Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Seat MÓ eScooter: Πίσω του κρύβεται η ..σιωπή

Και όταν λέμε σιωπή το εννοούμε μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, αφού το ηλεκτροκίνητο scooter της Seat κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από μια εταιρεία ονόματι Silence (που σημαίνει σιωπή..)

Βγαίνουν τα μέσα και διθυραμβικά δηλώνουν πως καλωσορίζουν τη Seat στο χώρο της μοτοσυκλέτας, παραλληλίζοντάς την με τη BMW, τη Honda και τη Suzuki. Δεν ισχύει βέβαια κάτι τέτοιο, δεν πρόκειται δηλαδή ο ισπανός κατασκευαστής να ασχοληθεί με την κατασκευή μοτοσυκλετών, απλά κατέφυγε στην επίσης ισπανική εταιρεία Silence προκειμένου να της διαθέσει την άδεια να βάλει το λογότυπο Seat πάνω σε ένα ηλεκτροκίνητο scooter από τη γκάμα της. Η Silence έχει έδρα στη Βαρκελώνη, είναι ηγέτης στις πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων στην Ιβηρική χώρα και το MÓ είναι μέρος της στρατηγικής micromobility του Volkswagen Group (στο οποίο ανήκει και η Seat), μια στρατηγική που περιλαμβάνει και άλλα οχήματα «πράσινης» μετακίνησης (ένα μίνι αυτοκίνητο και ένα ..πατίνι).
<

Το MÓ έχει ήδη κυκλοφορήσει στην ισπανική αγορά σαν δίτροχο χρονομίσθωσης, αλλά τώρα προσφέρεται η δυνατότητα να αγοραστεί και από ιδιώτες. O ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 9kW ισχύ και 240Nm ροπή, προσφέροντας τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 100Km/h και επιτάχυνση 0-50Km/h σε μόλις 3,9”. Η αυτονομία του μπορεί να φτάσει τα 125 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, ενώ η ιδιαίτερα ογκώδης μπαταρία ιόντων λιθίου των 5,6kW είναι προσθαφαιρούμενη και αυτό σημαίνει πως θα μπορούμε να τη φορτίζουμε σε δικό μας χώρο, με την όλη διαδικασία να απαιτεί χρονικό διάστημα 6-8 ωρών. Θα υπάρχουν βέβαια (στις προηγμένες χώρες) σταθμοί φόρτισης δημόσιας χρήσης, με το κόστος για τον χρήστη να βρίσκεται στα μόλις 0,7 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Στους ίδιους σταθμούς, κάτι που ισχύει ήδη στην Ισπανία, θα μπορεί ο αναβάτης να την ανταλλάξει με μια φορτισμένη, πληρώνοντας το σχετικό τίμημα μέσω μηνιαίας χρέωσης.

Από πλευράς αποθηκευτικών χώρων το ισπανικό eScooter δεν τα πάει άσχημα, καθόσον κάτω από τη σέλα του μπορούν να χωρέσουν έως και δύο κράνη. Το ακόμα πιο ευχάριστο έχει να κάνει με τη δυνατότητα του μοντέλου να συνδέεται -μέσω εφαρμογής- με το κινητό μας τηλέφωνο, παρέχοντας διάφορες χρήσιμες πληροφορίες. Η εκκίνηση και η παύση λειτουργίας γίνονται ομοίως μέσω του κινητού, που στην προκειμένη περίπτωση λειτουργεί σαν «κλειδί».

O αναβάτης έχει στη διάθεση του 2 θύρες USB και τρία riding modes (City, Sport, Εco), έτσι ώστε να διαχειρίζεται την απόδοση του κινητήρα κατά βούληση και αναλόγως των εκάστοτε συνθηκών. Το βάρος του scooter είναι 155 κιλά, τα 41 εκ των οποίων προέρχονται από τη μπαταρία της Samsung. Και επειδή τα 41 κιλά είναι πολλά για να τα κουβαλάς, αυτή φέρει τόσο ενσωματωμένο πτυσσόμενο χερούλι όσο και.. ροδάκια!

Το ηλεκτροκίνητο scooter της Silence είχε παρουσιαστεί σαν πρωτότυπο στο τελευταίο Smart City Expo World Congress στη Βαρκελώνη και το ενδιαφέρον που συγκέντρωσε έβαλε τη Seat στη διαδικασία της παραγωγής του, ή μάλλον της παραγγελίας του από τον προμηθευτή. Οι τιμές που έχουν ανακοινωθεί στην Ισπανία είναι 6.250-6.350€ (ανάλογα το χρώμα του οχήματος) και κάποια στιγμή περιμένουμε την άφιξή του και στην Ελλάδα, καθόσον το μοντέλο υπάρχει ήδη αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα της τοπικής Seat.

By