Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Στο 2005 επέστρεψε ο τζίρος στο λιανεμπόριο

Στα επίπεδα του 2005 επέστρεψε ο τζίρος στο λιανεμπόριο τουλάχιστον για τις 10 μεγαλύτερες αλυσίδες σουπερμάρκετ που εκπροσωπούν το 75% της αγοράς. 

Αυτό επισημάνθηκε στο 11ο Συνέδριο Shopper Trends που διοργάνωσε η Nielsen, παρουσία 100 και πλέον στελεχών από τον χώρο του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας των καταναλωτικών αγαθών εκπροσωπώντας  40 εταιρείες του κλάδου.

Ειδικότερα ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων το 2016 υποχώρησε κατά 4,5% σε σχέση με το 2015 και διαμορφώθηκε στα 9,5 δισ. ευρώ.

Εξίσου είναι απογοητευτική είναι και η εικόνα στο πρώτο τρίμηνο του έτους όπου σύμφωνα με τα στοιχεία καταγράφεται πτώση του τζίρου κατά 5%.

Η εξέλιξη αυτή έχει προβληματίσει τα στελέχη των αλυσίδων σουπερμάρκετ, καθώς εκτιμούν ότι και οι επόμενοι μήνες θα είναι εξίσου δύσκολοι, αφού τα νέα φορολογικά μέτρα έχουν συρρικνώσει κατά πολύ την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Στο συνέδριο της Nielsen, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας Premiumization, η οποία έδειξε ότι για τον καταναλωτή η  πολυτέλεια δεν είναι μόνο θέμα τιμής, αλλά κυρίως ζήτημα υψηλής ποιότητας πρώτων υλών και προέλευσης, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι ο καταναλωτής αγοράζει premium προϊόντα, όχι μόνο για λειτουργικούς λόγους, αλλά και για συναισθηματικούς.

Ο κ. Α. Κωστήρογλου, Διευθυντής Marketing της Volvo  Car Hellas επιβεβαίωσε τα ευρήματα της καταναλωτικής έρευνας, μέσα από την οπτική μιας πολυτελούς μάρκας με επιτυχημένη πορεία τόσο στην Ελλάδα όσο και Διεθνώς.  Η μάρκα εκφράζοντας την «ήρεμη» Σουηδική πολυτέλεια, έχει  κερδίζει το ενδιαφέρον του Έλληνα οδηγού, διαθέτοντας δυναμικά, ασφαλή και υψηλής αισθητικής μοντέλα.

Τέλος, ενδιαφέρον παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνας του e-commerce, που πραγματοποιήθηκε για 1η φορά στην Ελλάδα.

Η κ. Βιβή Παπαδοπούλου επισήμανε ότι η On Line εμπειρία είναι απαραίτητο  να παρέχεται και μέσα στο φυσικό κατάστημα καθώς  4 στους 10 καταναλωτές είναι είτε «έτοιμοι» να αγοράσουν  φρέσκα προϊόντα / οικιακά είδη παντοπωλείου μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος είτε ήδη τα αγοράζουν.  Συμπληρωματικά, η ανατρεπτική παρουσίαση του κ. Ν. Βαρβαδούκα  έθεσε προβληματισμούς αναφορικά με  το πώς επενδύουν οι εταιρείες στην Ελλάδα στο e-commerce, καθώς και αν εκμεταλλεύονται επαρκώς την ανάπτυξή του.

By