Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Πού διαφωνούν ακτοπλόοι και ναυτεργάτες – Γιατί συνεχίζεται η απεργία στα πλοία

Αγκυροβολημένα στα λιμάνια θα παραμείνουν και αύριο, Τρίτη, τα πλοία στα λιμάνια της χώρας, καθώς οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με την Ένωση των ακτοπλόων, έχουν αποβεί άκαρπες.

«Αιχμή» της διαπραγμάτευσης, αποτελεί το ύψος της αύξησης των μισθών των ναυτεργατών στην υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας στα πληρώματα στην ακτοπλοΐα. Η διαφορά μεταξύ των δυο πλευρών παραμένει μεγάλη.

Η μεν ΠΝΟ ζητά αυξήσεις 5%, τονίζοντας πως τα πληρώματα δεν πήραν ούτε ευρώ αύξησης στα 8 χρόνια της κρίσης, με το βιοτικό τους επίπεδο να πέφτει δραματικά εξαιτίας και της αύξησης της φορολογίας την ίδια περίοδο. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, σε δήλωσή του ανέφερε ακόμα, πως οι ακτοπλόοι θα μπορούσαν να είχαν ασχοληθεί νωρίτερα με το θέμα, το οποίο οι συνδικαλιστές έχουν θέσει από τον Μάιο.

Από την πλευρά τους οι ακτοπλόοι, αντιπρότειναν στην ΠΝΟ, αρχικά αυξήσεις 1% άμεσα και 1% ακόμα από τον ερχόμενο Ιούνιο, ενώ έπειτα από την καθολική συμμετοχή στη σημερινή απεργία, επανήλθαν με πρόταση για άθροιση των δυο αυξήσεων και άμεση εφαρμογή τους. Δηλαδή αυξήσεις 2% από τον Σεπτέμβρη, όμως η ΠΝΟ δεν έκανε πίσω από το αίτημά της για 5%.

Μεταξύ των αιτημάτων βρίσκονται ακόμα η «επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των τριών Μνημονίων καθεστώς και πλήρη εξαίρεση από το νόμο 4387/2016», η «αναστολή του Άρθρου 29 του Ν. 4150/2013 περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της Ακτοπλοΐας» αλλά και η «επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου» προς τους ναυτεργάτες.

Αν βέβαια ικανοποιηθεί το αίτημα για τις αυξήσεις, τα υπόλοιπα θα υποχωρήσουν. Η ΣΕΕΝ τονίζει ότι η απεργία των ναυτικών στα πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας έχει δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στην τροφοδοσία των νησιών, αλλά και στις μετακινήσεις επιβατών, καθώς καθημερινά όπως αναφέρει, εξυπηρετούνται προς και από τα νησιά του Αιγαίου, περίπου 180 χιλιάδες άτομα.

By