Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

«Please, please, please»: Να πού υστερεί η Ferrari!

Ακούγοντας το Σάινθ να εκλιπαρεί τους αγωνοδίκες να αξιολογήσουν την εκδοχή του πριν επιβάλουν ποινή, ήρθαν στο μυαλό, άλλες εποχές.

Οι εποχές του Τοντ, του Μοντεζέμολο ακόμη και του Μαρκιόνε. Τότε που η ομάδα της Ferrari πέρα από τις όποιες επιδόσεις στην πίστα είχε και την πολιτική ισχύ που εξασφάλιζε ότι οι οδηγοί της δεν θα αδικηθούν: Περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις. Αρκετοί από τους τακτικούς αναγνώστες εδώ, θυμάστε ίσως όσα γράφαμε για την αντικατάσταση του Μπινότο.

Όχι όσον αφορά στο ρόλο του, αλλά στη χρονική στιγμή. Ο Έλκαν (πρόεδρος) και ο Βίνια (ceo) έπρεπε να κάνουν την αλλαγή το Σεπτέμβριο στη Μόντσα και όχι τα Χριστούγεννα ώστε ο Βασέρ να έχει ανώδυνο χρόνο εγκλιματισμού.

Ο Γάλλος είναι τώρα σε φάση αλλαγών η χρονιά έχει χαθεί για την Ιταλική ομάδα και η εικόνα των SF 23 πληγώνει όλους τους τιφόζι. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά από 3 αγώνες η Ferrari έχει πάρει μόλις 26 βαθμούς και είναι 4η στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Πέρυσι τέτοια εποχή είχε πάρει 104 βαθμούς μετά από 3 αγώνες. Το 2020 η Ferrari τερμάτισε 6η στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Τέτοια εικόνα είχε να παρουσιάσει από το 1980.

Ferrari

Ένα θέμα είναι η απόδοση του μονοθεσίου, εκεί η Ferrari υστερεί έναντι της Red Bull (123β) αλλά όχι έναντι των Aston Martin (65β) Mercedes (56β), που βρίσκονται μπροστά της στη βαθμολογία. Είναι ξεκάθαρο πως οι δυο αυτές ομάδες εκμεταλλεύονται καλύτερα τη δυναμική του μονοθεσίου τους, σε αντίθεση με τους κόκκινους. Στην Αυστραλία συνειδητά θυσίασαν λίγη από την ταχύτητά τους στις δοκιμές ώστε να αμβλύνουν τη φθορά των ελαστικών και να βελτιώσουν το ρυθμό τους στον αγώνα. Αυτό όμως είχε ως συνέπεια να εκκινούν από την 5η και 7η θέση αντίστοιχα.

Ο Λεκλέρκ βρέθηκε έξω στην 3η στροφή μετά από επαφή με το Στρολ, Όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην έξοδο του Άλμπον οι κόκκινοι βιάστηκαν να τραβήξουν μέσα το Σάινθ ν’ αλλάξει λάστιχα. Αμέσως μετά ο αγώνας διακόπηκε και όλοι άλλαξαν ελαστικά χωρίς να χάσουν θέση. Αντίθετα ο Σάινθ εκεί έπεσε από 5ος, 11ος. Προσπάθησε να ανακτήσει θέσεις πέρασε τους Πιάστρι, Νόρις, Τσουνότα, Χούλκενμπεργκ, Στρολ, Γκασλί και ανέβηκε 4ος. Ο ρυθμός του επέτρεπε να μένει πίσω από Χάμιλτον, Αλόνσο χωρίς όμως να μπορεί να τους απειλήσει.

Δεν είναι συνηθισμένη η εικόνα ενός οδηγού της Ferrari να εκλιπαρεί τους αγωνοδίκες.

Δεν είναι συνηθισμένη η εικόνα ενός οδηγού της Ferrari να εκλιπαρεί τους αγωνοδίκες.

Μετά τη νέα διακοπή αγώνα λόγω της εξόδου του Μάγκνουσεν 4 γύρους πριν το τέλος, είχαμε νέα εκκίνηση. Εκεί ο Σάινθ έπεσε πάνω στον Αλόνσο και οι αγωνοδίκες του έδωσαν ποινή 5 δευτερολέπτων γι’ αυτό. Έτσι ο Ισπανός από 4ος βρέθηκε εκτός δεκάδας. Όταν το έμαθε, πριν ολοκληρωθεί ο αγώνας, ακούστηκε να παρακαλεί στον ασύρματο τους αγωνοδίκες να περιμένουν να τον ακούσουν πριν πάρουν οριστική απόφαση. Όχι μόνο δεν το έκαναν αλλά αρνήθηκαν να τον ακούσουν και εκ των υστέρων. Ο Βασέρ τόνισε σε δηλώσεις του ότι πήραν απόφαση μέσα σε 5 λεπτά χωρίς να δουν όλα τα δεδομένα. Ο Γάλλος σημείωσε πως ήταν λάθος τους να μην δεχτούν ν’ ακούσουν την άποψη του Σάινθ. Ο Αλόνσο είπε πως η ποινή ήταν υπερβολική. Πόσο μάλλον που για τον τερματισμό – χωρίς αγώνα υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας – ελήφθη υπόψη η κατάταξη της 3ης εκκίνησης.

Ferrari

Το βασικό θέμα η μεγάλη υστέρηση της Ferrari σε σχέση με το παρελθόν είναι η εκπροσώπηση στο ανώτατο επίπεδο. Η πιο παλιά, η πιο πετυχημένη και πιο δημοφιλής ομάδα στο grid δεν έχει σήμερα την πολιτική ισχύ, δεν έχει το ειδικό βάρος για να διασφαλίσει ότι όλες οι αποφάσεις που την αφορούν θα λαμβάνονται με την δέουσα προσοχή και σε καμία περίπτωση δεν θα αδικούνται οι οδηγοί της. Στο παρελθόν η Ferrari είχε τη δύναμη παρασκηνιακά, να κατευθύνει και τις αλλαγές των κανονισμών και άλλα πολλά. Σήμερα η Ιταλική ομάδα είναι απογυμνωμένη από στελέχη με πολιτική επιρροή και ανθρώπους με ισχυρή προσωπικότητα που μπορούν να υπερασπίσουν τα συμφέροντά της εκτός πίστας. Μια εικόνα θλιβερή που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το όχι και τόσο πρόσφατο πια, ένδοξο παρελθόν.

By