Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προανήγγειλε και δωρεάν «κοινωνικά διόδια»
Επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων παραχώρησης, κατασκευής και λειτουργίας των πέντε μεγάλων έργων, επανεξέταση του μοντέλου των ιδιωτικοποιήσεων όλων των διαγωνισμών που δεν έχουν συμβασιοποιηθεί, μείωση κόστους και δωρεάν «κοινωνικό διόδιο» προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.
Σε άτυπη συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους την Τρίτη, αναφέρθηκε στους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους (Ολυμπία Οδός, Ε65, Ιονία Οδός, Μαλιακός-Κλειδί και Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα), λέγοντας ότι θα υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση, αφού «το μοντέλο παραχώρησης είναι ένα μοντέλο αποτυχημένο, δεν υπάρχει μια γραμμή που να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον».
Ξεκαθάρισε, πάντως, πως τα μεγάλα οδικά έργα δεν θα σταματήσουν, καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωσή τους. «Οι υποδομές είναι ένας τομέας που θα βοηθήσει να βγούμε από την κρίση πιο γρήγορα» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ωστόσο ότι προτεραιότητα θα έχει το κοινωνικό σύνολο. Πρόσθεσε ότι επαναδιαπραγμάτευση θα γίνει και στις συμβάσεις της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Χαρακτήρισε φαύλο κύκλο το σύστημα καθορισμού των διοδίων και εκτίμησε πως στον επόμενο μήνα που θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, οι κατασκευαστές-παραχωρησιούχοι θα συμφωνήσουν στην ανάγκη αλλαγής των συμβάσεων καθώς και γι΄ αυτούς είναι αδιέξοδο το υφιστάμενο μοντέλο.
«Όσο ανεβαίνουν τα διόδια μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος και όσο μειώνεται ο φόρτος αυξάνονται τα διόδια» σημείωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι θα υπάρξουν συμφωνίες για ελεύθερη πρόσβαση σε κοινωνικά ασθενείς ομάδες.
Συγκοινωνίες
Επαναπρόσληψη των απολυμένων του μετρό προκειμένου να καλύψουν «κενά» που ήδη έχουν διαπιστωθεί στο υπουργείο, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός. Μάλιστα, είπε ότι υπάρχουν στο υπουργείο τμήματα με μόνο έναν προϊστάμενο χωρίς υπαλλήλους που πρέπει να στελεχωθούν άμεσα.
Απαντώντας σε ερώτηση για τον ΟΑΣΘ, ξεκαθάρισε ότι θα υπάρξουν αλλαγές στον τρόπο επιδότησης. «Δεν είναι δυνατόν ένα ιδιωτικό όργανο να παίρνει την ίδια επιδότηση με τον ΟΑΣΑ όταν εκτελεί το ένα τρίτο του έργου και έχει το ένα τέταρτο του στόλου» τόνισε.
Χαρακτήρισε δίκαια τα αιτήματα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, τονίζοντας ότι άμεσα θα υπάρξουν λύσεις, τόσο στις προσλήψεις προσωπικού όσο και στον εκσυγχρονισμό των συστημάτων εναέριας κυκλοφορίας.
Ιδιωτικοποιήσεις
Νέους όρους που να προβλέπουν τη συμμετοχή του Δημοσίου στις αποκρατικοποιήσεις που δεν έχουν ακόμη υπογραφεί σχετικές συμβάσεις, προανήγγειλε ο Χρ. Σπιρτζης.
Συγκεκριμένα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σημείωσε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να προχωρήσει η κυβέρνηση σε νέο διαγωνισμό που θα προβλέπει τη συμμετοχή του Δημοσίου αλλά και αναπτυξιακούς όρους για το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών είπε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσουν ιδιωτικοποιήσεις που δεν συμμετέχει το κράτος, και για τον λόγο αυτό θα ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τους ενδιαφερόμενους στους εν εξελίξει διαγωνισμούς.
Ειδικότερα, τόνισε ότι στον σιδηρόδρομο εντοπίζονται σοβαρά προβλήματα, επισημαίνοντας ότι για περισσότερα από 12 χρόνια δεν έχει γίνει συντήρηση του δικτύου. «Στόχος είναι μετά από μελέτες να ενεργοποιηθούν γραμμές που έχουν εγκαταλειφθεί ή δεν βρίσκονται σε λειτουργία, με στόχο την πιο εύκολη διακίνηση εμπορευμάτων στο εσωτερικό της χώρας και στα Βαλκάνια» ανέφερε.
Απαντώντας σε ερώτηση για το αν τον επόμενο μήνα η χώρα θα έχει ρευστότητα, ο υπουργός ήταν κατηγορηματικός: «Όταν υπάρχουν επενδυτές που δείχνουν ενδιαφέρον για αεροδρόμια, ΟΤΕ, σιδηρόδρομο και λιμάνια, θα τα διεκδικούσαν από μία χώρα που δεν θα είχε χρήματα;».
Σε σχέση με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ανέφερε ότι ξεκινά διαπραγματεύσεις με τον προσωρινό μειοδότη σε ό,τι αφορά τους όρους του διαγωνισμού. «Υπάρχει μειοδότης και θα γίνουν διαπραγματεύσεις με αυτόν» διευκρίνισε και ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσουν σε ανάθεση χωρίς όρους. «Θα θέσουμε κόκκινες γραμμές δεν θα τα χαρίσουμε όλα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
ΕΕΤΤ
Επίθεση κατά της διοίκησης της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών-Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) εξαπέλυσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, αμφισβητώντας τον ρόλο αλλά και την «ανεξαρτησία» της.
Ο κ. Σπίρτζης δεν δίστασε να στραφεί κατά των Ανεξάρτητων Αρχών της χώρας, τονίζοντας ότι πολλές από αυτές έχουν δημιουργηθεί για να μην έχουν ευθύνες οι κυβερνήσεις. «Είναι πιο εξαρτημένες και από την ίδια την εξάρτηση» επισήμανε. Ειδικά για την ΕΕΤΤ, υποστήριξε ότι έχει αναλάβει σχεδόν όλες τις αρμοδιότητες των δύο κλάδων και πως πρέπει άμεσα να διορθωθεί. Αναφερόμενος στα στελέχη της, υποστήριξε ότι θα αποδοθούν ευθύνες, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει έρευνα για τον διαγωνισμό παραχώρησης του ψηφιακού φάσματος.