Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Πάνος Ρηνιώτης (Billys): Η πλατφόρμα που λύνει τα χέρια διαχειριστών και ενοίκων

Η εταιρεία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 805.000 ευρώ από τις Lamda Development, Genesis Ventures, καθώς και από επενδυτικούς «αγγέλους» από τον χώρο της τεχνολογίας, των ακινήτων, των επενδύσεων και των ηλεκτρονικών πληρωμών

Την ψηφιοποίηση του κλάδου της διαχείρισης κτιρίων αναλαμβάνει η Billys, η νέα πλατφόρμα που υπόσχεται να λύσει τα χέρια διαχειριστών και ενοίκων, κάνοντας παιχνιδάκι τη διευθέτηση μιας σειράς ζητημάτων: από την έκδοση των κοινοχρήστων, την απευθείας εξόφλησή τους μέσω κάρτας, με τραπεζική μεταφορά ή μετρητά, και από τη συλλογή τυχόν απαιτήσεων μέχρι την ηλεκτρονική διεξαγωγή συνελεύσεων και την επιλογή προεγκεκριμένων συνεργατών και τεχνικών συντήρησης.

«Η ιδέα για το Billys ήρθε όταν συνειδητοποίησα ότι ο μόνος λόγος για τον οποίο χρειαζόταν να χρησιμοποιώ μετρητά ήταν για να πάω να βρω τον διαχειριστή μου και να πληρώνω τα κοινόχρηστά μου. Στη συνέχεια, συνειδητοποίησα πόσο άβολες και αδιαφανείς είναι και όλες οι υπόλοιπες διαδικασίες στη διαχείριση ενός κτιρίου και έψαχνα να επιβεβαιώσω το πρόβλημα, ρωτώντας διάφορους φίλους και γνωστούς από Ελλάδα, αλλά και εξωτερικό. Ετσι ξεκίνησα να σκέφτομαι να φτιάξω μία τεχνολογική λύση για να λύσω το δικό μου πρόβλημα», τονίζει στο «business stories» ο Πάνος Ρηνιώτης, CEO και founder του Billys και προσθέτει: «Η στιγμή που αποφάσισα να ασχοληθώ full time με αυτό, τον Οκτώβριο του 2021, ήταν όταν κατάλαβα ότι το πρόβλημα είναι πολύ πιο έντονο και ευρύ και ότι υπήρχαν κάποιες λίγες τεχνολογικές λύσεις σε άλλες χώρες που πήγαιναν αρκετά καλά».

Μέχρι στιγμής, το Billys που πήρε το όνομά του από την αγγλική λέξη «bill», που στα ελληνικά σημαίνει λογαριασμός, μετρά εκατοντάδες χρήστες, με την ομάδα -στελέχη της οποίας προέρχονται από τον χώρο της τεχνολογίας, των ακινήτων και του banking και έχουν εργαστεί σε εταιρείες όπως οι Skroutz, McKinsey, Blueground, PwC και Goldman Sachs- να προσδοκά να διευκολύνει χιλιάδες ακόμα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Η εταιρεία, άλλωστε, εξασφάλισε από τον πρώτο γύρο χρηματοδότηση, ύψους 805.000 ευρώ, από τις Genesis Ventures, Lamda Development, καθώς και από επενδυτικούς «αγγέλους» από τον χώρο της τεχνολογίας, των ακινήτων, των επενδύσεων και των ηλεκτρονικών πληρωμών. «Κάθε επενδυτής, συμπεριλαμβανομένων των μελών του Billys που επενδύουμε τον χρόνο μας σε αυτό, κοιτάει να βρει μία ενωμένη, πολυτάλαντη και ικανή ομάδα, μια ιδέα στο κατάλληλο timing, με τα κατάλληλο validation που να έχει χώρο για εξέλιξη σε παγκόσμιο επίπεδο και τέλος, τις συνέργειες που μπορεί αυτή η επένδυση να φέρει και στα δύο μέρη. Στην περίπτωση της Lamda, αλλά και όλων των άλλων επενδυτών μας νομίζω πως τα τρία παραπάνω κριτήρια ήταν αυτά που τους κέντρισαν το ενδιαφέρον», υπογραμμίζει ο κ. Ρηνιώτης.

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα

Σύμφωνα με τον κ. Ρηνιώτη, το Billys δεν αντικαθιστά τους εθελοντές και επαγγελματίες διαχειριστές, ωστόσο προσφέρει την κατάλληλη υποδομή για να οργανώνουν και να διαχειρίζονται τα κτίριά τους πολύ πιο εύκολα, γρήγορα και με απόλυτη διαφάνεια σε σχέση με πριν. Παράλληλα, δίνει σε όλους τους ενοίκους τη δυνατότητα να συμμετέχουν και να επιβλέπουν τις διαδικασίες, δίνοντάς τους μεγαλύτερο έλεγχο του κτιρίου τους.

Πιο αναλυτικά, με τη βοήθεια των συμβούλων της Billys ο διαχειριστής προσκαλεί μέσω της πλατφόρμας ιδιοκτήτες και ενοίκους και στη συνέχεια δρομολογούνται η χρήση και η οργάνωση των υπηρεσιών της πλατφόρμας. «Κάποιες από τις καινοτόμες λειτουργίες του Billys είναι ο κοινόχρηστος τραπεζικός λογαριασμός, η έκδοση κοινοχρήστων και οι υπενθυμίσεις με mail/sms, οι οnline πληρωμές και ψηφοφορίες, η εύκολη αρχειοθέτηση και η εύρεση έμπιστων επαγγελματιών και υποστηρικτικών υπηρεσιών», εξηγεί ο επικεφαλής του Billys. Αξίζει να αναφερθεί ότι η δοκιμαστική περίοδος είναι δωρεάν και στη συνέχεια η χρήση της υπηρεσίας παρέχεται με μηνιαία χρέωση.

Τα βασικά προβλήματα του κλάδου διαχείρισης

Κατά τη διάρκεια της κρίσης γιγαντώθηκε το κίνημα «Δεν πληρώνω» και στα κοινόχρηστα. Ωστόσο, όπως τονίζει ο κ. Ρηνιώτης, αυτό δεν είναι το βασικό πρόβλημα στην περίπτωση της διαχείρισης των κτιρίων, αφού ο κλάδος πλήττεται από έλλειψη διαφάνειας, εμπιστοσύνης και συνεννόησης. «Προφανώς και οι αυξημένες τιμές ενέργειας και ο πληθωρισμός συμβάλλουν στις αυξημένες ανεκπλήρωτες οφειλές, αλλά χωρίς εμπιστοσύνη και συνεννόηση δεν υπάρχει και πρόθεση για λύση», μας λέει. «Επίσης, ο κόσμος αδυνατεί να καταλάβει ότι ένα κτίριο που δεν διαχειρίζεται σωστά χάνει αξία, πολύ μεγαλύτερη από τις οφειλές για τα κοινόχρηστα. Το Billys, εκτός από το να εδραιώνει τη διαφάνεια, την εμπιστοσύνη και την καλύτερη συνεννόηση μέσω πολύ απλών online διαδικασιών, προσφέρει λύσεις για διευκόλυνση πληρωμών μέσω πιστωτικών καρτών και δόσεις, καθώς και εύκολη και προσιτή πρόσβαση σε νομικούς συμβούλους και διαμεσολαβητές. Επίσης, έχουμε σκοπό να βοηθήσουμε διαχειριστές και ενοίκους να εκπαιδευτούν για καλύτερους προϋπολογισμούς, διαχείριση αποθεματικών και χρηματοροών και πρόβλεψη κινδύνων».

By