Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Οι πλούσιοι ταξιδιώτες βρήκαν έναν ακόμα πιο επιθυμητό τρόπο να πετούν ιδιωτικά

Για όλο και περισσότερους ανθρώπους με βαθιά τσέπη που δεν θέλουν να κάνουν εμπορικές πτήσεις, η κατοχή μέρους ενός ιδιωτικού τζετ είναι καλύτερη από την κατοχή ολόκληρου.

Οι πλούσιοι ταξιδιώτες που δοκίμασαν πτήσεις τσάρτερ κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχουν αναβαθμιστεί ώστε να μπορούν να κάνουν κράτηση πτήσης σε μόλις τέσσερις ώρες, σύμφωνα με τον Richard Koe, διευθύνοντα σύμβουλο της WingX, μιας εταιρείας ανάλυσης του κλάδου. Και οι επαγγελματίες ταξιδιώτες θέλουν όλο και περισσότερο ανώνυμες πτήσεις, είπε, για να αποφύγουν την αποκάλυψη πιθανών συμφωνιών σε sleuth που παρακολουθούν τις κινήσεις των εταιρικών τζετ.

«Μερικοί άνθρωποι ανέβηκαν σε κλασματικά προγράμματα, μερικοί άνθρωποι μετακινήθηκαν προς τα κάτω», είπε ο Koe. «Το αποτέλεσμα είναι ότι αυτοί οι χειριστές τα πάνε καλύτερα από ποτέ.»

Ο Kenn Ricci είναι ιδιοκτήτης πολλών εταιρειών ιδιωτικών τζετ μέσω μιας εταιρείας συμμετοχών, συμπεριλαμβανομένου του fractional operator Flexjet, της εταιρείας jet-card Sentient Jet και της εταιρείας charter FXAir. Το Flexjet έχει προσελκύσει με διαφορά τη μεγαλύτερη ζήτηση, είπε.

«Έχουμε ακόμα ένα ανεκτέλεστο αριθμό πελατών το επόμενο έτος», είπε ο Ricci για το Flexjet. «Αυτό είναι κάτι που απλώς δεν είχαμε ποτέ».

Οι κλασματικοί αερομεταφορείς – όπου κυριαρχούν οι NetJets και Flexjet της Berkshire Hathaway Inc. – σημείωσαν αύξηση 5,2% στις πτήσεις τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, παρόλο που οι πτήσεις τσάρτερ μειώθηκαν κατά 6,4%, σύμφωνα με τη WingX. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η αύξηση των κλασματικών πτήσεων ξεπέρασε επίσης αυτές των ναυλωμένων αεροσκαφών και των εταιρικών αεροσκαφών.

Οι ιδιωτικές πτήσεις σημείωσαν άνθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν παρακάμπτοντας την ασφάλεια του αεροδρομίου και αναχωρώντας από έναν ξεχωριστό τερματικό σταθμό μακριά από τα πλήθη των πούλμαν είχαν ξαφνικά μεγαλύτερη απήχηση στην συνεχώς αυξανόμενη κατηγορία πολυεκατομμυριούχων της Αμερικής.

Η κλασματική ιδιοκτησία τζετ, ένα μοντέλο που χρονολογείται στα μέσα της δεκαετίας του 1980, στο οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν μόλις ένα 16ο αεροπλάνο με αντάλλαγμα τον χρόνο πτήσης, αναδείχθηκε νικητής στον αγώνα για την παροχή ιδιωτικών ταξιδιών.

Ενώ η κλασματική ιδιοκτησία μπορεί να είναι πιο ακριβή από τις ναυλώσεις κατά παραγγελία ή την προπληρωμή ωρών πτήσης μέσω κάρτας τζετ, οι πελάτες ταξιδεύουν πάντα με τον ίδιο τύπο αεροσκάφους και μπορούν να το κάνουν με ελάχιστη προειδοποίηση.

Οι Fractionals χειρίζονται όλες τις λειτουργίες της ιδιοκτησίας ενός τζετ, όπως πιλότους, συντήρηση, ασφάλιση, χώρο καυσίμων και υπόστεγο. Αυτά τα κόστη για την άμεση ιδιοκτησία μπορεί να κυμαίνονται από 700.000 έως 4 εκατομμύρια δολάρια ανάλογα με το μέγεθος του αεροσκάφους και το ποσό που έχει πετάξει, σύμφωνα με τη Vault Aviation .

Συγκριτικά, το κλασματικό κόστος για ένα Challenger 3500, ένα αεροσκάφος μεσαίου μεγέθους, είναι περίπου 1,7 εκατομμύρια δολάρια για μια 16η ιδιοκτησία που συνοδεύεται από 50 ώρες πτήσης το χρόνο. Το τέλος είναι 20.000 $ το μήνα και το κόστος ανά ώρα πτήσης είναι 6.000 $, σύμφωνα με τον Nick Copley, πρόεδρο του SherpaReport.com , το οποίο παρέχει συγκρίσεις για τις ιδιωτικές αεροπορικές υπηρεσίες.

Αυξανόμενη ζήτηση

Καθώς οι ταξιδιώτες συρρέουν σε κλασματικές εταιρείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί, όπως η Airshare , με έδρα στο Overland Park του Κάνσας, έπρεπε να σταματήσουν να προσλαμβάνουν νέους πελάτες το 2021 λόγω της ζήτησης.

