Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου, 2023

Οδηγούμε την Lamborghini Huracan Tecnica

Χτισμένη γύρω από έναν ωμό και ανέγγιχτο από τον ηλεκτρισμό V10, η συναρπαστική Tecnica είναι ίσως η καλύτερη Huracan που φτιάχτηκε ποτέ.

Ακόμα και γι’ αυτούς που δεν μεγάλωσαν με μια αφίσα της Countach στο δωμάτιο τους ή μέχρι τώρα δεν είχαν φανταστεί τον εαυτό τους σε μια Lamborghini στην περίπτωση που η θεά τύχη τους χτυπούσε την πόρτα, αυτή η Huracan είναι η μεγάλη ανατροπή.

Από τη στιγμή που τη συναντάς θέλεις να την κάνεις δική σου, να τη βλέπεις κάθε πρωί, να την οδηγείς κάθε μέρα και να ακούς τον ήχο του κινητήρα ακόμα και σαν ringtone στο κινητό σου. Και όλος αυτός ο ενθουσιασμός δεν πηγάζει από κάποια απαστράπτουσα νέα γενιά αλλά από μια έκδοση που θα είναι μεταξύ των τελευταίων ενός μοντέλου που βρίσκεται κοντά μας σχεδόν μία δεκαετία και μετρά αντίστροφα μέχρι τη συνταξιοδότησή του.

Όμως είναι αδύνατο να αντισταθείς γιατί πολύ απλά η Tecnica είναι η καλύτερη και πιο ισορροπημένη Huracan που έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα, συνδυάζοντας τα καλύτερα στοιχεία της πισωκίνητης Evo και της εμπνευσμένης από τους αγώνες STO, για να προσθέσει μια ακαταμάχητη έκδοση κάπου στη μέση της γκάμας. Δύσκολα θα βρείτε κάποιον που θα διαφωνήσει με τη διαπίστωση ότι οπτικά η Huracan έχει ωριμάσει απίστευτα όμορφα. Είναι ακόμα μυώδης και γεμάτη αυτοπεποίθηση, ενέργεια και νεύρο.

Ο Mitja Borkert και η σχεδιαστική ομάδα του κατάφεραν να προσδώσουν σε αυτή την ισχυρή βάση ακόμα πιο έντονο χαρακτήρα. Το μαύρο μοτίβο σχήματος Y που είχαμε δει στην πρωτότυπη Terzo Milllennio είναι πλέον ενσωματωμένο στη μύτη, ενώ οι αεραγωγοί έχουν επανασχεδιαστεί για καλύτερη ψύξη των φρένων. Το πίσω μέρος έχει νέο κάθετο τζάμι, νέους προφυλακτήρα και διαχύτη, μαζί με εξαγωνικές απολήξεις εξάτμισης. Μια σειρά από μικρότερες λεπτομέρειες, όπως το μαύρο φιλέτο στη βάση του παρμπρίζ, δίνουν στο μπροστινό μέρος της Tecnica μια ακόμα πιο επιθετική όψη τη στιγμή που αντίστοιχες πινελιές στο πίσω μέρος είναι σαν να έχουν αφαιρέσει όγκο.’

Έχοντας ως στόχο να αποτελέσει ένα σκαλοπάτι πριν την σκληροπυρηνική STO, η Tecnica έχει αρκετά ελαφριά τμήματα από ανθρακονήματα, όπως το καπό και το κάλυμμα του κινητήρα, ενώ η νέα πίσω αεροτομή συμβάλλει στην αύξηση της κάθετης αεροδυναμικής δύναμης κατά 35% σε σχέση με την πισωκίνητη Evo. Κάτω από το ανθρακονημάτινο κάλυμμα του κινητήρα κρύβεται ο ίδιος 5.2 V10 που βρίσκουμε στην STO και τροφοδοτεί με 640 PS τους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Η Lamborghini ισχυρίζεται πως η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 325 km/h και το 0-100 km/h έρχεται σε 3,2’’, κάτι που σημαίνει πως η Tecnica είναι ελάχιστα ταχύτερη από την Evo RWD.

