Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Νέους περιορισμούς για τις αποσκευές στο αεροπλάνο φέρνει το 2018

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η τελευταία σημαντική καινοτομία στις αποσκευές ήταν μια τετράτροχη βαλίτσα που κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το 1972, κατανοεί κανείς γιατί οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις έχουν προβληματίσει ή και κινητοποιήσει τον κλάδο των κατασκευαστών αποσκευών.

Πλέον οι κατασκευαστές δεν επιχειρούν να ξεχωρίσουν για το design ή τα υλικά κατασκευής των προϊόντων αλλά να τα κάνουν έξυπνα προσθέτοντας σε αυτά σχεδόν τα πάντα, από θύρες φόρτισης USB έως μηχανοκίνητους τροχούς.

Οι αερομεταφορείς ωστόσο φαίνεται να έχουν άλλη γνώμη υιοθετώντας πέρα από τα υψηλά τέλη και νέους περιορισμούς που προβληματίζουν αισθητά τους καινοτόμους στον κλάδο των αποσκευών και φυσικά και τους καταναλωτές.

Νωρίτερα αυτό το μήνα οι American, Alaska, and Delta Airlines ανακοίνωσαν την απαγόρευση των έξυπνων αποσκευών με μπαταρίες που δεν μπορούν να αφαιρεθούν. Οι περιορισμοί, οι οποίοι τίθενται σε ισχύ στις 15 Ιανουαρίου 2018, ισχύουν τόσο για τις βαλίτσες που αφήνει κανείς κατά το check-in όσο και για αυτές που παίρνει ο επιβάτης μαζί του στο αεροπλάνο. Παρόμοιες ανακοινώσεις αναμένονται κι από άλλες αεροπορικές όπως οι United and Southwest.

Βασικός λόγος της απαγόρευσης είναι η ανησυχία των αεροπορικών εταιρειών ότι μια τέτοια μπαταρία λιθίου θα μπορούσε να αναφλεγεί στο χώρο των αποσκευών κατά την πτήση και το αυτόματο σύστημα καταστολής πυρκαγιάς του αεροσκάφους να λειτουργήσει αργοπορημένα με τραγικές συνέπειες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κίνδυνος είναι μικρότερος στην καμπίνα όπου μια φωτιά θα γίνει άμεσα αντιληπτή.

Τα συνεχώς αυξανόμενα τέλη των αποσκευών και η συνεχής αυξανόμενη ανάγκη εξονυχιστικού ελέγχου των αποσκευών έχουν δημιουργήσει αρκετές καθυστερήσεις στις αεροπορικές κι αρκετό εκνευρισμό στο επιβατικό κοινό. Την κατάσταση εντείνουν και οι νέες απαγορεύσεις οι οποίες κάνουν πολλούς καταναλωτές να αντιδρούν.

«Είναι εντελώς άδικο – δεν έχει κανένα νόημα», δήλωσε ο Tomi Pierucci, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Bluesmart, υποδεικνύοντας ότι οι παραδοσιακοί κατασκευαστές βαλίτσας άσκησαν επιρροή στους αερομεταφορείς για την συγκεκριμένη απαγόρευση. Ειδικα αν σκεφτεί κανείς πως οι μπαταρίες λιθίου των κινητών και των laptop επιτρέπονται.

Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες με αρκετές αεροπορικές εταιρείες με την ελπίδα να διασφαλίσει μια εξαίρεση για τις αποσκευές της Bluesmart, οι οποίες πωλούνται έβς και 540 δολάρια η κάθε μια και δεν περιλαμβάνουν αποσπώμενη μπαταρία, όπερ σημαίνει ότι από το νέο χρόνο δεν θα μπορούν να πετάξουν με τις παραπάνω αεροπορικές.