«Αν και έχει ισοπεδωθεί, εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλότερο από ό,τι πριν από την Covid», δήλωσε ο John Owen , διευθύνων σύμβουλος της Airshare. Τώρα η εταιρεία του προσλαμβάνει νέους πελάτες και μόλις αγόρασε την επιχείρηση διαχείρισης αεροσκαφών της Wheels Up Inc., η οποία δίνει στην εταιρεία μια εθνική παρουσία από την οποία μπορεί να αναπτύξει τις κλασματικές δραστηριότητές της, είπε.

Κεν Ρίτσι

Οι πωλήσεις της Flexjet αναμένεται να αυξηθούν κατά 6% το 2024 στα 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια, διπλάσιες από τις πωλήσεις του το 2019, είπε ο Ricci. Η Berkshire Hathaway αναφέρει τα αποτελέσματα της NetJets ως μέρος της ομάδας υπηρεσιών της. τα έσοδα αυτής της μονάδας το δεύτερο τρίμηνο ήταν 150% μεγαλύτερα σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019, σύμφωνα με τον Seth Seifman , αναλυτή της JPMorgan Securities LLC.

Για να συμβαδίσει με τη ζήτηση και για να αντικαταστήσει παλαιότερα αεροσκάφη, η NetJets ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο επιλογές για αγορά 1.500 αεροσκαφών σε διάστημα 15 ετών από τη μονάδα Cessna της Textron Inc. μετά από μια συμφωνία τον Μάιο για την αγορά έως και 250 Embraer Praetor 500, ενός ιδιωτικού μεσαίου μεγέθους επίπεδο.

Η NetJets είπε ότι πολλά από τα κλασματικά αεροσκάφη της έχουν εξαντληθεί μέχρι τον Ιανουάριο του 2025 και η εταιρεία παίρνει καταθέσεις από πελάτες που θέλουν να πετάξουν με τον στόλο της αμέσως ενώ περιμένουν να αγοράσουν ένα μέρος ενός νέου αεροσκάφους.

«Η NetJets συνεχίζει να λαμβάνει στρατηγικά βήματα για να καλύψει την αυξημένη ζήτηση, συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης επένδυσης σε νέα αεροσκάφη», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση που εστάλη μέσω email.

Η Flexjet βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την αγορά περισσότερων αεροσκαφών. Δεν επετεύχθη συμφωνία εγκαίρως για το ετήσιο συνέδριο του National Business Aviation Association που ξεκίνησε στις 17 Οκτωβρίου, αλλά «κάτι θα είναι προσεχές σύντομα», είπε ο Ricci. Ο καναδικός κατασκευαστής Bombardier Inc. «είναι πιθανός υποψήφιος» για παραγγελία Flexjet, είπε ο Seifman.

Οι νέοι χρήστες της ιδιωτικής αεροπορίας θα αυξήσουν τη ζήτηση κατά περίπου 500 επιπλέον αεροσκάφη την επόμενη δεκαετία σε 8.500, σύμφωνα με μια ετήσια έρευνα των φορέων εκμετάλλευσης επιχειρησιακών τζετ από τη Honeywell International Inc. , έναν μεγάλο προμηθευτή αεροδιαστημικής. Η έρευνα δεν περιλαμβάνει κλασματικούς τελεστές.

Οι στόλοι των κλασματικών αερομεταφορέων έχουν αυξηθεί κατά 30% από τις αρχές του 2020 με νέες αγορές αεροπλάνων, σύμφωνα με την Cirium, η οποία παρέχει στοιχεία του κλάδου. Οι μεγαλύτεροι στόλοι για αεροσκάφη τσάρτερ, τα οποία είναι ατομικά αεροπλάνα που επίσης ενοικιάζονται για να αντισταθμίσουν τα έξοδα ιδιοκτησίας, αυξήθηκαν λιγότερο από 8% την ίδια περίοδο.

Αποκλειστικοί Σύλλογοι

Για τους κατασκευαστές, οι σταθερές κλασματικές παραγγελίες αεροσκαφών προσφέρουν μεγαλύτερη προβλεψιμότητα στα χρονοδιαγράμματα παραγωγής, αλλά έχουν μειονεκτήματα, δήλωσε ο Brian Foley , σύμβουλος της βιομηχανίας ιδιωτικών τζετ. Λόγω των μεγάλων παραγγελιών αεροπλάνων, τα fractionals κάνουν εκπτώσεις και ορισμένες προσφορές απαιτούν από τους κατασκευαστές αεροπλάνων να λαμβάνουν παλαιότερα μοντέλα ως συναλλαγές.

«Το να έχεις ένα σωρό παραγγελίες αεροπλάνων ακούγεται συναρπαστικό, αλλά υπάρχουν συνδεδεμένες χορδές», είπε ο Foley. Οι κατασκευαστές μπορούν «να ταλαιπωρηθούν από την προσπάθεια να χάσουν ένα σωρό φθαρμένα αεροπλάνα».

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η NetJets και η Flexjet χρειάστηκε επίσης να σταματήσουν να προσλαμβάνουν νέους πελάτες καθώς οι κατασκευαστές αεροπλάνων πάλευαν με ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας για να παρέχουν περισσότερα νέα αεροσκάφη. Αυτό έκανε τα fractionals ακόμη πιο δημοφιλή στους ταξιδιώτες με ιδιωτικά τζετ, είπε ο Ricci.

«Είναι σαν να προσπαθείς να μπεις σε ένα κάντρι κλαμπ και σου λένε «Συγγνώμη, έχουμε λίστα αναμονής», είπε. «Λοιπόν, αυτός είναι ο σύλλογος που θέλεις να μπεις».

By