Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Τα ελληνικά βιταμινούχα νερά

Ο Δημήτρης Τιμοθεάτος βρέθηκε εκτός αγοράς μετά από χρόνια σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες και πήρε μια μεγάλη απόφαση: Να το παλέψει και να φτιάξει εδώ στον τόπο του ένα δικό του προϊόν. Έτσι, «γεννήθηκε» η σειρά Aqua Power The Vitamin Water, τα προϊόντα της οποίας παράγονται στην Αττική και την Κρήτη.

Επιχειρηματίας, manager, συγγραφέας – τα πολλά πρόσωπα ενός δημιουργικού ανθρώπου που έχει στο DNA του τις έννοιες (αλλά και τις εφαρμογές τους στην πράξη!) «Πρωτοπορία» & «Καινοτομία». Με την ίδια άνεση, που ασχολείται και γράφει για τις Πωλήσεις δηλώνει έτοιμος για την Παραγωγή στην Ελλάδα κάθε νέου, πρωτοποριακού και καινοτομικού προϊόντος. Ο λόγος για τον Δημήτρη Τιμοθεάτο.

Στη χρήσιμη δεξαμενή δεδομένων του Biblionet βρήκα ένα μικρό βιογραφικό του (και αυτό λόγω της συγγραφικής του ιδιότητας): « Ο Δημήτρης Τιμοθεάτος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και Marketing. Επίσης, κατέχει δύο μεταπτυχιακούς τίτλους με ειδίκευση στο Marketing, ενώ έχει δραστηριοποιηθεί τόσο στον χώρο των συμβουλευτικών υπηρεσιών όσο και στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Επί τρία συναπτά έτη υπήρξε επισκέπτης ομιλητής στα μεταπτυχιακά προγράμματα του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας.

jvgjbw1

Επίσης, έχει εργαστεί ως στέλεχος σε μεγάλες πολυεθνικές καθώς και ελληνικές εταιρείες κατέχοντας τις θέσεις του εμπορικού διευθυντή, του διευθυντή πωλήσεων, του διευθυντή Customer Marketing και του διευθυντή Εταιρικής Επικοινωνίας.

Είναι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών».

Το βιβλίο του «Η συμφωνική των πωλήσεων» (2016) είχε βρει ανταπόκριση και είχε πυροδοτήσει συζητήσεις.

Τον συνάντησε πρόσφατα με την προτροπή καλού φίλου. «Δες ένα καινούργιο προϊόν», μου είπε και μου έστειλε το σχετικό ενημερωτικό υλικό παρατεταγμένο στα social media.

Η σειρά των προϊόντων θα μπορούσε στα γρήγορα να έχει ως τίτλο της : Ελληνικά Βιταμινούχα Νερά.
Ζήτησα από τον ίδιο τον επιχειρηματία να μου αφηγηθεί την περιπέτεια της δημιουργίας – από την ιδέα έως τη γέννηση του Aqua Power The Vitamin Water. «Επί της ουσίας η ιδέα γεννήθηκε από την ανάγκη να εξωτερικεύσω την δημιουργικότητα μου αφενός αφετέρου να δημιουργήσω συνθήκες επιβίωσης για εμένα και την οικογένεια μου, πρωτίστως για την οικογένεια.

Μετά από μακρά και επιτυχημένη, για πολλούς, καριέρα ως υψηλόβαθμο στέλεχος πολυεθνικών και ελληνικών επιχειρήσεων βρέθηκα το 2015 εκτός εργασιακού στίβου. Η δική μου συνέχεια δεν διέφερε από τη συνέχεια όλων όσων βρέθηκαν εκτός εργασιακού στίβου ειδικά εκείνη την περίοδο.
Αποστολή εκατοντάδων βιογραφικών, ατελείωτες ώρες συζητήσεων με αρνητικό όμως αποτέλεσμα. Εκείνη η περίοδος ήταν η πιο δύσκολη στη ζωή μου. Έψαχνα εναγωνίως να βρω τρόπους να ικανοποιήσω την δημιουργικότητα μου και παράλληλα αναζητούσα πόρους επιβίωσης. Κάπου εκεί ολοκλήρωσα και τη συγγραφή ενός βιβλίου που είχα ξεκινήσει χρόνια πριν, οι επαγγελματικές όμως υποχρεώσεις δεν μου είχαν αφήσει τότε τον χρόνο να το ολοκληρώσω.

