Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Ο ΕΦΚΑ περνάει στην ψηφιακή εποχή

Στην τελική ευθεία βρίσκεται και η ψηφιοποίηση όλων των αρχείων του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης με την ταυτόχρονη δημιουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος.

Όπως επισημαίνει στο «Mononews», ο εκπρόσωπος τύπου του ΕΦΚΑ και υποψήφιος βουλευτής στην Α΄ Αθηνών Όμηρος Τσάπαλος, με την ολοκλήρωση του έργου, οι 88 διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Φορέα θα διαλειτουργούν μεταξύ τους, όπως επίσης και τα συστήματα του ΚΕΑΟ με τα υπόλοιπα συστήματα του ΕΦΚΑ.

Μέχρι σήμερα δυστυχώς δεν υπάρχει διαλειτουργικότητα των συστημάτων των παλιών ασφαλιστικών ταμείων και με το πέρασμα του ΕΦΚΑ στην ηλεκτρονική εποχή οι υπάλληλοι του μεγαλύτερου ασφαλιστικού οργανισμού στη χώρα θα μπορούν να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους και οι ασφαλισμένοι να έχουν πρόσβαση στο σύνολο της πληροφορίας που τους αφορά.

Ο πλήρης ψηφιακός μετασχηματισμός του Φορέα αποτελεί κυρίαρχο στόχο για την διοίκησή του, ώστε οι πολίτες να έχουν πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες με ηλεκτρονικό τρόπο. Σήμερα μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ, παρέχονται 80 ηλεκτρονικές υπηρεσίες, ενώ έως το τέλος του έτους θα προστεθούν επιπλέον 10, προκειμένου να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες των 5 εκατομμυρίων χρηστών ανά μήνα που συναλλάσσονται εξ αποστάσεως.

Έκδοση 1.058.000 εκκρεμών συντάξεων

Η εφαρμογή των απαραίτητων μηχανισμών στον ΕΦΚΑ (διαδικασία fast track, ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων, μετατόπιση του βάρους των εισηγητών σε αυτόν τον τομέα) θα συμβάλει στην πλήρη εκκαθάριση όλων των ληξιπρόθεσμων επικουρικών έως το τέλος του πρώτου 6μηνου του έτους. Ο κ. Τσάπαλος επισημαίνει στο «Mononews» ότι «Αντιμετωπίστηκε το ζήτημα των ληξιπρόθεσμων επικουρικών συντάξεων μέσα σε 60 μόλις ημέρες (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2023), καθώς εκδόθηκαν πάνω από 43.000 οριστικές πράξεις συνταξιοδότησης από ένα στοκ περίπου 80.000 ληξιπρόθεσμων επικουρικών.

Επιπλέον, ο ΕΦΚΑ κατέβαλε σε περισσότερους από 37.000 ασφαλισμένους μια εφάπαξ προκαταβολή επικουρικής σύνταξης που ισούται με 100 ευρώ για κάθε μήνα καθυστέρησης. «Πρακτικά και το διαχρονικό αυτό πρόβλημα του ΕΦΚΑ αντιμετωπίστηκε όπως αντιμετωπίστηκε και το στοκ των εκκρεμών εφάπαξ, καθώς μηδενίσαμε σχεδόν τα ληξιπρόθεσμα εφάπαξ στον ιδιωτικό τομέα και είναι θέμα λίγων μηνών να κάνουμε το ίδιο και για τον δημόσιο τομέα», αναφέρει ο κ. Τσάπαλος.

Στο καίριο κομμάτι των συντάξεων ο ΕΦΚΑ άλλαξε κυριολεκτικά σελίδα. «Έγινε η «επανάσταση του αυτονόητου» με το οριστικό κλείσιμο των ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεων. Εάν αναλογισθεί δε κάποιος ότι 1.058.000 εκκρεμείς συντάξεις, υποθέσεις και λοιπές εκκρεμότητες των ασφαλιστικών ταμείων έμειναν το 2019 στον ΕΦΚΑ προς διεκπεραίωση από λάθη και παραλείψεις της προηγούμενης κυβέρνησης, αντιλαμβάνεται τον βαθμό της δυσκολίας του έργου. Αρκεί να σας πω ότι για κάποιες είχαμε το παιχνίδι του «κρυμμένου θησαυρού» αφού 35.000 από αυτές τις υποθέσεις βρέθηκαν παρατημένες σε υπόγεια και αποθήκες…», αναφέρει χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος τύπου του ΕΦΚΑ.

Πλέον εκδίδονται περισσότερες από 1.200 συνταξιοδοτικές αποφάσεις την ημέρα. Στην Ελλάδα σήμερα ο συνταξιούχος παίρνει σύνταξη κατά μέσο όρο σε δυο μήνες, όταν στην Γερμανία απαιτούνται 74 ημέρες. «Σε σχεδόν 25 μήνες έγιναν μεταρρυθμίσεις που δεν είχαν συμβεί σε 25 ολόκληρα χρόνια!», αναφέρει ο κ. Τσάπαλος.

Η ψηφιακή και ηλεκτρονική αναβάθμιση του ΕΦΚΑ οδήγησε:

Στην αντικατάσταση των πολύωρων αναμονών και ουρών από 4 εκατ. ηλεκτρονικά ραντεβού και των αναπάντητων κλήσεων των πολιτών από 3 εκατομμύρια απαντημένες και λυμένες υποθέσεις από τον Ενιαίο Αριθμό Εξυπηρέτησης Πολιτών 1555.

Στην διεκπεραίωση ασφαλιστικών ή συνταξιοδοτικών υποθέσεων για κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών τόσο με την χρήση νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, όσο και με την πλατφόρμα myEFKAlive που επιτρέπει την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση μέσω βιντεοκλήσης.

Στην ίδρυση των ψηφιακών ΚΕΠΑ μέσω των οποίων πιστοποιείται ηλεκτρονικά η αναπηρία, με την κατάργηση των αλλεπάλληλων επισκέψεων σε υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

By