Κυριακή, 23 Ιουνίου, 2024

Ολυμπιακοί Αγώνες: Σε αγορές εκτός Παρισιού ποντάρουν Cartier & LVMH

Τα καταστήματα λιανικής πώλησης ειδών πολυτελείας σε ευρωπαϊκές πόλεις εκτός Γαλλίας διεκδικούν επιχειρήσεις από τουρίστες με μεγάλα εισοδήματα φέτος το καλοκαίρι, ποντάροντας στην αύξηση των επισκεπτών που θα αποφύγουν τον συνωστισμό και το κλείσιμο των δρόμων στο Παρίσι κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.

«Το Παρίσι θα είναι πιθανώς αργό», με πόλεις όπως το Λονδίνο, το Μιλάνο ή η Βαρκελώνη να βλέπουν πιθανώς άνοδο της κίνησης κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης, δήλωσε την Παρασκευή ο διευθύνων σύμβουλος της Cartier, Cyril Vigneron.

Οι Θερινοί Αγώνες, οι οποίοι θα διαρκέσουν από τις 26 Ιουλίου έως τις 11 Αυγούστου, δεν είναι πιθανώς «η κατάλληλη στιγμή για να οργανωθεί μια πολύ σημαντική γιορτή υψηλής κοσμηματοποιίας στο Παρίσι», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Van Cleef & Arpels, Nicolas Bos. «Αλλά θα κρατήσουμε τα καταστήματα ανοιχτά και θα χαρούμε πολύ να υποδεχτούμε τους ερασιτέχνες αθλητές», πρόσθεσε.

Τα στελέχη των εμπορικών σημάτων κοσμημάτων που ανήκουν στη Richemont μιλούν εκ πείρας. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2012, που διεξήχθησαν στο Λονδίνο, οδήγησαν κάποιους σοβαρούς αγοραστές στις μπουτίκ τους στο Παρίσι, είπαν, αν και ήταν «ουδέτεροι» συνολικά για τις επιχειρήσεις τους. Αναμένοντας μια παρόμοια τάση φέτος, θα επικεντρωθούν στο να συναντήσουν τους πλούσιους πελάτες τους εκεί που εμφανίζονται.

Χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων η LVMH

Η LVMH, ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο και χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων, βασίζει επίσης τις προσδοκίες της στην εμπειρία της από τις προηγούμενες διοργανώσεις στο Λονδίνο και το Πεκίνο.

«Συνήθως είναι αρκετά ουδέτερη -αν και κάνει τη ζωή μας λίγο πιο περίπλοκη όταν πρόκειται για την προμήθεια προϊόντων στα καταστήματά μας», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της LVMH, Jean Jacques Guiony.

Μια έκθεση που ανατέθηκε από το Παρίσι 2024 την περασμένη εβδομάδα επισήμανε ένα πιθανό φαινόμενο «εκτόνωσης», σύμφωνα με το οποίο οι τουρίστες που είχαν προγραμματίσει να έρθουν στο Παρίσι πηγαίνουν αλλού, αλλά δήλωσε ότι είναι δύσκολο να μετρηθεί και να προβλεφθεί.

Ο διοικητικός φορέας μόδας της Γαλλίας, η Federation de la Haute Couture et la Mode, μετέθεσε τις επιδείξεις μόδας υψηλής ραπτικής του φθινοπώρου 2024 μια εβδομάδα νωρίτερα, στις 24 Ιουνίου, αμέσως μετά τις εκδηλώσεις ανδρικής ένδυσης της άνοιξης 2025 για τα έτοιμα ρούχα. Οι διοργανωτές διπλασιάζουν επίσης τις υπηρεσίες μεταφοράς μεταξύ των επιδείξεων, καθώς οι τελικές Ολυμπιακές προετοιμασίες αναμένεται να προκαλέσουν κυκλοφοριακό κομφούζιο στην πόλη.