Η συγγραφή του βιβλίου με βοήθησε ώστε να καθαρίσει το μυαλό μου και να δω την όλη αρνητική κατάσταση κάτω από άλλο πρίσμα. Να προσπαθήσω να δω τα πράγματα θετικά. Και έτσι έγινε! Σκέφτηκα ότι αφού όλες οι πόρτες είναι κλειστές θα πρέπει να δημιουργήσω μία νέα πόρτα, δική μου.

Με έλκυε πάντα το καταναλωτικό. Οπότε κινήθηκα προς αυτή την κατεύθυνση. Αρχικά πραγματοποίησα μία εκτενή και μεγάλη σε βάθος έρευνα σχετικά με τις τάσεις των καταναλωτών. Διαπίστωσα την στροφή στην κατανάλωση πιο υγιεινών προϊόντων και τους τρόπους που αυτή η τάση αποτυπώνονταν στις αγορές.

jvgjbw3

Κατέληξα στην μεγάλη κατηγορία των τροφίμων και των ποτών. Αυτό ήταν που ήθελα να κάνω. Από το σημείο αυτό και μετά ξεκίνησαν τα πραγματικά δύσκολα. Σε ποια κατηγορία θα δραστηριοποιούμουν, πως και με ποια μέσα!

Η έρευνα των ήδη υπαρχόντων κατηγοριών δεν μου άφηνε θετικό αποτύπωμα. Δεν με ικανοποιούσαν. Αναζήτησα ιδέες στο εξωτερικό. Κάπου εκεί “έπεσα” πάνω στην κατηγορία των βιταμινούχων νερών. Το πέρασμα μου από μεγάλη εταιρεία συμπληρωμάτων διατροφής με είχε εφοδιάσει με την απαραίτητη γνώση ώστε να αντιλαμβάνομαι τις περιεκτικότητες, τη σύσταση των προϊόντων κλπ. Η κατηγορία αυτή άρχισε να επιδρά σε εμένα θετικά. Ήταν αυτό που ήθελα να κάνω τελικά.

Στην Ελλάδα δεν υπήρχε ουσιαστικά. Υπήρχαν κάποιες προσπάθειες από εισαγωγείς αλλά όχι κάτι το ουσιαστικό. Προφανώς μιλούσαμε για μία νέα κατηγορία στην ελληνική αγορά παντελώς άγνωστη στους καταναλωτές αλλά και στους περισσότερους αγοραστές. Παρόλα αυτά αποφάσισα να μπω! Το δεύτερο ερώτημα ήταν το πώς! Είχα 2 επιλογές. Η μία ήταν η εύκολη, ίδρυση εταιρείας στην Ελλάδα και εισαγωγή κάποιων προϊόντων από το εξωτερικό. Η δεύτερη λύση ήταν η ανάπτυξη και παραγωγή του πρώτου ελληνικού βιταμινούχου νερού! Δύσκολο! Η πρώτη λύση δεν είχε προστιθέμενη αξία για εμένα. Η δεύτερη λύση ήταν πολύ δύσκολη! Αλλά κάλυπτε ένα μεγάλο κενό, αυτό της προστιθέμενης αξίας. Τόσο για εμένα τον ίδιο όσο και για όλους εκείνους που θα επέλεγαν τα προϊόντα μου! Επέλεξα τη δεύτερη λύση!

¨Όλο το 2015 και το πρώτο μισό του 2016 αναλώθηκε σε έρευνα. Έρευνα τάσεων καταναλωτή, έρευνα των ήδη υπαρχόντων προϊόντων στο εξωτερικό, έρευνα για τους κατάλληλους προμηθευτές πρώτων υλών, έρευνα για τους κατάλληλους συνεργάτες εμφιάλωσης, έρευνα για τη σύσταση των προϊόντων, έρευνα για τον εντοπισμό και συνεργασία των κατάλληλων προσώπων σε επιστημονικό επίπεδο τεχνολογίας τροφίμων…. Έρευνα!

