Κυριακή, 29 Νοεμβρίου, 2020

Θεσμός και στην Ελλάδα γίνεται η Black Friday

Σε εμπορικό «θεσμό» μετατρέπεται πλέον και στην Ελλάδα η Black Friday, κατά την οποία οι  αλυσίδες τεχνολογίας (και όχι μόνο) κάνουν εντυπωσιακές εκπτώσεις.

Η Black Friday αποτελεί αμερικάνικο έθιμο, κατά το οποίο οι μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου κάνουν μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές την Παρασκευή αμέσως μετά την ημέρα των Ευχαριστιών.

Μμολονότι  το αμερικάνικο αυτό έθιμο είχε ξεκινήσει και στην Ελλάδα πριν κάποια χρόνια, κυρίως στο χώρο της ένδυσης, μόλις πέρυσι έγινε ευρέως γνωστό. Και αυτό, λόγω των καταστημάτων Public που στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου ανακοίνωσαν επίσημα ότι σχεδιάζουν να φέρουν την Black Friday σε όλα τα καταστήματά τους με μεγάλες προσφορές και εκπτώσεις.

Tα Public είναι η ελληνική αλυσίδα καταστημάτων που έφερε τη Black Friday στην Ελλάδα

Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό καθώς η περυσινή Black Friday, θεωρήθηκε το γεγονός της χρονιάς  από την πλειοψηφία των καταστημάτων τεχνολογίας (και όχι μόνο) ενώ χαρακτηρίστηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη και από τους εμπόρους που είδαν το τζίρο τους να πολλαπλασιάζεται.

Μάλιστα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τα Public «έφεραν» στην Ελλάδα τη Black Friday και πρωτοστάτησαν στο θεσμό, κάλεσαν όμως όλη την αγορά να πράξει το ίδιο, δημιουργώντας ουσιαστικά με τον τρόπο αυτό έναν νέο εμπορικό «θεσμό» στην Ελλάδα.

Στο κάλεσμα των Public ανταποκρίθηκαν άμεσα μια σειρά από αλυσίδες και αντίστοιχα ένας μεγάλος αριθμός καταστημάτων. Αποτέλεσμα αυτού ήταν την εβδομάδα πριν την 25η Νοεμβρίου 2016 να υπάρξει μπαράζ προσφορών αλλά και εκτίναξη του αγοραστικού ενδιαφέροντος από τους καταναλωτές, το οποίο και μετουσιώθηκε σε κατακόρυφη αύξηση της κίνησης.

Σε απόλυτα νούμερα, τα καταστήματα που συμμετείχαν στην Black Friday είδαν το τζίρο τους ακόμη και να εξαπλασιάζεται σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Μάλιστα για φέτος παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οδεύουμε σε ακόμη μεγαλύτερο ρεκόρ, καθώς το κοινό περιμένει με αγωνία τη συγκεκριμένη ημέρα.

Δεν είναι άλλωστε καθόλου τυχαίο το ότι η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας απέστειλε εγκύκλιο προς τις ομοσπονδίες και τους εμπορικούς συλλόγους μέλη της καλώντας τους να συμμετέχουν φέτος πιο μαζικά στην Black Friday.

Τα Public πάντως που και φέτος ετοιμάζονται να πρωτοστατήσουν έχοντας ήδη ενεργοποιήσει τη σελίδα τους http://www.public.gr/cat/black-friday/.

Τι είδαμε πέρυσι

Η μεγάλη επιτυχία της Black Friday οφείλεται πάντως στις πραγματικά γενναίες εκπτώσεις που έκαναν οι αλυσίδες προκειμένου να δελεάσουν τους καταναλωτές. Ενδεικτικό είναι ότι τα Public –αλλά και όχι μόνο- έκαναν για τη συγκεκριμένη ημέρα εκπτώσεις που έφτασαν ακόμη και το 50%. Αντίστοιχα, στο κομμάτι της τεχνολογίας αλλά και των παιχνιδομηχανών, οι καταναλωτές μπόρεσαν να κερδίσουν δεκάδες ή και εκατοντάδες ευρώ αξιοποιώντας τα ειδικά «πακέτα» προσφορών που προσέφεραν τα Public αλλά και οι άλλες αλυσίδες.

Μάλιστα, και σε αντίθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες, παρά τη μεγάλη προσέλευση του κοινού, τα πάντα κύλησαν ομαλά χωρίς «παρατράγουδα». Δηλαδή δεν επαναλήφθηκαν στην Ελλάδα σκηνές που βλέπουμε στο εξωτερικό, όπου «μανιασμένοι» καταναλωτές ορμούν στα καταστήματα αγοράζοντας με φρενήρεις ρυθμούς ή ενίοτε «κατασκηνώνουν» για ώρες έξω από αυτά.  Σε αυτό συνετέλεσε βέβαια και το γεγονός ότι η ελληνική Black Friday ακολούθησε το συνηθισμένο ωράριο καταστημάτων, ενώ στο εξωτερικό τα καταστήματα ανοίγουν από τις 12 τα μεσάνυκτα της Παρασκευής.

Όσο για τη φετινή Black Friday, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων, και φέτος αναμένονται σημαντικές εκπτώσεις, καθώς η συμμετοχή των εμπόρων θα είναι πιο έντονη, γεγονός που με τη σειρά του αναμένεται να δώσει σημαντική τονωτική ένεση στην αγορά.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By