Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Στο σημείο όπου κατέπεσε το ελικόπτερο είχε συντριβεί και αεροσκάφος της Ολυμπιακής το 1976

Περίπου 24 ώρες έχουν περάσει από το τραγικό δυστύχημα με την πτώση του στρατιωτικού αεροσκάφους στην περιοχή του Σαραντάπορου και μια τραγική σύμπτωση έρχεται στο φως.

Στο σημείο όπου κατέπεσε το ελικόπτερο είχε συντριβεί και αεροσκάφος της Ολυμπιακής το 1976. Ένα από τα πλέον πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα που κόστισε τη ζωή σε 50 άτομα -46 επιβάτες και 4 μέλη του πληρώματος- συνέβη στην ίδια περιοχή του Σαραντάπορου πριν 41 χρόνια.

Σύμφωνα με το αφιέρωμα στην τραγωδία που είχε κάνει το kozanimedia.gr, το δικινητήριο αεροσκάφος της Ολυμπιακής Αεροπορίας τύπου YS-11A με στοιχεία νηολογίου SX-BBR και όνομα «Νήσος Μήλος» απογειώνεται στις 23/11/1976 και 08:35, ώρα τοπική, από το αεροδρόμιο του Ελληνικού. Τελικός του προορισμός είναι το αεροδρόμιο Φίλιππος της Κοζάνης με ενδιάμεσο σταθμό τη Λάρισα.

Κυβερνήτης ήταν ο έμπειρος και πρώην ιπτάμενος της πολεμικής αεροπορία Κώστας Σκιαδάς και συγκυβερνήτης του ο Νικόλαος Τάρναρης.

Η πτήση τους ξεκίνησε με καλό καιρό, αλλά οι πιλότοι είχαν ενημερωθεί από την επιμελητεία των πτήσεων της Ολυμπιακής ότι είχε πυκνή ομίχλη σε Λάρισα και Κοζάνη.

Μόλις λεπτά πριν τις 9, το πλήρωμα επικοινωνεί με τον πύργο ελέγχου της Λάρισας και ζητεί πλήρες μετεωρολογικό δελτίο τόσο για τη Λάρισα όσο και για την Κοζάνη.

Γρήγορα αντελήφθησαν ότι η προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Λάρισας θα ήταν αδύνατη αλλά ο κυβερνήτης αποφασίζει να συνεχίσει την προσέγγιση.

Στις 09:07 η Λάρισα μεταβιβάζει το δελτίο καιρού του αεροδρομίου της Κοζάνης:«Ολυμπιακή 830 ο καιρός στην Κοζάνη νεφοσκεπής 8/8 AC8000 πόδια, 6-8 SCU 3500 πόδια, 2/8 ST 1500 πόδια, θερμοκρασία εδάφους 60C, βαρομετρική 29,62 ορατότητα 8 – 10 χιλιόμετρα, άνεμος 10 κόμβοι …Ευχαριστούμε Λάρισα, ελήφθη ο καιρός από Ολυμπιακή 830, να διαβιβασθεί στην Κοζάνη ότι συνεχίζουμε για εκεί» απαντά το πλήρωμα από το YS-11A, το οποίο εκείνη την ώρα βρισκόταν πάνω από τον ραδιοφάρο της Αγχιάλου και σε 15 λεπτά θα έφθανε στην Λάρισα.

Το αεροσκάφος προσπερνά το αεροδρόμιο της Λάρισας και λίγη ώρα αργότερα αναφέρει πως βρίσκεται 10 μίλια βόρεια της πόλης.
Στη συνέχεια, το πιλοτήριο επικοινωνεί με το αεροδρόμιο της Κοζάνης.
«Φίλιππε καλημέρα η Ολυμπιακή 830. Διαβιβάστε το μετεωρολογικό …Ολυμπιακή 830 καλημέρα σας, 2/8 ST 1500 πόδια, 7/8 SCU 3500 πόδια, 8/8 AST 8000 πόδια, θερμοκρασία εδάφους 6C, άνεμος 10 κόμβοι».

Το πλήρωμα ζητά από την Κοζάνη μετεωρολογικό δελτίο, το οποίο και λαμβάνει… Οι πιλότοι θεωρούν ότι η μόνη διέξοδος είναι να πετάξουν χαμηλότερα και ξεκινούν κάθοδο στα 3.500 πόδια.

Οι καιρικές συνθήκες και η πυκνή ομίχλη που έχουν καλύψει το όρος Μεταξά δυσχεραίνουν τρομακτικά το έργο τους.

Ο έμπειρος κυβερνήτης κρίνει ότι δεν μπορεί πλέον να συνεχίσει το ταξίδι προς Κοζάνη και αρχίζει να στρίβει…

Λίγα λεπτά αργότερα, η Κοζάνη και η Λάρισα αδυνατούν να επικοινωνήσουν πλέον με το SX-BBR. Μόλις δίδεται το σήμα ότι το αεροσκάφος εξαφανίστηκε και πιθανότατα να έχει καταπέσει σε μια από τις ορεινές περιοχές του Σαρανταπόρου και του Μεταξά, σημαίνει συναγερμός.

Η αστυνομία ειδοποιεί την κοινότητα του χωριού Μεταξά ότι χάθηκε το αεροπλάνο της Ολυμπιακής, στο σημείο σπεύδουν τα σωστικά συνεργεία, όπου εκεί αντικρίζουν το χάος. Και οι 50 επιβάτες είχαν απανθρακωθεί, ενώ αδύνατη ήταν η αναγνώριση των πτωμάτων.

By