Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Στα σκαριά η ηλεκτρική Rolls-Royce

Η Rolls Royce αναμένεται να εισέλθει με ιδιαίτερες αξιώσεις στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Ρεκόρ πωλήσεων πέτυχε η Rolls-Royce το 2021, παραδίδοντας συνολικά 5.586 αυτοκίνητα. Πρόκειται για μια επίδοση που σκόρπισε χαμόγελα στους κόλπους του βρετανικού premium brand και δημιουργεί μεγάλη αισιοδοξία για το μέλλον.

Πόσο μάλλον όταν η βρετανική εταιρεία τίθεται ενώπιον της μεγαλύτερης πρόσκλησης στη σύγχρονη ιστορία της, ήτοι στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, με αφετηρία την επερχόμενη αμιγώς ηλεκτρική Spectre.

O διευθύνων σύμβουλος Tortsten Müller-Ötvös ξετύλιξε το κουβάρι αναφορικά με το «ηλεκτρικό μέλλον» της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι ο στόχος για πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας μέχρι το 2030, απαιτεί την αντικατάσταση όλων των υφιστάμενων μοντέλων με ηλεκτρικά προϊόντα.

Σε δηλώσεις του σε βρετανικά ΜΜΕ, o Müller-Ötvös ανέφερε ότι μέσα στα επόμενα έτη η γκάμα θα ανανεωθεί, αλλά δεν θα λανσαριστεί κάποιο μοντέλο με θερμικό μοτέρ, κάτι που αναδεικνύει αυτομάτως την Ghost, ως το τελευταίο αυτοκίνητο της RR με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ερωτηθείς, για την απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης να απαγορεύσει την πώληση πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2030, ο Müller-Ötvös ισχυρίστηκε ότι κινητήριος μοχλός της εταιρείας δεν είναι μόνο η νομοθεσία, αλλά και οι επιθυμίες των νεαρής ηλικίας πελατών της μάρκας. «Βλέπουμε όλο και περισσότερους πελάτες να ζητούν μια εξηλεκτρισμένη RR», ανέφερε το αφεντικό της Rolls-Royce.

Ακόμα, παραδέχτηκε ότι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι μια διαδικασία με αυξημένο κόστος -ειδικά για μια μικρή εταιρεία όπως η RR- αλλά αυτό δεν συνεπάγεται κι αύξηση στις τιμές των μοντέλων της. Απόδειξη θα αποτελεί η Spectre, η οποία θα λανσαριστεί εντός του 2023, με την τιμή της να είναι κοντά στα υπόλοιπα αυτοκίνητα της γκάμας. Μετά την Spectre, η RR θα λανσάρει τους ηλεκτρικούς διαδόχους των Cullinan, Ghost και Phantom.

Προτεραιότητα όλων των επερχόμενων μηδενικών ρύπων μοντέλων της RR είναι η ενσωμάτωση όλων των χαρακτηριστικών εκείνων που θα αντισταθμίζουν την απώλεια του αξιοσέβαστου V12 κινητήρα, ο οποίος θα αποσυρθεί το 2030.

Όπως υποσχέθηκε τέλος ο Müller-Ötvös, οι ηλεκτροκινητήρες της RR θα είναι «πολύ υψηλής ροπής», και τα μοντέλα θα διακρίνονται για την αθόρυβη κίνησή τους, την εξαιρετική ποιότητα, και τα κορυφαία επίπεδα κύλισής τους στο δρόμο.

By