Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Προνόμιο λίγων και εκλεκτών τα συνθετικά καύσιμα

Η απόφαση για διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης βολεύει λίγες και πολύ ιδιαίτερες εταιρίες. Και δεν αφορά την μεγάλη μάζα των καταναλωτών.

Πολλά ακούστηκαν τις τελευταίες ημέρες για την διατήρηση εν ζωή των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέσω του “παράθυρου” που προέκυψε μέσω της χρήσης των συνθετικών καυσίμων.

Η απόφαση αυτή χαιρετίστηκε από όλους, αν και οι πραγματικά κερδισμένοι είναι στην πράξη ελάχιστοι. Και κατά κύριο λόγοι όσοι θα μπορούν να αποκτήσουν και να συντηρούν πανάκριβα σούπερ σπορ αυτοκίνητα.

Η μία εταιρία που βολεύεται είναι σίγουρα η Ferrari. Όπως δήλωσε ο CEO της εταιρίας Benedetto Vigna δήλωσε ότι “Αυτά είναι καλά νέα για εμάς, γιατί εκτός από τα ηλεκτρικά μας αυτοκίνητα θα είμαστε σε θέση να διατηρήσουμε και τα μοντέλα μας με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2036″.

Αυτό δεν σημαίνει ότι αλλάζουν τα σχέδια των Ιταλών για την μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, όμως αφήνουν μεγαλύτερα περιθώρια κινήσεων σε ένα ευρύτερο χρονικό διάστημα. Στόχος είναι να προσφέρουν όλες τις επιλογές στους πελάτες ακόμα και μετά το τέλος της δεκαετίας.

Ο πρόεδρος της ιταλικής μάρκας δήλωσε επίσης ότι αναμένει να πέσουν οι τιμές των συνθετικών καυσίμων όσο θα μεγαλώνει και θα γίνεται πιο διαδεδομένη η παραγωγή τους. “Πρόκειται για νέα τεχνολογία, και όπως συμβαίνει συνήθως, γίνεται φθηνότερο όσο περνάει ο καιρός” είπε.

Η άλλη μεγάλη εταιρία η οποία εξυπηρετείται από την ύπαρξη των συνθετικών καυσίμων είναι η Porsche. Το γκρουπ VW υποστηρίζει ότι τα e-fuels Θα είναι μία χρήσιμη προσθήκη στο οπλοστάσιο για την διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης αλλά και για άλλες χρήσεις.

Αν και δεν αλλάζει τα σχέδια όλου του γκρουπ για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η απόφαση της ΕΕ απελευθερώνει την Porsche από το άγχος του εξηλεκτρισμού. Και ιδίως μοντέλα όπως η 911, τα οποία έχουν βασιστεί πάνω στην ύπαρξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης και θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να αλλάξουν φιλοσοφία.

Πάντως, η απόφαση για τα συνθετικά καύσιμα δεν πρόκειται να επηρεάσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής, ούτε θα αλλάξει την πορεία προς την ηλεκτροκίνηση.

Τα συνθετικά καύσιμα απαιτούν πολύ εξελιγμένες εγκαταστάσεις παραγωγής και -προς το παρόν- είναι δύσκολο να κατασκευαστούν και πολύ ακριβά σε κόστος.

Κάτι που προφανώς δεν πρόκειται να απασχολήσει τους ιδιοκτήτες των Ferrari και Porsche, οι οποίοι στο μέλλον θα μπορούν να απολαμβάνουν τον απαγορευμένο καρπό των κινητήρων εσωτερικής καύσης, σε έναν κόσμο μπαταριών και ηλεκτρικού ρεύματος.

By