Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Netflix: Οι προσδοκίες μετά την παύση στην κοινή χρήση κωδικών

Το σχέδιο της Netflix να διατηρήσει την αύξηση των συνδρομητών της μετά από δύο σερί τρίμηνα εντυπωσιακής ανόδου θα βρεθεί στο επίκεντρο της προσοχής κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της την Πέμπτη, με ορισμένους αναλυτές να προειδοποιούν ότι τα κέρδη από την κατάργηση της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης θα μειωθούν.

Η πρωτοπόρος του streaming κατέγραψε την ισχυρότερη ανάπτυξή της μετά την πανδημία το δεύτερο εξάμηνο του 2023, με περίπου 22 εκατομμύρια χρήστες να εγγράφονται στην υπηρεσία, αφού η εταιρεία περιόρισε την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο, η ώθηση από την κατάργηση της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης αναμένεται να επιβραδυνθεί το 2024, στρέφοντας τα φώτα σε άλλες προσπάθειές της, όπως οι διαφημίσεις η αυξανόμενη εστίαση στον αθλητισμό.

Netflix: Τι αναμένει με αγωνία το επενδυτικό κοινό

Πόσοι ήταν οι συνδρομητές στο α’ τρίμηνο

Η Netflix αναμένεται να προσθέσει 5 εκατομμύρια συνδρομητές το πρώτο τρίμηνο που έληξε τον Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG. Αν και το νούμερο αυτό είναι σχεδόν τριπλάσιο από τις 1,8 εκατομμύρια προσθήκες που είδε την ίδια περίοδο το 2023, θα σηματοδοτήσει επιβράδυνση από την «αλματώδη» ανάπτυξη που σημείωσε τα δύο τελευταία τρίμηνα του 2023.

Τα πρωτότυπα προγράμματα του Netflix, όπως το «Fool Me Once» και το «Griselda», ήταν μεταξύ των κορυφαίων προγραμμάτων streaming στις ΗΠΑ τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, ενώ το αδειοδοτημένο περιεχόμενο, όπως το «Grey’s Anatomy», ήταν επίσης μεταξύ των προγραμμάτων με τη μεγαλύτερη ροή, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen. Η εταιρεία αναμένεται να προσθέσει 3,7 εκατομμύρια συνδρομητές κατά το δεύτερο τρίμηνο που λήγει τον Ιούνιο.

Τι θα γίνει με την παύση κοινής χρήσης κωδικών

Η επιτυχία της παύσης της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης του Netflix, που εφαρμόστηκε σε παγκοσμίως τον περασμένο Μάιο, ώθησε σε παρόμοιες κινήσεις τους ανταγωνιστές του streaming, όπως η Walt Disney, και βοήθησε την τιμή της μετοχής του να αυξηθεί κατά περίπου 1/3 το 2024.

Ωστόσο, ορισμένοι αναλυτές δήλωσαν ότι το μέτρο αυτό έχει φτάσει σε σημείο κορεσμού στις ΗΠΑ, αν και μπορεί να έχει κάποιο περιθώριο σε διεθνείς αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας. «Θα υπάρξουν κάποιες ανησυχίες για κορεσμό σε βασικές αγορές, δεδομένης της αρχικής ανάπτυξης από την παύση της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης», δήλωσε ο Paolo Pescatore, αναλυτής της PP Foresight.

Η διαφήμιση

Το Netflix έχει ξεπεράσει τα 23 εκατομμύρια μηνιαίους συνδρομητές για τη διαφημιστική του βαθμίδα και το πρόγραμμα αυτό αντιπροσωπεύει το 30% όλων των νέων εγγραφών στις 12 χώρες που είναι διαθέσιμο, είχε δηλώσει τον Ιανουάριο ο επικεφαλής διαφήμισης της εταιρείας.

Οι αναλυτές αναμένουν ότι η υιοθέτηση του διαφημιστικά υποστηριζόμενου πακέτου, το οποίο κοστίζει 6,99 δολάρια το μήνα στις ΗΠΑ, θα αυξηθεί φέτος, αφού το Netflix αύξησε πρόσφατα τις τιμές των πακέτων του χωρίς διαφημίσεις. «Η αύξηση των τιμών πιθανότατα έσπρωξε περισσότερους από τους συνδρομητές της βασικής βαθμίδας της στη βαθμίδα που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, ενώ οδήγησε το ARPU (μέσο έσοδο ανά χρήστη) υψηλότερα από την αύξηση της τιμής της premium βαθμίδας», ανέφεραν οι αναλυτές της Wedbush Securities τον περασμένο μήνα. «Η διαφημιστική βαθμίδα θα συνεχίσει να περιορίζει την απομάκρυνση και έχει σημαντική ευκαιρία να επεκτείνει τα διαφημιστικά της έσοδα το 2024 και μετά».

Δαπάνες περιεχομένου

Η Netflix ενημέρωσε τους επενδυτές το περασμένο τρίμηνο ότι αναμένει να επενδύσει φέτος έως και 17 δισ. δολάρια σε περιεχόμενο με «έξυπνο, συνετό και υπεύθυνο τρόπο». Οι αναλυτές δήλωσαν ότι οι σταθερές δαπάνες της εταιρείας για περιεχόμενο τη βοήθησαν να προσελκύσει συνδρομητές σε μια εποχή που οι ανταγωνιστές της αποσύρουν τις επενδύσεις σε μια προσπάθεια να καταστήσουν τις υπηρεσίες streaming κερδοφόρες.

«Ειδικότερα στις ΗΠΑ, οι ανταγωνιστές τους στο streaming φαίνονται όλο και πιο πρόθυμοι να πουλήσουν στο Netflix το πρώην αποκλειστικό τους περιεχόμενο, γεγονός που θα βοηθήσει στη μείωση της αποχώρησης», δήλωσε ο Jeff Wlodarczak, αναλυτής της Pivotal Research Group.

Η στροφή στο αθλητικό περιεχόμενο

Οι επενδυτές αναμένουν τα σχέδια του Netflix για το αθλητικό περιεχόμενο, αφού υπέγραψε νωρίτερα φέτος μια εντυπωσιακή συμφωνία με την World Wrestling Entertainment για τη μεταφορά του κορυφαίου εβδομαδιαίου προγράμματος της, «Raw», από το 2025. Η κίνηση αυτή εμβάθυνε το στοίχημα της Netflix σε αυτό που η εταιρεία αποκαλεί αθλητική ψυχαγωγία, καθώς επιδιώκει να αξιοποιήσει την προσκολλητικότητα αυτού του περιεχομένου χωρίς να πληρώσει τις τιμές δισεκατομμυρίων δολαρίων που συνοδεύουν τα παραδοσιακά αθλητικά δικαιώματα σε πρωταθλήματα όπως το NBA.

«Το WWE αντιπροσώπευε μια αρκετά ελκυστική οικονομική συμφωνία. Προσανατολίζεται περισσότερο προς την ψυχαγωγία παρά προς τον αθλητισμό, οπότε ήταν αρκετά λογικό για το Netflix να το κάνει», δήλωσε ο Wlodarczak.

By