Όμως η ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης δεν έχει να κάνει με τα νούμερα αλλά με την αίσθηση. Γλιστρώντας στο εσωτερικό, παρατηρείς και εδώ κάποιες πινελιές αισθητικής ανανέωσης, μεταξύ των οποίων τα προαιρετικά ανθρακονημάτινα πάνελ στις πόρτες, όπως στην STO. Η ενσωμάτωση του συστήματος φωνητικού ελέγχου Alexa στο σύστημα πολυμέσων έχει διευκολύνει τον χειρισμό, ενώ η Lamborghini έχει αναβαθμίσει και τις δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Πλέον η εφαρμογή της για κινητό τηλέφωνο προσφέρει τηλεμετρία και video μέσω κάμερας που υπάρχει στο αυτοκίνητο, καθώς και ένα ηλεκτρονικό ημερολόγιο με τους προορισμούς που έχει επισκεφθεί το αυτοκίνητο αλλά και αρχεία με τα γυρολόγιά του. Πιστέψτε μας, όμως, ότι τίποτα από αυτά δεν πρόκειται να σας απασχολήσει μόλις το σώμα σφηνώσει στα φανταστικά μπάκετ και τα χέρια αγγίξουν την Alcadara του τιμονιού με τον ευδιάκριτο κόκκινο επιλογέα για τα τρία προγράμματα οδήγησης: Strada, Sport και Corsa.

Ξεκινώντας με το Strada διαπιστώνεις πως η Tecnica μπορεί να είναι καθησυχαστικά υπάκουη και ομαλή. Σε αυτό το πρόγραμμα είναι απρόσμενα ήσυχη και οι αλλαγές του κιβωτίου σχεδόν μεταξένιες. Η κύλιση έχει τη ζωντάνια των σφιχτών ρυθμίσεων αλλά χωρίς ξερές αντιδράσεις που κουράζουν, ενώ στους πρώτους κυκλικούς κόμβους που συναντάμε η προερχόμενη από την Evo τετραδιεύθυνση και η γρήγορη κρεμαγιέρα δίνουν στο αυτοκίνητο μια ευχάριστη σπιρτάδα.

Αφήνοντας τον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση τους λόφους πάνω από τη Βαλένθια ο επιλογέας γυρνά στο πρόγραμμα Sport. Αυτόματα το αυτοκίνητο ζωντανεύει και ο ήχος πίσω από την πλάτη μεταμορφώνεται σε θεϊκή μελωδία. Είναι σίγουρο πως η πιο φρέσκια εκδοχή του V10 των Audi – Lamborghini έχει μπόλικη τεχνολογική προίκα όμως την ίδια στιγμή είναι γεμάτη χαρακτήρα παλαιάς κοπής.

Ένα ατμοσφαιρικό θηρίο που ουρλιάζει θυμωμένο. Οδηγώντας με το κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία και κρατώντας τις στροφές πάνω από τις 4.500 rpm στη φιδίσια και αρκετά στενή ορεινή διαδρομή η απόκριση στο γκάζι είναι ακαριαία και σε κάθε πάτημα ένας άγριος, βαρύτονος βρυχηθμός πλημμυρίζει την καμπίνα. Η Tecnica σού μεταφέρει μια σπάνια για τις μέρες μας μηχανική αναλογικότητα πίσω από την οποία, ωστόσο, κρύβονται αμέτρητοι υπολογισμοί και ψηφιακές εντολές από το λογισμικό των συστημάτων που δουλεύουν υπερωρίες.

Η ανάρτηση ελέγχεται από το κεντρικό σύστημα δυναμικού ελέγχου Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI), ενώ το πέρασμα των 640 PS στον δρόμο επικουρείται από σύστημα torque vectoring και από το ειδικά παραμετροποιημένο για την Tecnica σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Performance Traction Control System (P-TCS). Παρ’ όλα αυτά τίποτα δεν μοιάζει συνθετικό, καμία πληροφορία που φτάνει στο σώμα και τα χέρια δεν δίνει την αίσθηση παιχνιδιού στο PlayStation. Αντίθετα, το τιμόνι, τα πεντάλ και κάθε σημείο διεπαφής του οδηγού με το αυτοκίνητο έχουν ένα γλυκό ζύγισμα και μια γραμμικότητα που δίνει απόλυτη ευκρίνεια σε κάθε πληροφορία και σιγουριά σε κάθε χειρισμό.

