Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Σχολεία: Χωρίς «κενά» και με νέα πρωτόκολλα το πρώτο κουδούνι στις 13 Σεπτεμβρίου

Τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με νέα πρωτόκολλα για τα κρούσματα αλλά και χωρίς «κενά».

Για πρώτη φορά με ένα γραπτό μήνυμα στο κινητό τους αναπληρωτές καθηγητές ενημερώνονται ότι προσλαμβάνονται σε σχολικές μονάδες, ώστε να βρίσκονται στη θέση τους πριν χτυπήσει το κουδούνι.

Χωρίς χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες η ψηφιακή ροή τοποθέτησής τους διενεργήθηκε την περασμένη Τρίτη στις 31 Αυγούστου εντός λίγων λεπτών δίνοντας άμεση λύση στο ζήτημα που απασχολεί κάθε Σεπτέμβριο γονείς και εκπαιδευτική κοινότητα με στόχο να ξεκινήσει το μάθημα με τους καθηγητές στη θέση τους χωρίς κενά.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, υπογράφτηκαν 22.387 ψηφιακές συμβάσεις, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να δημιουργηθεί ο ψηφιακός φάκελος, όπου θα είναι συγκεντρωμένα όλα τα στοιχεία προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

«Από την 1η Σεπτεμβρίου χιλιάδες αναπληρωτές θα είναι οι πρώτοι που θα συνάψουν ψηφιακή σύμβαση, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια ενώ ταυτόχρονα, οι διευθύνσεις εκπαίδευσης θα απαλλαγούν από το άχθος της ανάρτησης μεμονωμένων εγγράφων σε συστήματα όπως η Εργάνη και η Διαύγεια.

Βελτιώνουμε δημόσιες υπηρεσίες προς όφελος των εκπαιδευτικών μας και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας» δήλωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ενώ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης τόνισε ότι «μέσα από την εφαρμογή anaplirotes.gov.gr μειώνουμε τη γραφειοκρατία, διευκολύνοντας ταυτόχρονα καθηγητές και διοίκηση σε όλα τα στάδια της επιλογής αναπληρωτών. Διασυνδέοντας τα κατάλληλα μητρώα, η νέα διαδικασία είναι πιο απλή, πιο γρήγορη και πιο αξιόπιστη».

Η «ανατομία» της ψηφιακής διαδικασίας
Τα δυο υπουργεία συνεργάστηκαν με αποτέλεσμα να υλοποιηθεί μια ενιαία πλατφόρμα στην οποία τα σχολεία μέσω των διευθύνσεων εκπαίδευσης, δημοσιοποιούν τα κενά τους για διδακτικό προσωπικό. Κατόπιν στην πλατφόρμα αυτή εισέρχονται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί και βλέπουν τα κενά και υποβάλλουν αίτηση για πρόσληψη όπου τους ενδιαφέρει.

Δημιουργήθηκε σύστημα με το οποίο αυτόματα, άμεσα και με διαφάνεια γίνεται η αλγοριθμική κατανομή των εκπαιδευτικών στις προτιμήσεις τους ανάλογα με τα μόριά τους. Οι εκπαιδευτικοί για τους οποίους προέκυψε κατανομή σε κενό, ειδοποιήθηκαν αμέσως με SMS για την τοποθέτησή τους, ενώ άμεσα δημιουργούνται οι πίνακες με τις τοποθετήσεις προς ανακοίνωση.

Καινοτομία στη διαδικασία ανάληψης υπηρεσίας αποτελεί η σύναψη ψηφιακής σύμβασης που διενεργείται μέσω της εφαρμογής anaplirotes.gov.gr. Οι εκπαιδευτικοί εφόσον παρουσιαστούν στο σχολείο που τους έγινε ανάθεση, αμέσως ο διευθυντής ολοκληρώνει ψηφιακά τη διαδικασία με μια μόνο κίνηση σε ειδική πλατφόρμα δίνοντας την δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να υπογράψει την σύμβασή του μέσα από το gov.gr από όπου και αν βρίσκεται, σε άμεσο χρόνο, χωρίς ψηφιακή υπογραφή μόνο με την διαδικασία ταυτοποίησης taxis.

Ψηφιακό αντίγραφο της σύμβασης πηγαίνει άμεσα στον εκπαιδευτικό, στο σχολείο, στις αρμόδιες υπηρεσίες. Ο εκπαιδευτικός ειδοποιείται με sms για την δυνατότητα αυτή. Αυτόματα και μαζικά γίνονται δεκάδες χιλιάδες αναρτήσεις των διοικητικών πράξεων στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ και η ανάληψη υπηρεσίας στην ΕΡΓΑΝΗ.

Η κοινή δράση των υπουργείων στοχεύει στη μείωση της γραφειοκρατίας μέσω ψηφιακών διαδικασιών, στην διαφάνεια των διαδικασιών προσλήψεων, στην εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα αναμένεται να εξοικονομηθούν σημαντικοί πόροι της δημόσιας διοίκησης.

