Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Όμιλος Φάις: Γιατί αποφάσισε να «φορέσει» Levi’s

Πλάνο επαναφοράς και ανάπτυξης της Levi’s στην Ελλάδα έχει καταρτίσει ο όμιλος Φάις, που πρόσφατα ανέλαβε την αντιπροσώπευση της γνωστής μάρκας ειδών ένδυσης στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Ο σχεδιασμός, εκτός από τη διαχείριση των πελατών χονδρικής, αφορά και στη λειτουργία και ανάπτυξη του δικτύου λιανικής, όπου ήδη τα δύο πρώτα καταστήματα άνοιξαν σε Νέα Ερυθραία και Γλυφάδα. Θα ακολουθήσει ένα τρίτο κατάστημα στην Πάφο της Κύπρου τον Σεπτέμβριο. Θυμίζουμε ότι ήδη υφίστανται shops in shop σημεία πώλησης της Levi’s στο πολυκατάστημα Attica της Σταδίου αλλά και στο Notos.

Ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες χονδρικής για τη Levi’s είναι ο όμιλος Cosmos Group, που διαχειρίζεται τα καταστήματα Cosmos Sports, Sneaker 10, JD Sports. Αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη ο δειγματισμός προς πελάτες χονδρικής για τη συλλογή των προϊόντων του καλοκαιριού 2024.

Τα 150 χρόνια του Levi’s 501

Αυτό που διείδαν οι άνθρωποι του ομίλου Φάις και ανέλαβαν τη Levi’s είναι η σταδιακή επαναφορά του τζιν, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, σε συνδυασμό με τις κινήσεις της μάρκας για παγκόσμια αναδιάρθρωση και αναθεώρηση της τοποθέτησής της στην αγορά. Σημειώνεται ότι φέτος το διάσημο μοντέλο τζιν Levi’s «501” συμπληρώνει 150 χρόνια διαδρομής, γεγονός που αποτελεί ευκαιρία για ενέργειες σε επίπεδο μάρκετινγκ με σκοπό την περαιτέρω προώθηση της εταιρείας και στην ελληνική αγορά.

Iστορικά, ο Levi Strauss προσγειώθηκε στο Gold Rush του Σαν Φρανσίσκο το 1853. Ίδρυσε τη Levi Strauss & Co. κατά μήκος της προκυμαίας της πόλης, όπου πουλούσε ρούχα, κλινοσκεπάσματα, παπούτσια και άλλα προϊόντα. Πελάτες του ήταν τα μικρά καταστήματα της Καλιφόρνια και της Δύσης.

Ενώ η επιχείρηση του Levi μεγάλωνε και ευημερούσε, ο Jacob Davis έφτιαχνε όνομα στο Ρίνο της Νεβάδα. Ήταν ράφτης στο επάγγελμα, αλλά εφευρέτης στο πνεύμα. Στα τέλη του 1870 άρχισε να χρησιμοποιεί χάλκινα πριτσίνια στα ανδρικά παντελόνια εργασίας, ενισχύοντας τα σημεία καταπόνησης. Χρειαζόταν έναν επιχειρηματικό συνεργάτη για να κατοχυρώσει και να κατασκευάσει αυτό το νέο παντελόνι, έτσι πλησίασε τον Levi, τον πιο διάσημο έμπορο στο Σαν Φρανσίσκο.

Ο Levi δεν ήταν κατασκευαστής, δεν είχε εργοστάσιο και δεν είχε φτιάξει ποτέ ούτε παντελόνι στη ζωή του. Οι δύο άνδρες υπέβαλαν αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στις ΗΠΑ και το #139.121 χορηγήθηκε στις 20 Μαΐου 1873 ως το πρώτο «καρφωτό” ρούχο και η συγκεκριμένη μέρα αναγνωρίζεται σήμερα ως «501 Day”. Στα τέλη του 1873 το πρώτο τζιν βγήκε από τη γραμμή παραγωγής, ξεκινώντας το ταξίδι του στην αγορά.

Ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς τζιν τα επόμενα χρόνια

Στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων αγοράς, Statista, δείχνουν ότι τα επόμενα χρόνια η αξία πωλήσεων των τζιν παγκοσμίως θα αυξηθεί σημαντικά από τα 64,5 δισεκατομμύρια δολάρια που ήταν το 2022 σε 95,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2030. Αντίστοιχα, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των προϊόντων τζιν θα φτάσουν στα 25,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2030.

Επέκταση της Kiko Milano στη Βουλγαρία με δύο καταστήματα

Αυτήμ την περίοδο ο όμιλος κάνει το πρώτο βήμα επέκτασης της Kiko Milano στη Βουλγαρία, όπου πρόκειται να λειτουργήσουν τα δύο πρώτα καταστήματα στη Σόφια. Τα καταστήματα στη Σόφια θα βρίσκονται σε δύο malls, στο Paradise Center και το Serdika Center. Υπενθυμίζουμε ότι η «εξαγωγή» της Kiko Milano εκτός ελληνικών συνόρων έχει ήδη ξεκινήσει με τέσσερα καταστήματα στην Κύπρο.

Σύντομα πρόκειται να δημιουργηθούν και τα πρώτα σημεία πώλησης στη Ρουμανία. Επιπλέον, πρόκειται να δημιουργηθούν έξι νέα σημεία στην Ελλάδα. Στη χώρα μας, το πρώτο από τα έξι νέα καταστήματα θα λειτουργήσει εντός του Ιουνίου στο εμπορικό κέντρο River West, ενώ θα ακολουθήσουν η Λάρισα, τα Τρίκαλα και τα Ιωάννινα που θα ανοίξουν έως και το τέλος του μήνα. Στο τέλος Ιουλίου θα λειτουργήσουν καταστήματα στο Νέο Ψυχικό και στην Κηφισιά. Ταυτόχρονα, βρίσκεται σε εξέλιξη η αναζήτηση για νέα σημεία ανά την ελληνική επικράτεια με σκοπό να λειτουργήσουν εντός του 2023. Πηγές κοντά στον όμιλο αναφέρουν ότι η Kiko Milano αποτελεί ένα ισχυρό χαρτί στο χαρτοφυλάκιό του, καθώς κινείται με έντονα αναπτυξιακό ρυθμό.

Ο όμιλος Φάις στο πεντάμηνο του 2023 καταγράφει ανάπτυξη άνω του 20% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Σε ό,τι αφορά το σύνολο του ομίλου το 2022, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε στα 165 εκατομμύρια ευρώ με EBITDA 26,5 εκατομμύρια ευρώ.

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο των καταστημάτων Καλογήρου, ανακαινίζεται αυτό της Κηφισιάς, το οποίο αποτελεί το τελευταίο από τα κομβικού ενδιαφέροντος σημεία πώλησης της γνωστής αλυσίδας υποδημάτων που αλλάζει εικόνα, ενώ θυμίζουμε ότι είχε προηγηθεί εκείνο του Κολωνακίου.

Νέα καταστήματα Puma σε Mediterranean Cosmos και Λεωφ. Βουλιαγμένης

Θέμα χρόνου είναι να λειτουργήσει νέο κατάστημα Puma στο Mediterranean Cosmos της Θεσσαλονίκης, καθώς και ένα ακόμη στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, με σκοπό την ενδυνάμωση της μάρκας. Στον σχεδιασμό για φέτος είναι και η λειτουργία καταστημάτων Under Armour στο εμπορικό κέντρο Golden Hall και στον Πειραιά.

Νεότερη εξέλιξη που αφορά στα πεπραγμένα του ομίλου είναι η δημιουργία ενός experience center για την εταιρεία εξοπλισμού γυμναστηρίων, Technogym, στο ισόγειο των κεντρικών γραφείων του ομίλου επί της Λεωφόρου Ποσειδώνος στον Άλιμο.

By