Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Tο χαμένο Boeing φαίνεται να «άλλαξε σκόπιμα» πορεία

Η Κουάλα Λουμπούρ συνεργάζεται με τις αμερικανικές αρχές για να διακριβωθεί αν υπάρχουν πληροφορίες από δορυφόρους που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον εντοπισμό του Μπόινγκ

malaysia621-414_090314

Νέα στοιχεία έρχονται να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο το μυστήριο με το εξαφανισμένο Boeing στη Μαλαισία, καθώς, νέα δεδομένα που καταγράφηκαν από τα στρατιωτικά ραντάρ, δείχνουν πως το αεροπλάνο «κατευθύνθηκε σκοπίμα» κατά μήκος των ακτών της Μαλαϊκής Χερσονήσου προς τα νησιά Ανταμάν.

Σύμφωνα με δύο πηγές που επικαλείται το Reuters, ένα άγνωστο αεροσκάφος, που οι αρχές εκτιμούν ότι ήταν το αγνοούμενο Boeing, ακολουθούσε μία πορεία μεταξύ ενδεικτικών σημείων διαδρομής , γεγονός που δείχνει ότι ο χειριστής του τη δεδομένη στιγμή ήταν κάποιος που διέθετε την απαραίτητη εκπαίδευση, όταν εντοπίστηκε για τελευταία φορά το στίγμα του από το στρατιωτικό ραντάρ στα ανοιχτά των βορειοδυτικών ακτών της χώρας.

Σύμφωνα με το τελευταίο στίγμα του που κατέγραψε το στρατιωτικό ραντάρ, το Boeing κατευθυνόταν προς τα Νησιά Ανταμάν της Ινδίας, ένα νησιωτικό σύμπλεγμα μεταξύ της Θάλασσας του Ανταμάν και του Κόλπου της Βεγγάλης, είπαν οι πηγές αυτές.

Ως ενδεικτικά σημεία διαδρομής ορίζονται οι γεωγραφικές θέσεις, που συντάσσονται υπολογίζοντας το γεωγραφικό μήκος και το γεωγραφικό πλάτος, και βοηθούν τους πιλότους να οδηγούν το αεροσκάφος κατά μήκος δεδομένων αεροδιαδρόμων.

Μία τρίτη πηγή που γνωρίζει τις έρευνες δήλωσε ότι οι αρχές επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στη θεωρία της δολιοφθοράς, δηλαδή κάποιος να γνώριζε από χειρισμό αεροσκάφους και σκοπίμως να παρεξέκλινε κατά εκατοντάδες μίλια από τη διαδρομή που έπρεπε να ακολουθήσει το Boeing από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο.

«Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι εξετάζουμε (το σενάριο) δολιοφθοράς και ότι η αεροπειρατεία εξακολουθεί να θεωρείται πιθανή»
 είπε η ίδια πηγή, ένας ανώτατος αξιωματικός της μαλαισιανής αστυνομίας.

Οι πληροφορίες και των τριών πηγών αποτελούν την πρώτη σαφή ένδειξη ότι η πιθανότητα δολιοφθοράς βρίσκεται στο επίκεντρο των επίσημων ερευνών σχετικά με την τύχη του αεροσκάφους.

Ύστερα από τα νέα αυτά στοιχεία, είπαν οι πηγές, οι διεθνείς έρευνες επεκτάθηκαν τόσο στη Θάλασσα του Ανταμάν όσο και στον Ινδικό Ωκεανό.

Σε μία πιο λεπτομερή περιγραφή σχετικά με τον εντοπισμό του Μπόινγκ από το στρατιωτικό ραντάρ που δόθηκε στη δημοσιότητα, οι δύο πρώτες πηγές είπαν ότι το τελευταίο επιβεβαιωμένο στίγμα της πτήσης MH370 ήταν στα 35.000 πόδια, περίπου 144 χιλιόμετρα στα ανοικτά της ανατολικής ακτής της Μαλαισίας με κατεύθυνση προς το Βιετνάμ και κοντά στο σημείο διέλευσης «Ιγκάρι». Η ώρα ήταν 1:21 π.μ.

Σύμφωνα με τα δεδομένα από το στρατιωτικό ραντάρ, το αεροπλάνο στη συνέχεια έκανε απότομα στροφή προς τα δυτικά και κατευθύνθηκε σε ένα σημείο που ονομάζεται «Βάμπι», βορειοανατολικά της επαρχίας Ατσέχ της Ινδονησίας, και χρησιμοποιείται από αεροσκάφη με προορισμό τη Μέση Ανατολή.

Από εκεί, σύμφωνα με την ίδια πηγή, κατευθύνθηκε νότια του νησιού Πουκέτ της Ταϊλάνδης και εντοπίστηκε για τελευταία φορά να κατευθύνεται βορειοδυτικά ακολουθώντας μία πορεία πάνω από τα Νησιά Ανταμάν που χρησιμοποιείται από πτήσεις με προορισμό την Ευρώπη. Η ώρα ήταν 2:15 π.μ. — η ίδια ώρα που έδωσε στη δημοσιότητα η Πολεμική Αεροπορία την Τετάρτη.

Πριν από λίγο, ανώτατος αξιωματούχος της μαλαισιανής κυβέρνησης ανακοίνωσε ότι η Κουάλα Λουμπούρ συνεργάζεται με τις αμερικανικές αρχές για να διακριβωθεί αν υπάρχουν πληροφορίες από δορυφόρους που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον εντοπισμό του Μπόινγκ.

Παράλληλα, το Βιετνάμ περιόρισε τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης υποβαθμίζοντάς τις από «επείγουσες» σε «τακτικές», όπως ανακοίνωσαν σήμερα οι αρχές της χώρας.

«Οι δυνάμεις έρευνας και διάσωσης θα διατηρήσουν να εργάζονται επί 24ώρου βάσεως με τον χαρακτήρα του “επείγοντος'», αλλά ο χαρακτηρισμός των επιχειρήσεων ως «τακτικών» σημαίνει ότι μόνο ένα τμήμα της συνολικής δύναμης θα μετέχει στις έρευνες», διευκρίνισε στο Γερμανικό Πρακτορείο ο υφυπουργός Μεταφορών της χώρας Φαμ Κούι Τιέ, επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Έρευνας και Διάσωσης.

By