Σε ότι αφορά στους πόρους, τα κεφάλαια, η μακρόχρονη αποχή μου από την ενεργό δράση δεν μου είχε αφήσει πολλά οικονομικά περιθώρια! Κατέφυγα στον εσωτερικό δανεισμό… αντλώντας το πρώτο μικρό κεφάλαιο ώστε να μπορώ να προχωρήσω την ιδέα από το οικογενειακό μου περιβάλλον. Χωρίς αυτούς του ανθρώπους δεν θα μπορούσα να προχωρήσω τίποτα. Δεν είναι ανάγκη να αναφερθώ σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Γνωρίζουν, και τους οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Μετά από πάρα πολλές επαφές, ατέλειωτα e-mails η ιδέα άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά! Στο δρόμο μου βρέθηκαν και αξιόλογα άτομα τα οποία αφενός είχαν την απαραίτητη γνώση αφετέρου πίστεψαν στο όραμά μου που δεν είναι άλλο από την ανάπτυξη, παραγωγή και διάθεση επωφελών προϊόντων για τον Άνθρωπο! Αυτό το όραμα αποτελεί και θα συνεχίσει να αποτελεί το εταιρικό statement».

Κάπου εδώ φτάνουμε στο κομμάτι της εφαρμογής.

«Στη SEVEN CHC παράγουμε τα προϊόντα μας σκεπτόμενοι ότι θα καταναλωθούν από ανθρώπους, όχι καταναλωτές!

Όταν σχεδιάζουμε τη συσκευασία δεν σκεφτόμαστε το χρώμα, το μέγεθος, το σχήμα αλλά το πόσο πρακτική μπορεί να είναι για τον άνθρωπο!

Όταν αναπτύσσουμε τις φόρμουλες των προϊόντων μας δεν σκεφτόμαστε τις βιταμίνες, τα μέταλλα, το νερό, τις γεύσεις. Σκεφτόμαστε τις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου για υγεία, καλοζωία, αμεσότητα και απόλαυση!»

Και ο δημιουργός συνεχίζει την αφήγηση του: «Αφού τα ερωτήματα είχαν απαντηθεί, η έρευνα (ες) είχαν ολοκληρωθεί, οι φόρμουλες των προϊόντων είχαν δημιουργηθεί, το αναλυτικό επιχειρηματικό σχέδιο είχε εκπονηθεί, ξεκίνησε η διαδικασία παραγωγής των προϊόντων σε επίπεδο εργαστηρίου. Για τη διαδικασία αυτή είχε επιλεγεί το εργαστήριο μίας από της κορυφαίες εταιρείες στην παραγωγή και προμήθεια πρώτων υλών τροφίμων και ποτών στον κόσμο με έδρα σε ευρωπαϊκή χώρα.

Οι φόρμουλες Ελληνικές, αποτέλεσμα εκτενούς μελέτης και έρευνας. Μάιος του 2016. Οι φόρμουλες αποστέλλονται στο εργαστήριο και περίπου τρεις μήνες μετά είχαμε τα πρώτα αποτελέσματα τα οποία δεν ήταν ικανοποιητικά! Αφού δεν άρεσε σε εμένα γιατί να αρέσει στους άλλους; Ευτυχώς τα αποτελέσματα των ερευνών που είχα στα χέρια μου δεν μου επέτρεπαν να αναπτύξω το σύνδρομο της κουκουβάγιας, αφού είναι δικά μου είναι καλά! Δεν έγινε αυτό και ξανά οι φόρμουλες από την αρχή. Έπρεπε το ιδανικό προϊόν να μην έχει θερμίδες, να μην έχει ζάχαρη να έχει υψηλές περιεκτικότητες σε βιταμίνες, σε απόλυτη όμως γραμμή τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής ¨Ένωσης για τον εμπλουτισμό τροφίμων και ποτών με βιταμίνες και βέβαια τη γεύση. ¨Όλο αυτό δημιουργούσε απόλυτα διαφοροποιημένα προϊόντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό ειδικά στο εξωτερικό.

Ξανά οι φόρμουλες πίσω, ξανά ερευνητική διαδικασία, ξανά και ξανά! ¨Όλα τα άλλα ήταν έτοιμα. Εταιρεία, φιλοσοφία, εταιρικές αξίες, αποστολή όραμα, όλα έτοιμα. Έλειπαν τα προϊόντα τα οποία θα μετουσίωναν όλα όσα πρεσβεύει η SEVEN CHC, όλα τα παραπάνω δηλαδή!

Τελικά τον Φεβρουάριο του 2017 ήταν έτοιμοι οι τρείς πρώτοι κωδικοί! Το Boost, το Prevent και το Vitality! Στο μεσοδιάστημα είχαν παρθεί οι αποφάσεις για τη συσκευασία, είχαν παραχθεί τα καλούπια για τα μπουκάλια, οι ετικέτες των προϊόντων κλπ.