Να σημειώσουμε ότι η νέα αλγοριθμική διαδικασία αναπτύχθηκε σε συνεργασία των κεντρικών υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ με το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET) και το ΙΤΥΕ Διόφαντος.

Το νέο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών καθηγητών αποτελεί τμήμα του σχεδιασμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και είχε συμπεριληφθεί στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, στοχεύοντας στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και τη βελτίωση διαδικασιών στον τομέα της εκπαίδευσης.

Νέο πρωτόκολλο
Ο κορωνοϊός, ωστόσο, εξακολουθεί να δείχνει τα δόντια του, με την πιο μολυσματική μετάλλαξη Δέλτα να είναι πλέον κυρίαρχη, και να μην αφήνει περιθώρια εφησυχασμού.

Στο πλαίσιο αυτό, και ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ο εμβολιασμός παιδιών και εφήβων από 12 ετών και άνω -για τον οποίο η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών δίνει απαντήσεις σε σειρά ερωτημάτων και τυχόν απορίες γονέων-, το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν για το «ασφαλές άνοιγμα των σχολείων» έπειτα από τη σχετική εισήγηση της Επιτροπής Ειδικών.

Οι οδηγίες αφορούν τόσο τον τρόπο προσέλευσης μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία όσο και τα μέτρα που θα λαμβάνονται εφόσον εντοπιστεί επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Έτσι, σύμφωνα με τις οδηγίες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα προσέρχονται στις σχολικές μονάδες ως εξής:

οι μαθητές με πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου) ή δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού (σελφ) τεστ, το οποίο θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο, οι εκπαιδευτικοί με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορωνοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται επίσης δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή) με ευθύνη και κόστος του εργαζομένου.

Το υπουργείο ενημερώνει παράλληλα για το τι θα συμβεί αν εντοπιστεί επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19. Στην περίπτωση αυτή:

απομακρύνεται από το σχολείο και παραμένει σε απομόνωση για τουλάχιστον 10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες καθώς και από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος.
επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο τριών 24ώρων από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) ΚΑΙ τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.
Επιπλέον, για τις στενές επαφές:

προβλέπεται αυξημένος εργαστηριακός έλεγχος και για διάστημα 7 ημερών ως εξής:
– Για ανεμβολίαστους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:

2 εργαστηριακά τεστ – rapid πέραν των προβλεπομένων
εάν οι ανεμβολίαστοι μαθητές κάθονταν δίπλα ή στο αμέσως εμπρός ή πίσω θρανίο από το κρούσμα, υποβάλλονται σε καθημερινά αυτοδιαγνωστικά τεστ – self (τις ημέρες που δεν κάνουν τα 2 εργαστηριακά).
– Για εμβολιασμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα:

-2 αυτοδιαγνωστικά τεστ – self ανεξαρτήτως της θέσης στην οποία κάθονται.
Όλοι οι ανωτέρω επιβεβαιωτικοί έλεγχοι παρέχονται δωρεάν στα Σταθερά Σημεία Επιβεβαιωτικού Ελέγχου του ΕΟΔΥ. Στόχος των πολύ αυξημένων ελέγχων είναι η διασφάλιση της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.

Το πρωτόκολλο «Αρχές Διαχείρισης Ύποπτων ή Επιβεβαιωμένων Περιστατικών Λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» του ΕΟΔΥ θα περιλαμβάνει περαιτέρω αναλυτική περιγραφή του ορισμού «στενής επαφής» και οδηγίες διαχείρισης των κρουσμάτων.

Πότε θα κλείνει ένα τμήμα
Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 στο 50%+1 μαθητές του.

Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες όπως ο ΕΟΔΥ.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής απέστειλε οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τον οδικό χάρτη της νέας σχολικής χρονιάς, οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης, τις απαραίτητες επαναλήψεις, την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη των μαθητών και άλλες κατευθυντήριες γραμμές.

Ως προς τον εμβολιασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα
«Οι εκπαιδευτικοί μας ανταποκρίθηκαν άμεσα και μαζικά στο εμβολιαστικό πρόγραμμα και τους ευχαριστούμε θερμά, όχι μόνο γιατί θωρακίζουν με αυτό τον τρόπο την ατομική, δημόσια υγεία και την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και γιατί αποτελούν παράδειγμα για τα παιδιά και για όλους μας. Τους ευχαριστούμε θερμά για την υπεύθυνη στάση τους και τη συνεισφορά τους στο τείχος ανοσίας» αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.

«Απευθύνουμε έκκληση στους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί να σπεύσουν να αξιοποιήσουν αυτήν την ασπίδα προστασίας από τον κορωνοϊό, αλλά και στους γονείς μαθητών από 12 ετών και άνω να προστατεύσουν τα παιδιά τους, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο και στη μείωση της διασποράς του ιού» προστίθεται.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By