Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Olaplex: Μια startup για την Κιμ Καρντάσιαν – Πώς με ένα της σχόλιο εκτόξευσε την αξία της εταιρείας

Η Advent International εξαγόρασε την Olaplex Holdings Inc. τον Ιανουάριο του 2020 και μέσα σε περίπου δύο χρόνια, η εταιρεία κατάφερε να συγκεντρώσει σχεδόν τα τριπλάσια χρήματα από την αρχική της επένδυση

Η Olaplex Holdings Inc., μια startup με προϊόντα περιποίησης μαλλιών απογειώθηκε όταν η Κιμ Καρντάσιαν δοκίμασε για πρώτη φορά, τα προϊόντα της. Αυτή τη στιγμή είναι από τις πιο κερδοφόρες εταιρείας του κλάδου.

Η Advent International εξαγόρασε την Olaplex Holdings Inc. τον Ιανουάριο του 2020 και μέσα σε περίπου δύο χρόνια, η εταιρεία κατάφερε να συγκεντρώσει σχεδόν τα τριπλάσια χρήματα από την αρχική της επένδυση, με το μερίδιο της να έχει τώρα αξία περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Παρά τη βουτιά κατά 38% της μετοχής της Olaplex φέτος, η απόδοσή της εξακολουθεί να είναι περισσότερο από 10 φορές μεγαλύτερη συγκριτικά με την αξία της αρχικής συμφωνίας. Για το λόγο αυτό, θεωρείται από τις μεγαλύτερες εξαγορές επιχειρήσεων στην ιστορία των ΗΠΑ.

Όλα ξεκίνησαν το 2014 σε ένα γκαράζ στη Σάντα Μπάρμπαρα όταν ο Ντιν και η σύζυγός του Ντάρσι Κρίσταλ ίδρυσαν την επιχείρηση με τα προϊόντα περιποίησης. Η οικογένεια ασχολούνταν για χρόνια, με τις επιχειρήσεις περιποίησης μαλλιών. Με τη βοήθεια δύο χημικών του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, δημιούργησαν ένα συστατικό που στόχευσε στην αποκατάσταση της φθοράς της τρίχας.

Το εν λόγω συστατικό αποτέλεσε τη βασική πατέντα της εταιρείας Olaplex, η οποία ιδρύθηκε τον Ιούλιο του ίδιου έτους. Τον επόμενο χρόνο η αξία της εταιρείας εκτοξεύτηκε στα ύψη όταν η Κιμ Καρντάσιαν δήλωσε πως έχει χρησιμοποιήσει τα προϊόντα της εν λόγω εταιρείας και έχει μείνει ευχαριστημένη. Η κίνηση αυτή ήταν μέρος της στρατηγικής της startup να προσεγγίσει celebrities και influencers προκειμένου να αποκτήσει το δικό της κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ενώ η πανδημία – η οποία εμφανίστηκε ως παγκόσμια απειλή λίγες εβδομάδες μετά το κλείσιμο της συμφωνίας – οδήγησε στο προσωρινό κλείσιμο των κομμωτηρίων, η Olaplex μετέφερε τις πωλήσεις απευθείας στους καταναλωτές, προσπάθεια η οποία στέφθηκε με επιτυχία λόγω της προβολής της στα social media.

Τα αποτελέσματα της στρατηγικής αυτής ήταν θεαματικά. Η εταιρεία παρουσίασε άνοδο 90% στις πωλήσεις αγγίζοντας τα 282 εκατομμύρια δολάρια το 2020 και άνοιξε το δρόμο για την αρχική δημόσια προσφορά της τον Σεπτέμβριο του 2021. Το γεγονός αυτό, έδωσε την ευκαιρίας στην Advent να προχωρήσει στην πώληση ορισμένων μετοχών λαμβάνοντας συνολικά 2,15 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με την αρχική επένδυση ιδίων κεφαλαίων ύψους 800 εκατομμυρίων δολαρίων.

By