Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ποτάμι: Επαναφέρει στη Βουλή το θέμα των αεροσκαφώνP-3B

Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής Δράμας, Κυριάκος Χαρακίδης

to-potami-

Στη Βουλή φέρνει εκ νέου το θέμα του εκσυγχρονισμού των 5 αεροσκαφών P-3B του Πολεμικού Ναυτικού το Ποτάμι, με αφορμή πλήθος δημοσιευμάτων που κάνουν λόγο για πολύ σοβαρές ενστάσεις- προειδοποιήσεις της ίδιας της κατασκευάστριας εταιρίας για την αναβάθμιση των αεροσκαφών. Ο κ. Χαρακίδης ζητά να ενημερωθεί από τον αρμόδιο Υπουργό Άμυνας αν το έγγραφο με τις ενστάσεις της εταιρίας, που είδε το φως της δημοσιότητας, τέθηκε υπόψη όσων έλαβαν την σχετική απόφαση και με ποιά κριτήρια επιλέχθηκε τελικά η συγκεκριμένη λύση παρά τα ζητήματα ασφάλειας των συγκεκριμένων αεροσκαφών, “τη στιγμή μάλιστα που υπήρξε αντιπρόταση από την Ευρωπαϊκή εταιρία Airbus οικονομικότερη κατά 200 εκ ευρώ η οποία απορρίφθηκε από την Ελληνική πλευρά”.

Επιπλέον, ο βουλευτής του Ποταμιού ζητά να ενημερωθεί με ποια χαρακτηριστικά, πιο κόστος και ποιες δεσμευτικές ημερομηνίες παράδοσης και με ποια κριτήρια απορρίφθηκε η πρόταση της Airbus, ούσα κατά 200 εκ ευρώ πιο οικονομική.

Αναλυτικά, η ερώτηση:

«ΟΝΟΜΑ – ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ: ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΙΔΗ- ΔΡΑΜΑΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: «ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ»

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

Θέμα: Οι προειδοποιήσεις της Lockheed Martin για την ανακατασκευή των πεπαλαιωμένων αεροσκαφών P-3B και η αντιπρόταση της Airbus

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με πληθώρα δημοσιευμάτων η ίδια η κατασκευάστρια εταιρεία (Lockheed Martin) από το 2013, χαρακτήριζε οικονομικά και επιχειρησιακά λανθασμένο τον εκσυγχρονισμό των υπέργηρων αεροσκαφών P-3B. Η εταιρία προειδοποιούσε ότι η ανακατασκευή των υφιστάμενων P-3B θα κοστίσει στο Ελληνικό Δημόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις, οι εργασίες θα διαρκέσουν μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ και το ρίσκο είναι μεγάλο καθώς τα αεροσκάφη είναι σε ακινησία αρκετά χρόνια. Μάλιστα σύμφωνα με άλλες πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας η ηλικία ορισμένων εκ των συγκεκριμένων αεροσκαφών πλησιάζουν ήδη τα 50 έτη.

Πριν λίγες μέρες στον Ευρωπαϊκό Τύπο έγινε αναφορά για πρόταση της Ευρωπαϊκής εταιρίας Airbus που πρόσφερε στην Ελλάδα τέσσερα (4) νέα αεροσκάφη θαλάσσιας & ανθυποβρυχιακής επιτήρησης με κόστος κατά 200 εκ. € ευρώ λιγότερο, έναντι της αναβάθμισης των «μουσειακών» 5 αεροσκαφών P-3B του Πολεμικού έναντι του αστρονομικού ποσού των 500 εκ. Αυτά σε μια εποχή που εξεταστικές επιτροπές αναζητούν την αλήθεια για το δημόσιο χρέος και συνάδελφος σας Υπουργός ποσοτικοποιεί τις μίζες στα εξοπλιστικά.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο Υπουργός;

1. Τέθηκε το συγκεκριμένο έγγραφο της εταιρίας εις γνώση των όσων έλαβαν και υπέγραψαν την απόφαση και με ποια κριτήρια έγινε η συγκεκριμένη επιλογή όταν η ίδια η εταιρία θέτει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας των συγκεκριμένων αεροσκαφών;
2. Υπήρξε πράγματι αντίστοιχη προσφορά από την Ευρωπαϊκή εταιρία Airbus και αν ναι με ποια χαρακτηριστικά, πιο κόστος και ποιες δεσμευτικές ημερομηνίες παράδοσης και με ποια κριτήρια απορρίφθηκε ούσα κατά 200 εκ ευρώ πιο οικονομική;»