Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ο Musk ίσως να μην είναι ο πρωταγωνιστής της ηλεκτροκίνησης

Και όμως ο Elon Musk μπορεί να μην είναι τελικά ο «πατέρας» των ηλεκτρικών οχημάτων. Η ιστορία του κλάδου δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη…

Δύο δεκαετίες νωρίτερα, ο Wan Gang έπεισε το κρατικό συμβούλιο της Κίνας να στηρίξει την επικίνδυνη, μη αποδεδειγμένη τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Υποστήριξε ότι με τη χρήση κρατικών επιδοτήσεων, θα μπορούσε να δημιουργήσει μια βιομηχανία η οποία θα ξεπερνούσε τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο θαύμασαν πολλοί οδηγοί στο Auto Show του Απριλίου και το οποίο κaτασκευάστηκε από την εγχώρια NIO Inc.

Ο Elon Musk έκανε ένα όνομα για τον εαυτό του προωθώντας οχήματα εναλλακτικής ενέργειας, αλλά η ιστορία στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης μπορεί να μην έχει πει την τελευταία της λέξη.

Οι Κινέζοι οδηγοί αγοράζουν το 50% της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων . Πρόκειται για μια επανάσταση που υποκινήθηκε από τον Wan, πρώην υπουργό Επιστημών και Τεχνολογίας, του οποίου τα επιτεύγματα δείχνουν ακόμη πιο εντυπωσιακά αν σκεφτεί κανείς ότι ποτέ δεν εντάχθηκε στο Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα.

«Είναι ο πατέρας της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας», δήλωσε ο Levi Tillemann, πρώην σύμβουλος του αμερικανικού Υπουργείου Ενέργειας και συγγραφέας του «The Great Race: The Global Quest για το αυτοκίνητο του μέλλοντος». «Χωρίς το Wan Gang, η Κίνα δεν θα μπορούσε να ξεπεράσει τη Δύση», αναφέρει. Ο Wan, 66 ετών, ο οποίος αποχώρησε από το Μάρτιο και τώρα κατέχει ακαδημαϊκή θέση σε ερευνητικό think tank με έδρα το Πεκίνο, δεν δίνει συνεντεύξεις, ανέφερε το γραφείο του.

Μετά από δεκαετίες διαφημίσεων και λανθασμένες κινήσεις, τα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται σε εξέλιξη για να αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Φέτος, η παραγωγή οχημάτων της Κίνας αναμένεται να φτάσει το 1 εκατομμύριο, σημειώνοντας αύξηση κατά 26% σε σχέση με πέρυσι.

Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Ινδία προτείνουν απαγορεύσεις στα οχήματα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με την Bloomberg New Energy Finance. «Θα υπάρξει ένα στρατηγικό παράθυρο για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα 10 με 20 χρόνια», δήλωσε ο Wan στα ΜΜΕ το Μάρτιο.

«Πρέπει να αναλάβουμε δράση τώρα», προσθέτει. Σήμερα, υπάρχουν πάνω από 100 μοντέλα ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που κατασκευάζονται από την Κίνα, κατασκευασμένα από γίγαντες όπως η BYD Co. και οι νεοσύστατες εταιρείες όπως η NIO.

Ο Wang Chuanfu, ο ιδρυτής του BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων «γειτονιάς» της Κίνας, αναφέρθηκε στη συνάντησή του με τον Wan το 2014. «Εντυπωσιάστηκα από τη εμμονή του Wan με την τεχνολογία καθαρής ενέργειας», δήλωσε.

Τα ηλεκτρικά οχήματα γειτονιάς αντιστοιχούν σε περίπου 1 στα 20 επιβατικά αυτοκίνητα που αγοράζονται στην Κίνα, αριθμός που ενδέχεται να αυξηθεί λόγω κρατικών κινήτρων ενώ παρέχονται διάφορα κίνητρα καθώς μεταξύ άλλων η κυβέρνηση κατασκευάζει ένα τεράστιο δίκτυο σταθμών φόρτισης.

By