Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

«Πετάει» η Adidas, πλησιάζει τη Nike

Η Adidas αύξησε τις προβλέψεις εσόδων και κερδών καθώς οι πωλήσεις των αθλητικών ειδών και των ρετρό παπουτσιών της ξεπερνούν τις προσδοκίες.

Η γερμανική εταιρεία αναμένει αύξηση των καθαρών κερδών μεταξύ 26 και 28% μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ η προηγούμενη πρόβλεψή της ήταν μεταξύ 13 και 15%. Αριθμοί που μεταφράζονται σε κέρδη από 1,36 έως 1,39 δισ. ευρώ. Η Adidas αύξησε επίσης τις προβλέψεις όσον αφορά τα έσοδα, από 12-14% σε 17-19%.

Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για ρετρό παπούτσια και μια σταθερή ροή νέων μοντέλων αυξάνουν τη δημοτικότητα της εταιρείας στις ΗΠΑ, όπου μειώνει την απόσταση από την πρωτοπόρο Nike. Η Adidas επωφελείται επίσης από μία όλο και μεγαλύτερη μεσαία τάξη στην Κίνα, που υιοθετεί έναν πιο δραστήριο τρόπο ζωής, αλλά και από τη ζήτηση για μοδάτα αθλητικά είδη που φορούνται και εκτός γυμναστηρίων.

Χθες η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι θα πουλήσει το τμήμα ειδών χόκεϊ CCM στην καναδική Birch Hill Equity Partners για 110 εκατ. δολάρια. Ήταν ένα «βαρύδι» για την εταιρεία, που νωρίτερα είχε ξεφορτωθεί το τμήμα ειδών γκολφ. Πρόκειται για δύο κινήσεις-κλειδιά του Δανού Κάσπερ Ρόρστεντ (φωτογραφία κάτω), ο οποίος από τον περασμένο Οκτώβριο που ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, έχει αναβαθμίσει τους οικονομικούς στόχους της εταιρείας, την έχει συμμαζέψει και έχει ενθουσιάσει τους επενδυτές.

Σύμφωνα με τους αναλυτές το κλειδί είναι η αγορά της Βορείου Αμερικής, στην οποία η Adidas έχει τη μεγαλύτερη απόσταση από τη Nike, και η προσαρμογή στην τάση των καταναλωτών για online αγορές. «Πρέπει να διορθώσουν την παρουσία τους στις ΗΠΑ. Στις υπόλοιπες αγορές έχουν μέσο όρο μεριδίου αγοράς γύρω στο 15%, ενώ στις ΗΠΑ μέχρι 10%», εξηγεί ο Τζον Γκάι, αναλυτής στη MainFirst. «Όσον αφορά στις online αγορές, όπου τα περιθώρια κέρδους είναι μεγαλύτερα, οι βελτιωμένες επιδόσεις θα βοηθήσουν και στους συνολικούς στόχους για τα κέρδη».

Η Adidas έχει ξανακερδίσει στις ΗΠΑ της δεύτερη θέση που έχασε το 2014 από την Under Armour, χάρη στο πολύ δυνατό μάρκετινγκ και τη δημοφιλία lifestyle προϊόντων όπως τα ρετρό αθλητικά παπούτσια Stan Smith.

By