Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Στην Ιντρακάτ οι εργολαβίες του Καλογρίτσα στο Πάτρα – Πύργος

Στον κατασκευαστικό Όμιλο της Iντρακάτ αναμένεται να εκχωρηθούν οι εργολαβίες του οδικού άξονα στις οποίες έχει αναδειχτεί μειοδότης η Τοξότης του Χρ. Καλογρίτσα.

Kαι αυτό γιατί η τεχνική εταιρεία αδυνατεί να εκδώσει τις απαιτούμενες εγγυητικές προκειμένου να αναδειχτεί οριστικός ανάδοχος και να αναλάβει την κατασκευή των τεσσάρων τμημάτων του οδικού άξονα.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Ιντρακάτ θα αναλάβει για λογαριασμό της Τοξότης την έκδοση εγγυητικών, αναλαμβάνοντας παράλληλα και την κατασκευή των τμημάτων αυτών.

Να σημειωθεί ότι η Τοξότης αντιμετωπίζει εδώ και αρκετούς μήνες σοβαρά οικονομικά προβλήματα, λόγω της διακοπής παροχής νέων πιστώσεων από την Τράπεζα Αττικής.

Όσον αφορά τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα- Πύργου, μήκους 75 χλμ, υπενθυμίζεται ότι ήταν αρχικά κομμάτι της οδικής παραχώρησης στην Ολυμπία Οδό. Ωστόσο το έργο «κόπηκε» με την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης στα τέλη του 2013. Κατόπιν το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να το προκηρύξει αρχικά ως αυτοτελές έργο  και αργότερα χωρισμένο σε 8 εργολαβίες (επί υπουργίας Χρ. Σπίρτζη).

Η 8η εργολαβία ανατέθηκε στην ιταλική GD Infrastrutture, η οποία συνεργάζεται στην Ελλάδα με τη Μηχανική.

Στους τέσσερις πρώτους διαγωνισμός, προσωρινός μειοδότης έχει ανακηρυχτεί η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα.

Στον πέμπτο διαγωνισμό, η κοινοπραξία Ξανθάκης – ΙΝΤΕΡΚΑΤ, στον 6ο διαγωνισμό η GD Infrastrutture και στον έβδομο η ΙΝΤΕΡΚΑΤ.

Υπενθυμίζεται ότι το Πάτρα – Πύργος χωρίζεται τεχνικά σε 27 υποέργα: 8 κύριες συμβάσεις, 10 συμβάσεις προαίρεσης (επέκταση σε άλλα τεχνικά έργα), δύο συμβάσεις για αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες, απαλλοτριώσεις, ΟΚΩ, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου (SCADA), την κατασκευή χώρων υγιεινής στα πάρκινγκ, τον τεχνικό σύμβουλο και τις δράσεις δημοσιότητας.

Η κύρια αιτία καθυστέρησης στην έγκριση του έργου από την Ε.Ε. δεν ήταν τόσο ο τεμαχισμός του έργου, όσο η χαμηλή του κυκλοφορία, καθώς η Ε.Ε. έπρεπε να πεισθεί για τη χρησιμότητα της επένδυσης.

By