¨Όλα ήταν έτοιμα για την πρώτη παραγωγή. Την πρώτη παραγωγή του πρώτου ελληνικού βιταμινούχου νερού! Τον Απρίλιο του 2017 παράχθηκαν οι πρώτες ποσότητες σε εργοστάσιο της Κρήτης. Τον Μάιο του 2017 ξεκίνησαν οι πρώτες τοποθετήσεις στην Κρήτη, από εκεί ξεκίνησε η εξάπλωση του Aqua Power The Vitamin Water.

Σήμερα διανέμουμε στις περισσότερες αλυσίδες Super Market και σε επιλεγμένα σημεία μικρής λιανικής μέσω δικτύου ειδικών συνεργατών σε όλη την Ελλάδα. Βασικός όμως στόχος αποτελεί το εξωτερικό. Έχουμε ήδη προχωρημένες συζητήσεις με χώρες όπως η Ρουμανία, το Ισραήλ, η Ρωσία, η Κύπρος, Καναδά & Η.Π.Α για διανομή των προϊόντων μας».
H SEVEN CHC αναπτύσσει παράγει και διανέμει στην Ελληνική αγορά τρεις κωδικούς κάτω από την εμπορική επωνυμία Aqua Power The Vitamin Water, η οποία αποτελεί Premium σειρά βιταμινούχων νερών. Τα προϊόντα μας παράγονται σε δύο αναγνωρισμένης ποιότητας μονάδες εμφιάλωσης, κάτω από αυστηρές διαδικασίες στην Αττική και στην Κρήτη.
Διαθέτουμε στην αγορά τον κωδικό Aqua Power Boost με 8 βιταμίνες και 3 μέταλλα, χωρίς ζάχαρη, μόλις 3,8 θερμίδες ανά συσκευασία των 375ml και μοναδική γεύση πράσινου μήλου, το Aqua Power Prevent με βιταμίνη C, γεύση πορτοκάλι, χωρίς ζάχαρη και 3,8 θερμίδες και το Aqua Power Vitality με τρεις βιταμίνες, 2 μέταλλα, 7,5 θερμίδες ανά συσκευασία και μόλις 0,9%, ή 0,8gr ανά συσκευασία, της συνιστάμενης ημερήσιας πρόσληψης σε ζάχαρη.

Στο ίδιο πλαίσιο η SEVEN CHC έχει αναπτύξει και παράγει στην Ελλάδα επίσης την σειρά ICE TEA με την εμπορική ονομασία MY TEA TALE. Η μάρκα αποτελείται επίσης από τρεις κωδικούς, τρεις διαφορετικούς τύπους τσαγιού, μαύρο λευκό και πράσινο. Η σειρά είναι πλήρως διαφοροποιημένη, εντάσσεται στα premium ice tea και προσφέρει στον καταναλωτή διαφοροποιημένη συσκευασία, υψηλή περιεκτικότατα σε εκχύλισμα τσαγιού, έως και 15 φορές περισσότερο από τα ανταγωνιστικά. Επιπλέον τα προϊόντα είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνες και χαρακτηρίζονται από την έλλειψη ζάχαρης και παρέχουν μόλις 4 θερμίδες ανά συσκευασία.

Ο επιχιερηματίας μας ενημερώνει και για τα μελλοντικά σχέδια του: «Στα σχέδια μας είναι η επέκταση της διανομής μας στην ελληνική αγορά, η συνεχής προσπάθεια δημιουργίας προστιθέμενης αξίας τόσο για την αγορά όσο και για τους Έλληνες που επιθυμούν να καταναλώσουν ένα soft drink διαφορετικό από τα υπόλοιπα. Στο ίδιο πλαίσιο στα σχέδια μας είναι η διείσδυση των προϊόντων μας στο εξωτερικό, εξάγοντας με τον τρόπο αυτό την καινοτομία που προσφέρουν τα προϊόντα μας τόσο σε επίπεδο τεχνολογίας προϊόντος όσο και σε επίπεδο συσκευασίας».

Τέλος, κράτησα δύο κουβέντες για την αγορά και τον κλάδο. Τα βιταμινούχα νερά αποτελούν μία νέα κατηγορία προϊόντων για την Ελληνική αγορά. Μία κατηγορία που υπόσχεται να προσφέρει στον Έλληνα καταναλωτή αυτό το κάτι διαφορετικό που θέλει από το soft drink του τόσο σε επίπεδο γεύσης αλλά το κυριότερο σε επίπεδο οφέλους για τον οργανισμό.

By