Επιδείξεις μόδας μόνο στο Μιλάνο, λόγω Ολυμπιακών Αγώνων

Παρ’ όλα αυτά, ορισμένες εταιρείες μόδας θα πραγματοποιήσουν παρουσιάσεις μόνο στο Μιλάνο αυτήν τη σεζόν, λόγω «υλικοτεχνικών δυσκολιών λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων», δήλωσε ο Carlo Capasa, πρόεδρος του Εθνικού Επιμελητηρίου Μόδας της Ιταλίας.

Οι λιανοπωλητές του Λονδίνου, οι οποίοι έχουν υποφέρει από τη μείωση της τουριστικής κίνησης με το τέλος της βρετανικής αφορολόγητης αγοράς, ελπίζουν να κερδίσουν δουλειές από το Παρίσι, με τις προετοιμασίες να βρίσκονται σε καλό δρόμο στα εμβληματικά καταστήματα Harrods και Selfridges. «Το Παρίσι έχει ήδη αφαιρεθεί από τις λίστες των κινεζικών τουριστικών οδηγών για το φετινό καλοκαίρι», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Harrods, Michael Ward, ο οποίος αναμένει σημαντική ώθηση. «Πρέπει να επιμεληθούμε το προϊόν, πρέπει να είμαστε απόλυτα έτοιμοι να το χειριστούμε», δήλωσε ο Ward.

Το πολυκατάστημα ελπίζει να προσελκύσει τους αγοραστές με εορτασμούς για τη νέα μπουτίκ υψηλής κοσμηματοποιίας Tiffany & Co., pop-ups σχεδιαστών και αποκλειστικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων δύο νέων αρκουδιών για την 175η επέτειο, σχεδιασμένων από την ιταλική εταιρεία κοσμημάτων Bulgari και την εταιρεία μακιγιάζ Charlotte Tilbury.

Το Selfridges σχεδιάζει να προσελκύσει ντόπιους αλλά και διεθνείς επισκέπτες με αθλητικές εκδηλώσεις, όπως μια λέσχη τρεξίματος, και ενισχύει την προσφορά του σε προϊόντα αθλητικής ένδυσης.

«Ετοιμαζόμαστε για μια τεράστια γιορτή του αθλητισμού», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Andrew Keith.

Βαρκελώνη, η χαλαρή εναλλακτική

Η Βαρκελώνη, εν τω μεταξύ, προβάλλεται ως μια χαλαρή εναλλακτική λύση στη φρενήρη Ολυμπιακή ατμόσφαιρα του Παρισιού.

«Η Ισπανία μπορεί να προσφέρει μια πιο χαλαρή εμπειρία αναψυχής και κατανάλωσης από αυτήν που για εβδομάδες θα έχει η διοργανώτρια πόλη και χώρα των Αγώνων», δήλωσε στο Reuters η ισπανική ένωση λιανικού εμπορίου και βιομηχανίας τροφίμων AECOC.

Ορισμένοι τουρίστες, μεταξύ άλλων από τις Ηνωμένες Πολιτείες, που επισκέπτονται τους Αγώνες, οι οποίοι θα διεξαχθούν κυρίως σε χώρους σε όλη τη γαλλική πρωτεύουσα, σχεδιάζουν να επεκτείνουν τα ταξίδια τους για να επισκεφθούν κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

«Τα ταξιδιωτικά δεδομένα των ΗΠΑ φαίνεται να υποδηλώνουν ένα φαινόμενο “φωτοστέφανου”, καθώς εκτός από την αύξηση των κρατήσεων στη Γαλλία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, τα δεδομένα μας αντικατοπτρίζουν μια ενίσχυση των ενδοευρωπαϊκών ταξιδιών από Αμερικανούς στην Ευρώπη προς ορισμένους προορισμούς, όπως η Ισπανία, η Γερμανία και η Ιταλία», δήλωσε στο Reuters το ταξιδιωτικό γραφείο eDreams.

By