H ADMO, που δημιούργησε ο Ταχνούν μπιν Ζαγιέντ Aλ Ναϊάν με κεφάλαιο 2 δισ. δολάρια, ανέλαβε την επέκταση του πολυσυζητημένου μυκονιάτικου brand σε ακόμα δέκα χώρες του κόσμου με τη συμμετοχή του Πέτρου Στάθη
Το deal της πώλησης του «Nammos» που αποτιμήθηκε ως business -συμπεριλήφθηκε και το brand name- στα 700 εκατ. δολάρια μπορεί για πολλούς να έκανε τον Πέτρο Στάθη πλουσιότερο κατά 150 εκατ. δολάρια, ελάχιστοι όμως γνωρίζουν ότι αυτά τα χρήματα δεν τα ακούμπησε ποτέ, αλλά τα τοποθέτησε κατευθείαν στην ADMO, τη νέα εταιρεία που δημιούργησε μαζί με τον πανίσχυρο σεΐχη του Αμπού Ντάμπι Ταχνούν μπιν Ζαγιέντ Αλ Ναϊάν, η οποία ιδρύθηκε με κεφάλαιο που φτάνει τα 2 δισ. δολάρια.
Κι αν το ποσό φαντάζει τεράστιο, αρκεί να γνωρίζει κάποιος ότι από τον περασμένο Απρίλιο ο συνεταίρος του Ελληνα επιχειρηματία απέκτησε τον έλεγχο του μεγαλύτερου κρατικού επενδυτικού ταμείου στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, επεκτείνοντας τα περιουσιακά στοιχεία που εποπτεύει σε σχεδόν 1,5 τρισ. δολάρια! Εχει ήδη προχωρήσει μάλιστα, σύμφωνα με άρθρο του Bloomberg της περασμένης Τρίτης, σε συναλλαγές δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω μιας διευρυμένης αυτοκρατορίας ιδιωτικών και κρατικών φορέων. Προσελκύοντας τιτάνες της οικονομίας όπως ο Ρατζίβ Μίσρα και ο δισεκατομμυριούχος Ρέι Ντάλιο, ο Αλ Ναϊάν -ένας από τους δύο αναπληρωτές κυβερνήτες του Αμπού Ντάμπι, σύμβουλος εθνικής ασφάλειας των ΗΑΕ και αδελφός του προέδρου της χώρας- προσπάθησε να επενδύσει σε όλα, ακόμη και στον τομέα της εστίασης και του luxury hospitality.
Εκεί προέκυψε ο συνεταιρισμός του με τον Πέτρο Στάθη που δημιούργησε την ADMO, η οποία αφού «χτύπησε» το «Nammos», τώρα επεκτείνεται κυνηγώντας διάσημα brands για να επεκταθεί ολοταχώς τους επόμενους μήνες. Για τον Ελληνα επιχειρηματία ήταν αναμφίβολα το deal της ζωής του μετά από μήνες επαφών με τον πανίσχυρο σεΐχη του Αμπού Ντάμπι. Ωστόσο το deal του «Nammos» είναι μόνο η αρχή. Το Nammos Project αποτιμήθηκε από τους ορκωτούς λογιστές σε συνολικά 700 εκατ. δολάρια, ενώ, όπως έγινε γνωστό για κάποιες από τις παραμέτρους της συμφωνίας, το σήμα εκτιμήθηκε 100 εκατ., το «Nammos» της Μυκόνου 150 εκατ. και του Ντουμπάι 200 εκατ. δολάρια. Τα υπόλοιπα 250 εκατ. δολάρια αφορούν τις μελλοντικές επενδύσεις του πολυσυζητημένου brand σε διάφορες χώρες του κόσμου. Ωστόσο η συμμαχία Στάθη – Αλ Ναϊάν δεν σταματάει στο «Nammos», αφού τους τελευταίους μήνες γίνονται προχωρημένες συζητήσεις με πολύ ηχηρά ονόματα στον τομέα της εστίασης. Οι επαφές ειδικά με έναν global όμιλο εστιατορίων είναι προχωρημένες χωρίς να διαρρέουν περισσότερα προς το παρόν, αφού έχουν υπογραφεί και από τις δύο πλευρές συμφωνητικά εχεμύθειας.
Μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις βαίνουν καλώς, αλλά όταν μιλάμε για συμφωνίες δεκάδων ή εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων τα πάντα κρίνονται στις λεπτομέρειες. Ενίοτε άλλωστε προκύπτουν μικρές ή μεγάλες διαφωνίες που πρέπει να ξεπεραστούν, ειδικά από τη στιγμή που και τα δύο μέρη θέλουν να κλείσει το deal. Την ίδια στιγμή το «Nammos» ετοιμάζεται πλέον να απλωθεί από τις Μαλδίβες μέχρι το Μαϊάμι με ξενοδοχεία και seaside εστιατόρια, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, ερευνώνται locations σε θέρετρα του διεθνούς jet set, όπου περιλαμβάνονται το Κάπρι, η Ιμπιζα, η Σαρδηνία, η Ερυθρά Θάλασσα και το Λας Βέγκας, ενώ δεδομένα θεωρούνται πλέον τα νέα «Nammos» σε Λονδίνο και Κάννες.
