακού χαρακτήρα αναφορικά με τη δεσπόζουσα θέση της εταιρείας στην αγορά της online διαφήμισης.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου έχει ξεκινήσει ήδη προκαταρκτική έρευνα για το κατά πόσο η Google χρησιμοποιεί αθέμιτα την ισχύ της στην αγορά διαφημίσεων προκειμένου να περιορίσει τον ανταγωνισμό και να ωθήσει τις επιχειρήσεις προς τη χρήση «άλλων» προϊόντων και υπηρεσιών του, σύμφωνα με πολυάριθμες εκθέσεις.
Η νέα έρευνα της FTC, η οποία βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο και δεν μπορεί να αποκτήσει επίσημη αναφορά, εστιάζεται στην αγορά της DoubleClick, εταιρεία διαδικτυακής προώθησης, από τη Google για το διόλου ευκαταφρόνητο των 3,1 δισ. δολλαρίων το 2008.
Σημαντικό εφόδιο για τον ιντερνετικό κολοσσό στην αγορά της διαφήμισης είναι φυσικά η αντίστοιχη υπηρεσία του YouTube, ενώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013 η Google αντιπροσώπευε το 24,1% της αγοράς διαφημίσεων προβολής.
Ακόλουθοί της στην εν λόγω αγορά διαφήμισης, οι εταιρείες Yahoo και Facebook με μερίδιο αγοράς 9,9% και 9,2%, αντίστοιχα.