Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Τα καταστήματα είναι ανοικτά αλλά οι Γερμανοί δεν ψωνίζουν – Οι ειδικοί εξηγούν το γιατί

Παρά τη χαλάρωση των μέτρων lockdown κατά του κορωνοϊού στη Γερμανία, οι Γερμανοί φαίνεται ότι διστάζουν να επιστρέψουν στα καταστήματα και τις παλιές συνήθειες τους.

Μιλώντας στο CNBC, ο Διευθύνων Σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας καταναλωτικής συμπεριφοράς Innovation Bubble, Σίμον Μουρ, δήλωσε ότι η πανδημία του ιού έχει μετατοπίσει τη νοοτροπία των καταναλωτών από το επίπεδο του «κερδίζω» στο επίπεδο του «διατηρώ».

Αντί να αναζητούν τρόπους για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις προσφορές για προϊόντα, ο Μουρ εξήγησε ότι οι άνθρωποι έχουν πλέον πιο αμυντικό μυαλό λόγω της αβεβαιότητας που δημιουργήθηκε από την πανδημία.

Τη Δευτέρα, η Γερμανία επέτρεψε σε μικρά καταστήματα κάτω των 800 τετραγωνικών μέτρων να ανοίξουν ξανά, αρκεί να τηρούν τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης και υγιεινής. Υπάρχουν 153.129 επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού στη Γερμανία και 5.575 θάνατοι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Πανεπιστημίου Johns Hopkins.

Επιτρέπεται επίσης να ανοίξουν ξανά μεγαλύτερες επιχειρήσεις, όπως αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, ποδηλάτων και βιβλιοπωλεία, όπως και τα ΙΚΕΑ.

Σε ένα κείμενο του Reuters, ο Stefan Stukenborg, επικεφαλής ενός υποκαταστήματος της IKEA στα περίχωρα της Κολωνίας, δήλωσε ότι το άνοιγμα του καταστήματός «ήταν πολύ χαλαρό, δεν υπήρχαν γραμμές, δεν υπήρχαν πλήθη».

Ο Stefan Genth, Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής ομοσπονδίας λιανικής Handelverband Deutschland, είπε ότι αυτό θα συνέβαινε για κάποιο χρονικό διάστημα, καθώς η εμπιστοσύνη των καταναλωτών βρίσκεται σε «χαμηλό όλων των εποχών».

Είπε ότι αυτό οφείλεται εν μέρει στην αβεβαιότητα στην αγορά εργασίας, ωθώντας τους ανθρώπους να είναι πιο λιτοί με τις δαπάνες.

Η Ιταλία, η οποία υπήρξε το επίκεντρο της πανδημίας στην Ευρώπη, επέτρεψε σε μερικά μικρά καταστήματα να ανοίξουν ξανά αυτήν την εβδομάδα, αλλά οι ιδιοκτήτες καταστημάτων είπαν στο CNBC ότι δεν περίμεναν οι επιχειρήσεις να είναι ίδιες όπως πριν από τον Covid-19.

Παρά την επίσημη ελάφρυνση των περιορισμών από ορισμένες κυβερνήσεις, ο Μουρ είπε ότι οι άνθρωποι πραγματικά ψάχνουν για «αποδείξεις» ότι οι υπόλοιποι επιστρέφουν στην αγορά προϊόντων μαζικά σε καταστήματα προτού το κάνουν οι ίδιοι.

Εξήγησε ότι αυτό συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι βασίζονταν πολύ περισσότερο στο θάρρος και το συναίσθημα για να πάρουν αποφάσεις σε μια περίοδο αβεβαιότητας.

Το μέρος του εγκεφάλου που ασχολείται με αριθμούς και γεγονότα, στα οποία συνήθως απευθύνονται οι εμπορικές μάρκες, είναι περίπου το ένα τέταρτο του μεγέθους του μέρους που ανταποκρίνεται στα συναισθήματα, επεσήμανε ο Μουρ.

«Είμαστε λιγότερο συνειδητοί, και περισσότερο συναισθηματικοί σαν άνθρωποι από αυτό που νομίζουμε», είπε, επικαλούμενος έρευνα ενός καθηγητή του Χάρβαρντ που διαπίστωσε ότι το 95% των αγοραστικών μας αποφάσεων περνάνε από το υποσυνείδητο.

Η Cathrine Jansson-Boyd, η οποία κάνει διαλέξεις για την ψυχολογία των καταναλωτών στο Πανεπιστήμιο Anglia Ruskin, είπε ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών δεν θα επανέλθει στο φυσιολογικό έως ότου οι άνθρωποι νιώσουν ότι η απειλή του ιού έχει φύγει.

Είπε ότι τα μηνύματα κοινωνικής αποστασιοποίησης, όπως ο περιορισμός της επαφής επιφανειών και αντικειμένων, χαράχθηκαν στο μυαλό των ανθρώπων με αποτέλεσμα να επηρεάζονται στις καταναλωτικές τους αγορές.

Το βρετανικό σούπερ μάρκετ Asda έχει φτάσει στο σημείο να πει στους πελάτες του να «παίρνουν μόνο ό, τι σκοπεύουν να αγοράσουν» όταν βρίσκονται στα καταστήματά τους.

«Οι κυβερνήσεις δεν λένε να βγείτε έξω και να συμπεριφέρεστε φυσιολογικά επειδή το πρόβλημα έχει φύγει», δήλωσε η Jansson-Boyd.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη γνωστική ασυμφωνία, είπε η ίδια, η οποία είναι η αναντιστοιχία μεταξύ σκέψεων, συναισθημάτων και ενεργειών κάτι που προκαλεί άγχος και δυσφορία.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By