Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό στη Θεσσαλονίκη

Με την μέθοδο του «ανταγωνιστικού διαλόγου» θα διεξαχθεί τελικά ο διαγωνισμός για την ανάπτυξη εμπορευματικού σταθμού στο χώρο του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη σύμφωνα με την προκήρυξη που δημοσιεύτηκε σήμερα Πέμπτη από την ΓΑΙΑΟΣΕ.

Ειδικότερα, ο διαγωνισμός θα γίνει σε δύο στάδια με το πρώτο να είναι η φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που θα διαρκέσει σύμφωνα με τον προγραμματισμό ένα μήνα. Αμέσως μετά θα ξεκινήσει η φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου και κατάθεσης προσφορών που υπολογίζεται να διαρκέσει δύο μήνες. Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών να γίνει στα τέλη Ιουλίου.

Όπως αναφέρουν στο insider.gr πηγές που γνωρίζουν το θέμα η συγκεκριμένη διαδικασία επιλέχθηκε λόγω της κρισιμότητας αλλά και της πολυπλοκότητας του έργου, το οποίο αποτελεί βασικό «συστατικό» για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε διαμετακομιστικο κέντρο σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του λιμανιού και του αεροδρομίου της πόλης.

Στο τραπέζι η τμηματική αξιοποίηση

Η προς παραχώρηση έκταση φθάνει τα 600 στρέμματα, κάτι το οποίο σημαίνει πως οι αποθηκευτικοί χώροι που μπορούν να κατασκευαστούν φθάνουν και περίπου τα μισά. Για να γίνει κάτι τέτοιο όμως θα χρειαστεί μια μεγάλη επένδυση άνω των 150 εκατ. ευρώ και για αυτό τον λόγο η ΓΑΙΑΟΣΕ προσανατολίζεται στην συμφωνία για τμηματική ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου. Με αυτό τον τρόπο όσο αυξάνεται το μεταφορικό έργο στη Θεσσαλονίκη, κάτι το οποίο αναμένεται και με την αναβάθμιση του προβλήτα 6 στο λιμάνι της πόλης, τόσο θα αυξάνονται και οι διαθέσιμοι αποθηκευτικοί χώροι.

Ένα κρίσιμο ακόμη σημείο είναι η επαναλειτουργία της σιδηροδρομική σύνδεσης με τον εμπορικό σταθμό του ΟΣΕ και τον ΟΛΘ, η οποία με υπάρχει με τον χώρο αλλά έχει εγκαταλειφθεί και απαιτείται η αναβάθμιση των υποδομών.

Σύμφωνα με πληροφορίες η παραχώρηση έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον διεθνών και εγχώριων ομίλων, τουλάχιστον σε αρχικό στάδιο. Σημειώνεται ότι σε προηγούμενη φάση μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για τη παραχώρηση είχαν εκφράσει η Belterra Investments του Ιβάν Σαββίδη και η ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη.

Σχολιάζοντας την προκήρυξη του διαγωνισμού σημείωσε ότι: «Στόχος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η ανάτπυξη των υποδομών των Συνδυασμένων Μεταφορών, με σημαντικότερες αυτές των Εμπορευματικών Κέντρων και ενός σύγχρονου Σιδηροδρομικού δικτύου. Το Εμπορευματικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, θα είναι ένα κέντρο διεθνούς εμβέλειας. Θα εξυπηρετεί τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και την Βόρειο Ελλάδα, μέσω των συνδέσεων με τις Βαλκανικές χώρες και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης».

By