Το πρώτο θα ανοίξει στις αρχές του επόμενου χρόνου, το δεύτερο θα στεγαστεί στο ανακαινισμένο ξενοδοχείο «Palm Beach» από την ερχόμενη άνοιξη, ενώ προ των πυλών φέρεται να είναι και το «Nammos» στο Μαϊάμι. Η συμφωνία είναι πολύ κοντά και αφορά τη συνεργασία με iconic ξενοδοχείο της πόλης που έχει γράψει Ιστορία, όπου θα στεγαστεί το δημιούργημα των Ζαννή Φραντζέσκου, Σάμι Ιμπραήμ και Κωνσταντή Κουσαθανά (ο οποίος αποχώρησε το 2019), το οποίο από το 2003 άλλαξε τα δεδομένα αυτού που λέμε beach life στη Μύκονο και πλέον ανοίγεται σε διάσημα θέρετρα ανά τον κόσμο.
Οφειλές
Στην ADMO που δημιουργήθηκε από τη συμφωνία του σεΐχη Ταχνούν μπιν Ζαγιέντ Αλ Ναϊάν και του χαρισματικού, όπως αποδεικνύεται, Πέτρου Στάθη -με το ποσό της επένδυσης του πρώτου στη νέα εταιρεία να φτάνει τα 2 δισ. δολάρια!- δεν είναι μόνο το deal με την πώληση και την επέκταση του «Nammos» που τρέχει ολοταχώς. Ηδη στο portfolio της εταιρείας πέρασαν το «Cheval Blanc» στις Μαλδίβες καθώς και τα ξενοδοχεία «Amman» σε Βενετία, Μαυροβούνιο και Μύκονο, με το τελευταίο να είναι υπό κατασκευή. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με όσα επιβεβαιώνονται στο παρασκήνιο της συμφωνίας, τόσο ο σεΐχης όσο και ο Ελληνας επιχειρηματίας έχουν το δικαίωμα να ασκήσουν βέτο ο καθένας όταν θεωρήσουν ότι μια συμφωνία είναι ασύμφορη για την ADMO, κάτι που φέρεται να έχει ήδη συμβεί σε μία τουλάχιστον πρόταση αγοράς πασίγνωστης αλυσίδας εστιατορίων, την οποία οι ιδιοκτήτες της αποτίμησαν στο 1 δισ. ευρώ!
Αντίθετα, δεν υπήρξε καμία αντίρρηση για την εξαγορά καταστημάτων της αλυσίδας Five Guys -φημίζεται για τα burger της- σε χώρες της Ευρώπης, η οποία ολοκληρώθηκε.
Ηδη από τον περασμένο Απρίλιο έγινε γνωστό ότι ο Ταχνούν μπιν Ζαγιέντ Αλ Ναϊάν διορίστηκε αναπληρωτής κυβερνήτης του εμιράτου, ενώ νωρίτερα τον Μάρτιο διορίστηκε πρόεδρος της Αρχής Επενδύσεων του Αμπού Ντάμπι, του κύριου δηλαδή κρατικού επενδυτικού ταμείου, ύψους τότε 722 δισ. δολαρίων. Αμφότεροι οι διορισμοί ισχυροποίησαν ακόμη περισσότερο τη θέση του. Είναι επίσης ο αρχηγός των μυστικών υπηρεσιών στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, εκεί όπου στήθηκε το δεύτερο «Nammos» στο Ντουμπάι, το οποίο εξελίχθηκε στο πιο κερδοφόρο sea side restaurant στον κόσμο.
«Οταν υπέγραφα τη συμφωνία για τη Nammos Dubai με τις εκεί Αρχές, οι όροι περιλάμβαναν ότι ο τζίρος θα έπρεπε να ήταν 40 εκατ. δολάρια», δήλωσε στο «Forbes» τον περασμένο Ιούλιο ο Πέτρος Στάθης. «Δεν δίστασα, αλλά μερικοί από τους δικηγόρους μου με προέτρεπαν να είμαστε προσεκτικοί, όμως εγώ ήμουν πεπεισμένος ότι θα πετυχαίναμε εύκολα αυτό τον στόχο. Τώρα βρισκόμαστε σε ρυθμό για 71 εκατ. δολάρια κύκλο εργασιών», επισήμανε ο άνθρωπος που είναι στο επίκεντρο μιας επιχειρηματικής αυτοκρατορίας που ξεκίνησε στη Νοτιοανατολική Ευρώπη αλλά σήμερα είναι παγκόσμια.
