Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου, 2020

O 10ετής πόλεμος της σοκολάτας στη Γερμανία έχει πλέον νικητή

Το ανώτατο δικαστήριο της χώρας αποφάσισε υπέρ της Ritter Sport εναντίον της αντίπαλης Milka, η οποία προσπάθησε να σπάσει το μονοπώλιο της μάρκας στην τετραγωνική σοκολάτα.

Η γερμανική σοκολάτα Ritter Sport μπορεί να διατηρήσει το μονοπώλιό της στην τετραγωνική σοκολάτα.

Το Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της χώρας αποφάσισε σήμερα ότι ο Άλφρεντ Ρίτερ, ο κατασκευαστής της σοκολάτας σε τετράγωνη συσκευασία, θα συνεχίσει να κυριαρχεί στη συγκεκριμένη αγορά αγορά παρά την πρόκληση της αντίπαλης Milka.

Ο καυγάς των εμπορικών σημάτων τελειώνει μετά από μια δεκαετία δικαστικής πάλης που συνιστούσε απειλή για το ίδιο το εταιρικό σύνθημα της Ritter Sport «ποιότητα σε ένα τετράγωνο». Η Milka, της οποίας η σοκολάτα διατίθεται σε ορθογώνια μορφή και μοβ συσκευασία, είχε ζητήσει την ακύρωση του διπλώματος ευρεσιτεχνίας του σχήματος.

«Το αίτημα ακύρωσης δεν είναι δικαιολογημένο», δήλωσε το ανώτατο δικαστήριο της Γερμανίας στην Καρλσρούη σήμερα, αφού αποφάσισε ότι η Ritter θα μπορούσε να διατηρήσει τα δύο εμπορικά της σήματα που χρονολογούνται από το 1996 και το 2001. Εν ολίγοις, το δικαστήριο εκτιμά ότι η επιλογή της Ritter από τους καταναλωτές έναντι του ανταγωνισμού της δεν γίνεται για λόγους σχήματος.

«Ο καταναλωτής βλέπει τη συσκευασία ως ένδειξη της προέλευσης της σοκολάτας και τη συνδέει με τις ποιοτικές του προσδοκίες», ανέφερε το δικαστήριο. «Ωστόσο, το σχήμα δεν έχει καλλιτεχνική αξία και δεν οδηγεί σε διαφορές τιμών.»

Ο Τόμας Σειγκερ, επικεφαλής νομικών υποθέσεων στην Ritter, ανέφερε σε δήλωση: «Για εμάς ως μια σχετικά μικρή οικογενειακή επιχείρηση, το τετράγωνο σχήμα της συσκευασίας μας έχει την ίδια σημασία όπως και το συγκεκριμένο μωβ χρώμα στη συσκευασία του ανταγωνιστή μας, το οποίο επίσης προστατεύεται».

Η εταιρεία επικαλούμενη εσωτερική έρευνα πρόσθεσε ότι «η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών στη Γερμανία συνδέει τη μάρκα Ritter Sport με σοκολάτα σε τετράγωνο σχήμα – ακόμη και αν η συσκευασία της δεν έχει κανένα λογότυπο, γράμματα ή χρώματα και είναι ένα λευκό περιτύλιγμα».

Η Χάικεν Χουρκεν, διευθύντρια εταιρικών και κυβερνητικών υποθέσεων της Mondelez, ιδιοκτήτριας της Milka, δήλωσε: «Ένα τετράγωνο είναι ένα καθολικό και κοινό σχήμα που χρησιμοποιείται από τους κατασκευαστές ως φόρμα συσκευασίας για ποικίλα τρόφιμα και είδη ζαχαροπλαστικής που διατίθενται στην αγορά.

Επομένως, πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να είναι νομικά ξεκάθαρο το εάν επιτρέπεται στις εταιρείες να εμπορεύονται και να πωλούν προϊόντα σε τετράγωνο σχήμα στην αγορά». Όπως πρόσθεσε η ίδια η σημερινή δικαστική απόφαση παρέχει αυτή τη σαφήνεια.

Η δικαστική διαμάχη με την Ritter δεν ήταν η πρώτη για την Milka. Στο παρελθόν είχε εμπλακεί σε δικαστική διαμάχη με την KitKat, που παρασκευάζεται από τον Ελβετικό όμιλο τροφίμων Nestlé την οποία και είχε κερδίσει.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By