Η Tecnica είναι από τα αυτοκίνητα που μπορείς να πιέσεις και να οδηγήσεις γρήγορα. Με το Traction Control απενεργοποιημένο και κοντά στο όριο της πρόσφυσης, επιταχύνοντας δυνατά στην έξοδο των στροφών, η Tecnica είναι παραπάνω από πρόθυμη να στρογγυλέψει τις αιχμές του ατίθασου χαρακτήρα της προσφέροντας μια προοδευτική μετάβαση από το κράτημα στο γλίστρημα. Όπως ακριβώς κάνουν οι καλύτερες Ferrari, έτσι και η Tecnica σού χαρίζει την έξαψη και την ένταση ενός πυραύλου με περισσότερους από 600 PS με έναν απρόσμενα φιλικό τρόπο. Είναι σαν να σου λέει: «Μη φοβάσαι, δεν θα σε δαγκώσω». Την οδηγήσαμε για περισσότερες από τρεις ώρες στις υπέροχες ορεινές διαδρομές της Ισπανίας και καμία στιγμή δεν νιώσαμε την παραμικρή ανησυχία, έχοντας έτσι την ευκαιρία να απολαύσουμε τη μεστή πληροφόρηση του τιμονιού, το σίγουρο δάγκωμα του μπροστινού, τα δυνατά και γεμάτα σιγουριά φρένα και φυσικά το καταιγιστικό ταμπεραμέντο του V10.

Οι ώρες πέρασαν σαν να ήταν λεπτά και τη στιγμή που επιστρέφαμε τα κλειδιά της Tecnica στους ανθρώπους της Lamborghini, με ένα ελαφρύ βουητό ακόμα στ’ αυτιά, η μόνη σκέψη στο μυαλό ήταν πως αν η τύχη αποφάσιζε τελικά να μας χαμογελάσει η Tecnica θα ήταν σίγουρα μέσα στην πρώτη τριάδα των επιλογών μας. Γιατί πολύ απλά όταν οδηγήσεις την Tecnica η συντροφιά της σε μια αφίσα στο δωμάτιο παύει να είναι πλέον αρκετή.

KEY TECH

Η αισθητική διαφοροποίηση της Tecnica από τις απλές Huracan Evo εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό την αναβάθμιση της αεροδυναμικής απόδοσης και έχει αρκετές επιρροές από την STO και τις αγωνιστικές εκδόσεις. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει ειδική διαμόρφωση ώστε να δημιουργείται μια κουρτίνα αέρα, κάτι που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στη Huracan. Επιπλέον το νέο εμπρός χείλος του προφυλακτήρα είναι χαμηλότερο και μαζί με τους νέους αεραγωγούς βοηθά στη βελτίωση της ψύξης και την αύξηση της κάθετης δύναμης. Η τελευταία είναι κατά 35% αυξημένη σε σχέση με την Evo RWD, χάρη και στην ειδικά σχεδιασμένη πίσω αεροτομή, πάρα μάλιστα την χαμηλότερη κατά 20% αεροδυναμική αντίσταση που έχει επιτευχθεί στη σιλουέτα της Tecnica.

TECH – LAMBORGHINI HURACAN TECNICA
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:   5.204 cc, V10, 640 PS @ 8.000 rpm, 565 Nm @ 6.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ:  ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E/Π)
0-100 KM/H: 3,2’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ:  325 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ : 13,7 lt/100 km (εκτιμώμενη, WLTP)
CO2: 332 gr/km (εκτιμώμενη)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.567/1.933/1.165 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.620 mm
ΒΑΡΟΣ: 1.379  kg
ΤΙΜΗ: 239.000 ΕΥΡΩ (ΙΤΑΛΙΑ)

(Visited 1 times, 1 visits today)
By