Από τον περασμένο Μάιο ολοκληρώθηκε και η εξυγίανση του «Nammos», αφού από τη στιγμή που κατατέθηκαν τα ποσά της συμφωνίας που αναλογούσαν σε Φραντζέσκο και Ιμπραήμ ξεκίνησαν άμεσα οι πληρωμές οφειλών πρότερων ετών. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι συνολικές οφειλές του «Nammos» στη Μύκονο, που είχαν συσσωρευτεί από χρήσεις παλαιότερων ετών, ξεπερνούσαν τα 30 εκατ. ευρώ -κάποιοι έκαναν λόγο για 50 εκατ.-, ποσό που αποπληρώθηκε σταδιακά τους τελευταίους πέντε μήνες.
Οι δύο δημιουργοί του εστιατορίου -ο τρίτος είχε αποχωρήσει πριν από τέσσερα χρόνια- που άλλαξε για πάντα το Νησί των Ανέμων φέρεται να εισέπραξαν περί τα 60 εκατ. δολάρια, από τα οποία όμως αφαιρέθηκαν οι όποιες οικονομικές υποχρεώσεις είχαν δημιουργήσει στο «Nammos» της Μυκόνου. Εξακολουθούν βέβαια να διατηρούν κάποιο ποσοστό καθώς και το management των εστιατορίων, όπου η ADMO είναι πλέον ο στρατηγικός επενδυτής. Οπως έγινε γνωστό, όλοι οι οικονομικοί διευθυντές στα εστιατόρια και τα νέα ξενοδοχεία που θα φέρουν το όνομα του πιο διάσημου μυκονιάτικου brand καθώς και σε αυτά που λειτουργούν θα είναι πλέον στελέχη από το επιτελείο του σεΐχη.
Εκτός από την ετήσια αμοιβή του (3 εκατ. δολάρια για τον καθένα), το δίδυμο Σάμι Ιμπραήμ και Ζαννής Φρατζέσκος θα εισπράττει και ένα πολύ μικρό ποσοστό από τα κέρδη όλων των «Nammos» -εστιατορίων και ξενοδοχείων-που θα ανοίξουν ανά τον κόσμο.
Το Αμπού Ντάμπι
Αναμφίβολα, τονίζουν όσοι ξέρουν καλά τον Πέτρο Στάθη, ήταν πάντα ένας πολύ ικανός deal maker, κάτι που απέδειξε μετά τη συμφωνία με τον Αλ Ναϊάν. «Είχε το όραμα και με εμπιστεύτηκε», έχει πει κατά καιρούς σε φίλους του ο Ελληνας επιχειρηματίας, που όταν τον προσέγγισε το δίδυμο των ιδρυτών του «Nammos» μάλλον δεν φανταζόταν μια τόσο εντυπωσιακή συνέχεια.
Οπως ακούγεται έντονα πλέον, το καλύτερο «Nammos» στον κόσμο θα στηθεί στο Αμπού Ντάμπι, πάνω σε ένα νησί και θα είναι κάτι το εξωπραγματικό σε ό,τι αφορά το concept και την πολυτέλεια. Το ίδιο εντυπωσιακό θα είναι και το καινούριο project στην Κουρσεβέλ, το οποίο θα είναι έτοιμο σε περίπου έναν χρόνο, απόλυτα εναρμονισμένο με τη φιλοσοφία του μυκονιάτικου spot, αλλά με διαφορετική αισθητική, αφού μιλάμε για τις Αλπεις. Εκεί κυριάρχησε όταν άνοιξε λίγο πριν από τα Χριστούγεννα του 2016, συνδυάζοντας το fun της Μυκόνου σε ένα εντυπωσιακό ξύλινο σαλέ, προσελκύοντας εκατομμυριούχους Ρώσους και ισχυρούς του διεθνούς jet set. Το πάρτυ, όμως, κράτησε μόλις δύο χρόνια με λογαριασμούς που έφταναν εύκολα και συχνά τα 60.000 ευρώ, μεταφέροντας άψογα την υπερβολή του καλοκαιριού στο λευκό αλπικό τοπίο. Τώρα θα επιστρέψουν ξανά στις Αλπεις, πιθανότατα όχι στην Piste De Verdons, αλλά σε ένα εξίσου εντυπωσιακό location για να αποδείξουν ότι η φυγή ήταν απλά προσωρινή.
Σε ό,τι αφορά τα «Nammos Hotels», το πρώτο που θα ανοίξει θα είναι αυτό της Μυκόνου, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο του χρόνου, χωρίς να θυμίζει σε τίποτε το παρελθόν του. Πρόκειται για το παλιό «Kensho» και νυν «N Hotel», όπως λειτούργησε πέρυσι το καλοκαίρι, το οποίο θα ανακαινιστεί πλήρως ώστε να υποδεχτεί τους πρώτους πελάτες του την επόμενη χρονιά. Ηδη ακούγεται ότι, εκτός από το Αμπού Ντάμπι, ξενοδοχείο θα κατασκευαστεί και στο Ντουμπάι, το Εμιράτο που υποδέχθηκε το μυκονιάτικο brand με ανοιχτές αγκάλες πριν από πέντε χρόνια.