Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Σε ισχύ η συμφωνία μ τη FRAPORT για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομιων

Ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, δήλωσε πως η συμφωνία με την Fraport για την αποκρατικποίσηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, είναι ακόμη έγκυρη

Aerodromio

Η τύχη του αεροδρομίου της Κέρκυρας, βάζει σε δοκιμασία την ελληνική συμφωνία διάσωσης, αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι New York Times.

Το δημοσίευμα αναφέρεται η κατάσταση του αεροδρομίου της Κέρκυρας, με εκπρόσωπο του τουριστικού κλάδου του νησιού να επισημαίνει ότι η πρώτη και η τελευταία εικόνα κάθε νησιού, είναι το αεροδρόμιο. «Εάν οι άνθρωποι περιμένουν στον ήλιο (όπως γίνεται ορισμένες φορές εξαιτίας του πολύ κόσμου), αυτό θα καταστρέψει την καλή εικόνα που είχαν από την μία ή τις δύο εβδομάδες που πέρασαν εδώ».

Γίνεται επίσης λόγος για ζητήματα ασφαλείας, καθώς τα οικονομικά προβλήματα της χώρας έχουν στερήσει πολλά αεροδρόμια από τα απαραίτητα κεφάλαια για συντήρηση και εκσυχρονισμό, με εξαίρεση το αεροδρόμιο της Αθήνας.

Τονίζει δε ότι υπάρχει μικρή συμφωνία για το πώς θα μετακινηθεί το αεροδρόμιο της Κέρκυρας σε σύγχρονα πρότυπα, μαζί με δεκάδες άλλα αεροδρόμια που τώρα ανήκουν και διαχειρίζονται από την κυβέρνηση.

Οι άλλες χώρες της ευρωζώνης απαιτούν από την κυβέρνηση να μεταβιβάσουν τη διαχείριση του αεροδρομίου στην Fraport, την εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και αεροδρόμια σε οκτώ άλλες χώρες. Αλλά πολλοί Έλληνες, καθώς και η τοπική αυτοδιοίκηση στην Κέρκυρα, το θεωρούν αυτό σαν μια ιμπεριαλιστική επιδρομή και υπόσχονται να αντισταθούν με κάθε μέσο, μεταξύ των οποίων νομικές αγωγές και απεργίες.
«Ό,τι δεν κατάφεραν να καταλάβουν στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, το κάνουν τώρα. Μπορεί να ακούγεται ακραίο αλλά είναι αλήθεια«, δήλωσε ο αριστερός δήμαρχος της Κέρκυρας, Κώστας Νικολούζος, αναφέρουν οι ΝΥΤ.

Η Fraport και ο όμιλος Κοπελούζου κέρδισε πέρυσι έναν διαγωνισμό για την ανάληψη της διαχείρισης των 14 ελληνικών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και αυτό της Κέρκυρας, εναντι 1,2 δισ. ευρώ, καθώς και ένα μερίδιο από τα μελλοντικά κέρδη, για ενοίκιο 40 ετών.

Αλλά η συμφωνία δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί. Ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, δήλωσε ότι «η βάση της ελληνικής οικονομίας είναι ο τουρισμός. Χρειαζόμαστε μια δραματική βελτίωση όλων των υποδομών«. Ο Πιτσιόρλας δήλωσε ακόμη ότι παρόλο που υπάρχει κάποια διένεξη της τελευταίας στιγμής για τους όρους, η συμφωνία με την Fraport ήταν ακόμη έγκυρη, και ότι ανέμενε να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του έτους.