Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Oι χαμηλές πτήσεις της Kiosky’s

Της Αλεξάνδρας Γκίτση

Μπορεί το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων να κέρδισε με διαφορά τη μάχη της πανδημίας -σε επίπεδο τζίρου κατέγραψε ρεκόρ 15ετίας σημειώνοντας αύξηση 9,7% σε σχέση με το 2019- όμως η εταιρεία ΙΝΚΑΤ, συμφερόντων του ομίλου Μούχαλη, «είδε” τις πωλήσεις της να κινούνται κόντρα στο ρεύμα και να υποχωρούν και μάλιστα σημαντικά.

Σύμφωνα με τα δημιοσιευμένα οικονομικά της αποτελέσματα ο τζίρος της ΙΝΚΑΤ -αναπτύσσει το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s και το δίκτυο καταστημάτων Kiosky’s Convenience Stores- υποχώρησε κατά 5,36% σε σχέση με το 2019 στα 54,888 εκατ. ευρώ, εμφάνισε ζημιές προ φόρων 718.589,84 ευρώ από κέρδη 259.315,68 ευρώ, καθαρές ζημίες μετά φόρων 637.544,59 ευρώ έναντι κερδών 67.040,74 ευρώ ενώ το απασχολούμενο προσωπικό της μειώθηκε στα 174 άτομα από 197 άτομα που ήταν το 2019.

Την εξέλιξη αυτή η εταιρεία την αποδίδει στην πανδημία τόσο ως προς το αναγκαστικό κλείσιμο λόγω κρατικής εντολής σημείων λιανικής πώλησης Iqos όσο και προς την περιορισμένη καταναλωτική ζήτηση λόγω επιβεβλημένων συνθηκών lockdown στο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα του έτους.

Ένας ακόμη λόγος για την επιδείνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων πρέπει να αναζητηθεί στη σημαντική μείωση του αριθμού του δικτύου των περιπτέρων – καταστημάτων της. Πέρυσι το δίκτυο της αριθμούσε 65 υποκαταστήματα, 17,7% λιγότερα από το 2019 που ήταν 79.

Τη φετινή χρονιά πάντως, σύμφωνα με τη διοίκηση της, καταγράφει ικανοποιητικές επιδόσεις στηριζόμενη κυρίως στην αύξηση της μέσης αξίας πωλήσεων ανα σημείο, στην ανάπτυξη νέων σημείων τύπου Kioskys Convenience Stores και στην αύξηση των πωλήσεων ειδών καπνιστού (IQOS) μέσα από τα εξειδικευμένα ιδιόκτητα καταστήματα.

Την ίδια στιγμή το δίκτυο Kiosky’s Convenience Stores διευρύνει την παρουσία του στην αγορά μέσω franchise -ο στόχος είναι μέχρι το τέλος της χρονιάς να αριθμεί 100 καταστήματα- ενώ ο όμιλος Μούχαλη βασικός μέτοχος στην ΙΝΚΑΤ (Kiosky’s) στην οποία έχουν θέση και επενδυτικά κεφάλαια έχει συνεργασία και με την efood.

Ο επικεφαλής της efood κ. Παμίνος Κυρκίνης, έχει διαψεύσει στο παρελθόν τα σενάρια περί εξαγοράς της Kiosky’s. Σήμερα η συνεργασία με τον όμιλο Μούχαλη περιορίζεται στην προμήθεια προϊόντων περιπτέρων και σούπερ μάρκετ με 1.200 κωδικούς για την περιοχή της Αττικής.

Πάντως ο στόχος της efood είναι να επεκτείνει την υπηρεσία efood market σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας, όπως είναι η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, η Λάρισα και ο Βόλος μέσω dark stores.

Το αν το δίκτυο της Kiosky’s θα λειτουργήσει επικουρικά σε αυτό το πλάνο ανάπτυξης της efood για ταχύτερη παράδοση των παραγγελιών και διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των παρεχομένων προϊόντων της efood μένει να φανεί.

Ο κ. Παμίνος Κυρκίνης, πάντως μέσα στο καλοκαίρι είχε δηλώσει πως στόχος της efood είναι να δημιουργήσει τα δικά της dark stores.

Αυτό το πλάνο θα υλοποιηθεί μέσω της DELIVERY HERO DMART GREECE ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. -η efood ανήκει στη γερμανική DELIVERY HERO- που ιδρύθηκε στις 14 Δεκεμβρίου του 2020 με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 300.000 ευρώ και στις 2 Αυγούστου αποφάσισε την αύξηση του κατά 2 εκατ. ευρώ.

By