Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Οι Αμερικάνοι γυρίζουν την πλάτη στο Παγκόσμιο Κύπελλο

Θεαματική πτώση κατά 44% σημειώνει μέχρι στιγμής η τηλεθέαση του φετινού Παγκόσμιου Κυπέλλου στις ΗΠΑ, σε σχέση με την διοργάνωση του 2014 σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Nielsen.

Η πτώση καταγράφεται τόσο στις αγγλικές μεταδόσεις των αγώνων από το Fox όσο και στις ισπανικές από το Telemundo. Τα παιχνίδια στο Fox έχουν κατά μέσο όρο 1,98 εκατομμύρια θεατές σε σύγκριση με τα 3,55 εκατομμύρια θεατές που είχαν το 2014 όταν τους αγώνες του μετέδιδε το ESPN. Τα παιχνίδια που μεταδίδονται από το Telemundo έχουν κατά μέσο όρο 1,87 εκατομμύρια θεατές έναντι 3,3 εκατομμύρια από την Univision πριν από τέσσερα χρόνια.

Μαζί τα δύο τηλεοπτικά δίκτυα πλήρωσαν περισσότερα από 1 δισ. δολάρια για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του φετινού Παγκοσμίου Κυπέλλου αλλά και του επόμενου που θα γίνει στο Κατάρ. Η εθνική ομάδα των ΗΠΑ που παραδοσιακά προσελκύει τους περισσότερους Αμερικάνους θεατές δεν κατάφερε να προκριθεί στη φετινή διοργάνωση, κάτι το οποίο σημαίνει πως οι Αμερικάνοι έχουν λιγότερους λόγους για να παρακολουθήσουν το Παγκόσμιο Κύπελλο.

Ένας ακόμη παράγοντας που επηρεάζει την τηλεθέαση είναι η διαφορά ώρας. Λόγω των διαφορετικών ζωνών σημαίνει πως τα παιχνίδια ξεκινούν στις 6 το πρωί για την Ανατολική Ακτή. Επιπλέον και τα δύο δίκτυα καλύπτουν για πρώτη φορά το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου.

Τέλος, για πρώτη φορά φέτος γίνεται αισθητή η αλλαγή της προτίμησης του κοινού από τα συνδρομητικά κανάλια στις ψηφιακές πλατφόρμες. Πρόκειται για μια τάση που αλλάζει τα πάντα στην τηλεόραση και βέβαια και τις μεταδόσεις του Μουντιάλ.

«Ένας συνδυασμός όλων αυτών των παραγόντων που οδήγησε σε αυτή την πτώση της τηλεθέασης», σημειώνει ο Chris Bevilacqua αναλυτής που ειδικεύεται στα αθλητικά Media. «Τα νούμερα τηλεθέασης δεν προκαλούν κάποιο είδος σοκ στα κανάλια. Μάλλον είναι αυτό που περίμεναν όταν οι ΗΠΑ δεν προκρίθηκαν».

Πράγματι, το Fox μείωσε την πρόβλεψη των τηλεθεατών που εγγυούταν στους διαφημιζόμενους κατά 20% όταν δεν προκρίθηκε η ομάδα των ΗΠΑ, μειώνοντας παράλληλα και τον στόχο για τα έσοδα κατά 20 εκατ. δολάρια. Με τις ΗΠΑ να μην αντιπροσωπεύονται στο Παγκόσμιο Κύπελλο το Fox και το Telemundo επικεντρώνονται στο Μεξικό προσπαθώντας να προσελκύσουν τηλεθεατές. Το παιχνίδι με την μεγαλύτερη τηλεθέαση μέχρι στιγμής για το Fox ήταν το Βραζιλία – Ελβετία με 4 εκατ. τηλεθεατές και για το Telemundo ήταν το Μεξικό – Γερμανία με 6,6 εκατ. θεατές.

By