Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ποιες μάρκες δεν έχουν πουλήσει ούτε ένα καινούργιο αυτοκίνητο στην Ελλάδα;

Το δικό κοινό έχουν στην χώρα μας οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων, εξαιρούμενων ελάχιστων οι οποίοι δεν έχουν καταφέρει να ταξινομήσουν κάποιο αυτοκίνητο. Δείτε ποιες είναι αυτές οι μάρκες.

Παρά τα πολλαπλά χτυπήματα που έχει δεχθεί το τελευταίο διάστημα, ελέω της πανδημίας και των ρωγμών στην εφοδιαστική αλυσίδα, το αυτοκίνητο συνεχίζει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ζωής του Έλληνα.

Το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, κορυφαίος κατασκευαστής σε επίπεδο πωλήσεων στη χώρα μας είναι η Toyota με 8.407 ταξινομήσεις καινούργιων ΙΧ, ενώ ακολουθούν οι Hyundai και Volkswagen με 5.217 και 4.320 ταξινομηθείσες μονάδες αντίστοιχα.

Το δικό τους κοινό έχουν και οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, εξαιρουμένων κάποιων εταιρειών, οι οποίες το διάστημα Ιανουάριος-Ιούνιος 2022 δεν έχουν καταφέρει να σημειώσουν κάποια πώληση καινούργιου ΙΧ.

Πρόκειται για εταιρείες που απευθύνονται σε πολύ συγκεκριμένα «πορτοφόλια», τα οποία μετά την οικονομική κρίση έχουν απωλέσει μεγάλο μέρος της αγοραστικής τους δύναμης.


Οι κατασκευαστές με τις μηδενικές ταξινομήσεις

Εξετάζοντας τις εμπορικές επιδόσεις των κατασκευαστών στην Ελλάδα, το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, διαπιστώνεται ότι η Ferrari έχει μηδέν ταξινομήσεις, δίνοντας συνέχεια στο αρνητικό σερί των μηδενικών ταξινομήσεων που κρατά από το 2012, όταν και είχε ταξινομηθεί το τελευταίο καινούργιο αυτοκίνητο με έμβλημα το «αλογάκι», στη χώρα μας. Σημειώνεται ότι η Ferrrari αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα μέσω της Genesis S.A (Κηφισιά).

Αποθαρρυντικές είναι επιδόσεις και της Rolls-Royce (αντιπροσωπεύεται μέσω του BMW Group), με την εμπορική της ανομβρία στην Ελλάδα να κρατά τουλάχιστον από το 2000, από τότε δηλαδή που υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τις πωλήσεις των κατασκευαστών στην ελληνική αγορά.

Μηδέν ταξινομήσεις αριθμεί επίσης η Bugatti, που εκπροσωπείται από την Kosmocar, όπως και οι McLaren, Aston Martin και Morgan, με τις δύο πρώτες να μην εισάγονται καν στη χώρα μας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2010 η Aston Martin είχε επιχειρήσει να εξασφαλίσει την παρουσία της στην ελληνική αγορά, λαμβάνοντας εκπροσώπηση από την εταιρεία PBS Motion S.A. Το βρετανικό brand άνοιξε κάθετη μονάδα Λ. Αθηνών, στο Αιγάλεω, αλλά το εγχείρημά της δεν ευοδώθηκε, και έτσι σήμερα απουσιάζει από τα ελληνικά αυτοκινητικά δρώμενα.

Οι προαναφερθείσες αυτοκινητοβιομηχανίες – Ferrari, Aston Martin, McLaren, Rolls-Royce και Bugatti – δεν κατάφεραν να ταξινομήσουν κάποιο καινούργιο ΙΧ ούτε καθόλη τη διάρκεια του 2021, με μοναδική εξαίρεση τη Morgan η οποία «έβαλε» ελληνικές πινακίδες σε μόλις ένα καινούργιο αυτοκίνητό της.

Στον αντίποδα, υπάρχουν και κάποια εξωτικά «brand» τα οποία έχουν καταφέρει να κεφαλαιοποιήσουν την παρουσία τους στη χώρα μας. Πρόκειται για τις Bentley και Maserati και Lamborghini που μόνο στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους έχουν καταφέρει να ταξινομήσουν 4, 11 και 4 καινούργια αυτοκίνητα αντίστοιχα.

By