Ο Tim Ryan, επικεφαλής μάρκετινγκ της Modobag, μια βαλίτσας με κινητήρα, ισχυρίζεται ότι η απόφαση είναι πολύ γενική. Τα modobags έχουν μπαταρία που αφαιρείται μόνο από το εσωτερικό, σενάριο που εξίσου είναι προβληματικό. Ωστόσο η μπαταρία που περιλαμβάνει είναι τιτανίου χωρίς άνθρακα γεγονός που την καθιστά θεμελιωδώς διαφορετική από τις απλές μπαταρίες ιόντων λιθίου σύμφωνα με τον Ryan. Παρόλα αυτά και οι αποσκευές της modobags επηρεάζονται από την απαγόρευση.

«Είναι απαράδεκτο να υιοθετείται μια γενική πολιτική για τις αποσκευές όταν ο χώρος των έξυπνων αποσκευών δεν εμπίπτει σε μια κατηγορία» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς ωστόσο αν οι εν λόγω κανονισμοί θα επηρέαζαν τα μελλοντικά προϊόντα της εταιρείας απάντησε ότι η ομάδα σχεδιασμού της Modobag «θα λάβει υπόψη της τους κανονισμούς και θα αναπροσαρμόσει και τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα».

Άλλοι έξυπνοι κατασκευαστές αποσκευών ανησυχούν λιγότερο για τη στροφή. Σύμφωνα με τα στελέχη των Arlo Skye και Raden ηαπαγόρευση φαινόταν ότι θα έρθει ήδη από την εποχή που τα τροχήλατα «μεταφορικά μέσα» γνωστά κι ως hoverboards άρχισαν να εκρήγνυνται προ ετών.

«Οι εκρήξεις των τηλεφώνων της Samsung αποτέλεσαν ένα ακόμα προειδοποιητικό σήμα για το τι μέλλει γενέσθαι» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Mayur Bhatnagar, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Arlo Skye και ο διευθύνων σύμβουλος της.

Ως εκ τούτου και οι δύο εταιρείες κατασκευάζουν βαλίτσες με αποσπώμενες μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες αφαιρούνται εύκολα και έχουν παρόμοιο κόστος με τις προηγούμενες – από 395 δολάρια οι Raden έως 550 δολάρια για τις Arlo. Σύμφωνα με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Raden, Joshua Udashkin, οι κανονισμοί των αεροπορικών εταιρειών πρέπει να λαμβάνονται υπόψη αφού μόνο έτσι μπορείς να κατασκευάσεις ένα προϊόν που σύντομα θα γίνει mainstream.

Κατά το Research & Markets, η αγορά έξυπνων αποσκευών το 2016 εκτιμήθηκε σε περίπου 613 εκατομμύρια δολάρια και επεκτάθηκε σε λιγότερες από 20 εταιρείες, κινούμενη ελαφρώς πτωτικά σε σχέση με τον λοιπό κλάδο των αποσκευών. Να σημειωθεί ότι το 2015, η συνολική παγκόσμια βιομηχανία αποσκευών αποτιμήθηκε στα 31,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο «οι έξυπνες αποσκευές είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα τμήματα του εν λόγω κλάδου» ανέφερε ο Udashkin. Όπως αναφέρει μια έκθεση της Global Market Insights ο κλάδος των έξυπνων αποσκευών θα μπορούσε να εκραγεί φτάνοντας τα 2 δισ. δολάρια μέχρι το 2024 – όλα αυτά βέβαια πριν την απαγόρευση των αεροπορικών εταιρειών.

Όσο για το άμεσο μέλλον, όπως αναφέρει ο Bhatnagar της Arlo Skye δήλωσε ότι πιστεύει πως «υπάρχει περίπτωση οι δυνητικοί αγοραστές να φρενάρουν τις αγορές τους περιμένοντας να δουν τι ισχύει και ποιον προϊόν διασφαλίζει καλύτερη την χρήση του στο μέλλον πιστεύοντας όμως ότι η άνθιση της κατηγορίας είναι αναπόφευκτη στο μέλλον, παρά τις καθυστερήσεις που μπορούν να σημειωθούν.

By