Πέμπτη, 30 Μαΐου, 2024

Πώς βλέπουν πλέον τις εκπτώσεις οι επιχειρήσεις

Με φειδώ και στοχευμένα ψωνίζουν οι Έλληνες καταναλωτές

Μικρό καλάθι κρατούν οι καταστηματάρχες, αφού παρά τις γενναίες εκπτώσεις στις οποίες έχουν προβεί, δεν βλέπουν τον τζίρο τους να ακολουθεί την ανιούσα. Ο λόγος είναι ότι οι καταναλωτές κάνουν πολύ προσεκτικές αγορές και με φειδώ, εκτός και αν πρόκειται για εποχικά είδη στα οποία ξέρουν εκ των προτέρων ότι δεν θα υπάρξει μεγάλη διακύμανση στην τιμή.

Δεν είναι μάλιστα λίγοι οι καταστηματάρχες που επισημαίνουν ότι τα 10ημερα εκπτώσεων, το άνοιγμα τις Κυριακές και η πολιτική προσφορών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου έχουν οδηγήσει σε οικονομικό «στράγγισμα» των επιχειρήσεων τους που πουλάνε τα αγαθά τους με μικρά περιθώρια κέρδους ίσα ίσα για να εξασφαλίσουν τα λειτουργικά τους κόστη.

Την ίδια ώρα, το καταναλωτικό κοινό που ακολουθεί ανελλιπώς μέσω των social media τα αγαπημένα του brands σπεύδει να ενημερωθεί αναφορικά με τη διεξαγωγή bazaar για την απόκτησή τους σε τιμές κάτω του κόστους.

«Λόγω της εποχικότητας του προϊόντος, το οποίο είναι ένα κατεξοχήν καλοκαιρινό προϊόν, ξεκινάμε με μικρές εκπτώσεις της τάξης του 15%, απλά και μόνο για να πούμε ότι συμμετέχουμε και εμείς» λέει στο fortunegreece.com η Μελίνα Πίσπα, Συν-ιδρύτρια της Sun of a Beach, εταιρείας που παράγει πετσέτες θαλάσσης.

Όπως εξηγεί οι Έλληνες καταναλωτές ξοδεύουν με μετρό και αν οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού κινούνται ελαφρώς ανοδικά, αυτό οφείλεται τόσο στο επίδομα αδείας που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι, όσο και στην ανεβασμένη διάθεση που έχουν και η οποία απορρέει από το ότι θα πάνε διακοπές. Το μέσο ποσό που ξοδεύει ο Έλληνας καταναλωτής στην λιανική πώληση ανέρχεται περίπου στα 80 €.

«Η ανταπόκριση του κόσμου είναι μεγάλη. Η αλήθεια είναι πως περιμένουν τις εκπτώσεις και στέλνουν μηνύματα για το πότε θα υπάρξουν χαμηλότερες τιμές. Ως εταιρεία τρέχουμε με αύξηση τζίρου + 50% σε σχέση με πέρυσι από τις πωλήσεις στα φυσικά μας καταστήματα και το e-shop».

Η κα Πίσπα αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν είναι άλλο από την αστάθεια του οικονομικού περιβάλλοντος.

«Οι φόροι είναι εξωφρενικοί. Ο στόχος που έχουμε θέσει είναι να αναπτυχθούμε και σε άλλες αγορές υιοθετώντας το ίδιο μοντέλο με αυτό που ισχύει στην Ελλάδα» Υπενθυμίζεται πως η Sun of a Beach έχει παρουσία σε 20 χώρες με πιο δυνατές αγορές εκείνες της Γαλλίας, της Αυστραλίας και της Χαβάης και έχει τοποθετήσει τα προϊόντα της σε 60 συνολικά καταστήματα.

Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και λίγο πιο κάτω κινείται η αγορά, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Κατσάλη, Ιδιοκτήτη του ιστορικού καταστήματος υποδημάτων Λεμήσιος που βρίσκεται από το 1912 στην περιοχή του Κολωνακίου. Μικρή ανάσα εκτιμά ότι θα δοθεί λίγο πριν τον Δεκαπενταύγουστο, αλλά και το Σεπτέμβριο που ο καταναλωτής θα θελήσει να προετοιμαστεί για το Φθινόπωρο.

«Δεν κατεγράφη αξιοσημείωτη καταναλωτική κίνηση. Ο κόσμος ψωνίζει αλλά όχι όπως στο παρελθόν. Λόγω της μικρής παραγωγής μας δεν έχουμε stock γι’ αυτό και οι εκπτώσεις είναι γύρω στο 30%-35% ενώ στα εμπορικά σήματα φτάνουν μόλις το 10%.

Για τον κ. Κατσάλη καλή περίοδος, από άποψη τζίρου, είναι από το Μάιο και λίγο πριν τις προεκπτώσεις. «Τα δεκαήμερα και οι προεκπτώσεις έχουν οδηγήσει σε πτώση του τζίρου μας διότι είμαστε μικρότερου μεγέθους μαγαζί και δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τις μεγάλες εταιρίες και τις πολυεθνικές». Αναφέρει δε πως την περίοδο των εκπτώσεων η κίνηση στο κατάστημά του επιστρέφει μετά το πρώτο δεκαπενθήμερο όπου αρχίζουν να τελειώνουν τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση στα μεγάλα μαγαζιά.

«Πριν τις εκπτώσεις επικοινωνούν μαζί μας, μπαίνουν στο κατάστημα, ρωτάνε, αλλά δεν ψωνίζουν. Το ταμείο μου δουλεύει καλύτερα πριν από αυτό το διάστημα κανονική περίοδο. Το μέσο εξοδολόγιο κυμαίνεται μεταξύ 110 και 130 ευρώ, ενώ στις εκπτώσεις πέφτει στα 80 με 100 ευρώ » λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κατσάλης και προσθέτει πως υπάρχει κόσμος που αναζητά τις προσφορές, περιμένοντας παράλληλα το ετήσιο bazaar.

«Μην ξεχνάτε ότι οι πολύ μεγάλες προσφορές που βλέπετε στα καταστήματα είναι κυρίως σε προϊόντα που θέλουν να «σπρώξουν» οι καταστηματάρχες γι’ αυτό και τιμές είναι δελεαστικές» καταλήγει.

By